Blir så frustrert!

Moshi girl

Elsker forumet
Mailykke <3
Aner ikke hva jeg skal gjøre. Vi er inne i en svært ond sirkel! Vesla har siden dag 1 hatt et enormt sutte behov. I den forbindelse vil hun ligge til puppen hele tiden, og med min melkemengde sier det seg selv at ikke går bra. Hver kveld sliter vi med det samme, sprut gulping, magevondt, kaving og skriking, men skal likevell ha mer, men når utdrivningsrefleksen setter i gang og melken spruter, så kaver hun (pga allerede overfull mage) Dette sliter fælt, hver eneste kveld, time ut og time inn, opp igjen og opp igjen

Smokk er til ingen nytte, hun bare hyler og vræler bare en forsøker, jeg vet ikke mine arme råd :-( :-(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi hadde det sånn også, og til dels enda. Jeg prøvde å holde igjen på maten, for vi var sikker på at han bare fikk vondt i magen, og han gulpa en del også.

Så jeg googla det, og fant ut at
1) Det er vanlig at babyen er urolig om kvelden. Du produserer mindre melk da, så det tar lengre tid (evnt flere ganger) før den blir mett, og i tillegg er melka tykkere, så den må jobbe mer for den. Det er derfor helt greit å amme mange ganger om kvelden. Nå ammer jeg kanskje 2 gng/timen fra ni til ett. Vi passer på å rape hver gang han slipper puppen.
2) Vi har goood hjelp av smokk, og blitt beroliget av både jordmødre, leger og helsesøstre om at det er helt i orden. Vi trodde også først at han ikke ville ha, fordi han ble sint, men noen ganger trenger han flere forsøk på å forstå at det er smokk, og få tak i den, og da roer han seg helt. Kan være verdt å prøve
3)Med mindre du er sår, er det heller ikke noe problem å la henne amme uten at hun får så mye, det stimulerer produksjonen din.
4) Prøv et bad. Vår elsker å bade og blir veldig rolig av det.

Ønsker dere masse lykke til, det er utrolig slitsomt å ha det sånn, og de som sier "nyt det" kan ta seg en bolle!

Moshi: hva slags smokker har du prøvd? Spesielt smokken fra Phillips "Soothie" kan jeg anbefale. Den er rund og barnet bli svært sjeldent sugeforvirret. De bruker den ved vårt sykehus og den er livreddende med en kosesuger i hus. Flere har god erfaring med den "Trøst"- smokken også, kanskje lettere å få kjøpt..?

Sent from my iPhone using BV Forum

Prøv en rund smokk om du ikkje har prøvd! Gutte vår vil ikkje ha dei typane vi fekk i gratisboksene, som er "flate", men runde vil han ha:) men storesøstra på 2 år ville ikkje ha nåken type når ho var liten, brukte godt over 1000kr før vi gav opp>.< so no he broren rosa smokk;p

Han her spiser også mer på kvelden og gulper litt, men ikkje slik som du har det;/

Har prøvd avent sin, men den ga vi opp med en gang. Prøver nuk sin flere ganger om dagen, men når hun først tar den og får mageknip så mister hun den, blir skikkelig sint og tar den ikke mer etter det...hun sliter ekstremt med magen, dette er ikke en slik kosetid som jeg håpte det skulle bli når hun har så magevondt :-( nå går babytiden ifra meg uten at jeg nyter den :-(

Jeg har og ei som ikke vil ha smokk og vil helst bare ligge på puppen og bruke den som smokk. Hun brekket seg og kastet opp når smokken kom i munnen...

Det jeg gjør er at når jeg vet hun er mett, eller hun blir bare sint fordi det kommer melk, så tar jeg hun bort fra puppen og så går vi å bysser. Så her blir det mye gåing i huset.

Har prøvd avent sin, men den ga vi opp med en gang. Prøver nuk sin flere ganger om dagen, men når hun først tar den og får mageknip så mister hun den, blir skikkelig sint og tar den ikke mer etter det...hun sliter ekstremt med magen, dette er ikke en slik kosetid som jeg håpte det skulle bli når hun har så magevondt :-( nå går babytiden ifra meg uten at jeg nyter den :-(

De smokkene krever en litt annen sugeteknikk, dem lager mer trutmunn på en måte. De runde smokkene (spesielt soothie) er formet slik som brystet, barnet må gape godt over :) Huff, jeg skjønner frustrasjonen din. Håper dere finner en løsning fort slik at dere kan kose dere igjen :)

Vi træla litt med smokken, men hvis jeg vugger han i armene mine, putter smokken i munnen og prikker han på kinnet så tok han den :)

Vi hadde en sånn dag som deg igår, så forstår virkelig at du er frustrert :(! Håper det løser seg for dere, det er i alle fall gode tips her <3

Tusen takk for svar <3 Skal prøve ut de smukkene :-)

Mi også overspiste og gulpet, men etter vi fikk til smokk så ammer hun bare annen hver time og gulper veldig sjeldent, og da så lite at smekken tar det. Vi måtte jobbe en stund med å få henne til å ta smokken og det er ikke alltid like lett å få henne til å ta den. Først så bare brakk hun seg, da måtte vi lokke gradvis med smokken på leppene slik som en kan gjør med niplene når en skal amme. Så slet hun med at den bare datt ut, da lærte vi et triks av ei venninne, sett smokken forsiktig inn i munnen og lett hold den på plass med innsiden av hånden det mellom tommel og pekefinger mens en lett presser/maserer kinnene på hver side samtidig med tommel og pekefinger for å få i gang sugerefleksen.
Håper dette er til hjelp :)

En annen ting vi prøvde på mageknip: Legg henne på ryggen. Ta tak i føttene og dytt bena (forsiktig) opp mot magen, og trekk de ned igjen, slik at knærne bøyer seg. De gjør det ofte selv også, når de fordøyer maten, men det kan ofte være effektivt å hjelpe dem litt.

Ellers må vi bære en stund for å få rapet ordentlig dersom han har spist veldig mye eller veldig ofte.

En annen ting vi prøvde på mageknip: Legg henne på ryggen. Ta tak i føttene og dytt bena (forsiktig) opp mot magen, og trekk de ned igjen, slik at knærne bøyer seg. De gjør det ofte selv også, når de fordøyer maten, men det kan ofte være effektivt å hjelpe dem litt.

Ellers må vi bære en stund for å få rapet ordentlig dersom han har spist veldig mye eller veldig ofte.

Ja, dette husker jeg fra de to andre var små, hjelper dog bedre å massere med begge hendene og trykke lett på magen. Men vi gjør begge deler :-)

Moshi: hva slags smokker har du prøvd? Spesielt smokken fra Phillips "Soothie" kan jeg anbefale. Den er rund og barnet bli svært sjeldent sugeforvirret. De bruker den ved vårt sykehus og den er livreddende med en kosesuger i hus. Flere har god erfaring med den "Trøst"- smokken også, kanskje lettere å få kjøpt..?

Bestilte begge to, så blir spennende å se når de kommer frem :-)

Bestilte begge to, så blir spennende å se når de kommer frem :-)

Håper virkelig de gjør nytta si :) Husk å oppdatere oss når dem kommer :)

Ja, dette husker jeg fra de to andre var små, hjelper dog bedre å massere med begge hendene og trykke lett på magen. Men vi gjør begge deler :)

Og så fant vi ut i går kveld at han liker å ligge med magen over det ene låret og bli strøket oppover ryggen

Her tar frøkna smokk om hun har koseklut som lukter litt morsmelk ved nesa

Back
Topp