Blir så lei meg :(

marihewn

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Jeg har vært plaget med hyper svangerskapskvalme å vært innlagt på sykehuse får å på veske intravanøst for ca 1 uke siden. Men den der kvalmen slipper aldri taket!:(:(
Man blir psykisk sliten av dette..
På sykehuset fikk jeg kvalmestillende som heter Afipran, men di er så sterke at du blir døsig å ikke kan kjøre bil, så di er ikke noe man kan gå på lenge.. Jeg er ferdig med den nå og min mor har funnet nå på helsekost som hvist nokk skal hjelpe, MEN d gjør di ikke:(
Syns så synn i barnet mitt på snart 2 år såm ikke har moren sin helt og holdent. Selv om at jeg må le litt av han pga han lager spylyder å holder seg for magen når man spørr han hva mamma bruker å gjøre;P hehe..

Er i uke 13 ¨nå.. flere som enda er kvalme??

Her er det ikke sånn ekstremt, men jeg spyr fortsatt hver morning. Guttencmin stiller seg over do og lage spylyder, eller beordrer meg til do om jeg brekker meg når jeg er andre plasser. Er fortsatt noe kvalm på ettermiddag/kveldstid, men ikke så mye lengre. Er 15 uker i dag.

Er ikke godt å gå rundt å være kvalm å kaste opp:/ Får håpe det gir ser snart for åss begge!:)

Huff så slitsomt. Håper det går over snart :)

Jeg er fortsatt veldig kvalm og uvel men har heldigvis ikke kasta opp.

Kvalme er noe av det verste jeg vet :-/ Har vært elendig fram til nå, men har ikke kastet opp. Nå begynner det å komme bedre dager og det er stort sett bare ille etter frokost og på kvelden. 

Uffa! Det er virkelig ikke godt å ha det sånn... Spesielt ikke når man har små fra før.
Jeg blir veldig dårlig hvis jeg står opp tidlig, så i dag hadde jeg en skikkelig runde.

Her er min mann borte på jobb. Jobber i nordsjøen så her er jeg alene mens jeg heger over doe:/

Jeg kjenner til det.. Sa for noen dager siden til typen at dette blir siste gangen jeg går gravid for det her orker jeg ikke en gang til.. ;P
Spyr 1-2 ganger hver morgen, men kvalmen gir seg heldigvis i halv9tiden ..
Jeg er straks 16 uker.. Sist ga det seg rundt uke 25 :p
Håper vi blir bedre snart! :)

I det forrige svangerskapet var jeg kvalm til uke 15-16, det samme var svigersøster såvidt jeg husker. Så det er bare å krysse fingrene og håpe det går over raskt!

jeg er å fortsatt kvalm.. spyr om morgningen og om natten.. og hver gang jeg spiser noe som ikke er godt eller smaker rart.. klarer kun å drikke en saft type eller vann men is i..
klarer å spise det meste nå.. men nesten alt kommer opp.
var hos legen på mandag å han sa at jeg ikke kunne gå ned mer enn 2 kg til før jeg måtte på sykehuset for å fettes opp. har godt ned 6kg til nå..
er i uke 12 nå..

Huff:/ Føler med dere hele gjengen her som er kvalm å uvell:( Er ikke godt å det tar opp masse energi:(
MammatilAsk, får håpe du slepper innleggelse sånn som meg!:/ Jeg veier bare 47 kg å ser ikke frisk å go ut:/

All ære til dere som spyr og er kvalme hele tiden !!! Jeg synes det er tungt som det er jeg, tross at kvalmen har gitt seg!!

marihewn skrev:
Huff:/ Føler med dere hele gjengen her som er kvalm å uvell:( Er ikke godt å det tar opp masse energi:(
MammatilAsk, får håpe du slepper innleggelse sånn som meg!:/ Jeg veier bare 47 kg å ser ikke frisk å go ut:/

håper jeg å at jeg slipper.. vil ikke på sykehus før jeg må.. men jeg har klart meg til nå.. har å klart å jobbe 100% til nå..

stakkars... krysser fingrene for at det gir seg fort. Vet hvor forferdelgi slitsomt det er å være kvalm.

jeg spyr enda på natten og noen ganger om dagen om jeg lukter noe jeg ikke liker eller bare må... jeg er konstant tett i nesa og sliter med å puste, er operert og i høyrisikosvangerskap, min 2,5 åring fikk nettopp lungebetennelse og vi var innlagt... ja skal vi se.... jo da jeg kan kjøre bil!! ;)

Uff, så fælt at du har vært, og fortsatt er så dårlig :(
Vært mye kvalm her også, men den kommer sjeldnere nå heldigvis. Litt til og fra.

Uff, så fælt at du har vært, og fortsatt er så dårlig :(
Vært mye kvalm her også, men den kommer sjeldnere nå heldigvis. Litt til og fra.

Off den kvalmen er slitsom... Var dårlig fra uke 6 og til dagen førstemann ble født, så jeg så veldig mørkt på det da jeg ble dårlig på samme tid denne gangen. Har vært skikkelig elendig og føler meg som en forferdelg mor for prinsessa mi.. Har vært innlagt to ganger, først tre dager og så sju dager noen uker senere pga dehydrering og underernæring...Absolutt ALT kommer opp... Så blir jo endel ekstra arbeid på mannen.... Det å bli innlagt hjelper egentlig kun der og da og kanskje den første tiden etterpå, for man får jo påfyll av væske og annet, men kvalmen kan de jo ikke gjøre noe med... Jeg fikk først Postafen, så Afipran inj., og nå tar jeg Stemetil for kvalmen. men blir jo så sinnsykt slapp og trøtt av de så vet ikke hva som er verst....Men nå er det jo bare 5 mnd igjen...

Back
Topp