Blir oppgitt over arb.giver!

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Jeg får så mye feilinfo fra ledelsen på jobben.. og jeg har lært at jeg sjekker opp alt på forhånd eller i etterkant selv! Fordi jeg har gang på gang tatt de i å gi feil informasjon vedr ditt og datt..

Det nyeste nå er at de mener at jeg må jobbe inn igjen helligdager!

Jeg er 70% uføre. Jobber da 30% fordelt på mand, tirs og ons.

Og de mener at jeg må jobbe 30% fordelt på hele uken. Så om en helligdag faller på min faste arb.dag.. denne gangen en tirsdag (1 mai) så måtte jeg jobbe inn denne dagen i løpet av uken, sånn at jeg jobbet 30%.. jeg kunne ikke TA fri denne dagen!

Men i alle dager! Jeg TAR da ikke fri denne dagen.. det er en obligatorisk fridag.. jeg kan ikke jobbe denne dagen.. og akter heller ikke å jobbe den inn! Jeg må da få gode av sånne helligdager jeg og?!?! I alle fall når jeg har faste arb.dager

Ringte til lønns- og personalkontoret i dag.. og de kunne opplyse meg om at jeg ikke skulle jobbe inn disse helligdagene.. Den fikk jeg fri som alle andre,.

Blir spennende å se hva sjefen sier når jeg forteller henne dette... skal vedde for at hun kommer til å si noe som at det spiller ingen rolle om hva andre gjør.. vi gjør det sånn.. så du må pent og pytelig jobbe inn helligdagene..

Kjenner jeg blir litt sliten av å hele tiden måtte sjekke opp ifo

de kan ikke forlange at du ska jobbe inn en helligdag som kommer på din dag,det er jo ikke noe du kan noe for
Er du fagorganisert? Kan nesten virke som at du burde være det med alle de problemmene du har med arbeidsgiveren

Ja, jeg er fagorganisert.. og kommer til å trekke inn de om arb.giver nekter å etterkomme det som personal- og lønningskontoret sier

For jeg skal ikke straffes for at det er en fridag.. skal jo få goder som alle andre jeg og

I så fall må de jo kreve at de som jobber 100% OGSÅ jobber inn fridagene - for den uka har de jo ikke jobbet 100%...

Ikke sant..

Jeg og jobber jo mine 100% på en måte.. Jeg har bare en 30% stilling jeg.. og føler at jeg er likestilt med de andre sånn sett..

Blir jo da feil at jeg skal måtte jobbe inn helligdager..

Hva mener de skal skje i juleuka da? Mandag er julaften.. tirsdag og onsdag er 1 og 2 juledag.. skal jeg da jobbe torsdag og fredag og lørdag da? hehe .. Øh, nei

Helt enig med deg. Du skal ikke måtte jobbe inn helligdager. Faller en offentlig fridag inn på din arbeidsdag, så skal du ikke straffes for det. Da må vi/de som jobber 100% også jobbe inn igjen.

Sjefen min prøvde seg på det samme her for ikke lenge siden, da jeg jobba 50% og skulle ha en to-dagers-uke (1.mai-uka). Skulle jobbe tirsdag og torsdag, og da prøvde sjefen seg på at jeg kunne jo jobbe mandag og torsdag. Da sa jeg at nei, det kan jeg ikke. (men hun ville nok spare inn litt vikarpenger tror jeg..)

Herregud, dette er jo helt på trynet.
Skal du straffes fordi du er ufør og jobber 30%, vikrer nesten som at det er holdningen til sjefen din desverre.
Du jobber faste dager, havner rød dager på dine faste dager, har du fri på lik linje med alle andre som jobber den dagen uavhengig av prosent!!!
Hadde du derimot jobbet foskjellig hver uke, hadde det kanskje vært litt vanskligere å få til... Men dette er veldig klart i mine øyne-du har FRI!!!!

Stå på, ikke gi deg.
Veldig synd at du må havne i den situasjonen i utgangspunktet.
Bland inn fagforeningen. Lykke til:)

Herregud, dette er jo helt på trynet.
Skal du straffes fordi du er ufør og jobber 30%, vikrer nesten som at det er holdningen til sjefen din desverre.
Du jobber faste dager, havner rød dager på dine faste dager, har du fri på lik linje med alle andre som jobber den dagen uavhengig av prosent!!!
Hadde du derimot jobbet foskjellig hver uke, hadde det kanskje vært litt vanskligere å få til... Men dette er veldig klart i mine øyne-du har FRI!!!!

Stå på, ikke gi deg.
Veldig synd at du må havne i den situasjonen i utgangspunktet.
Bland inn fagforeningen. Lykke til:)

Back
Topp