Blir nok januarbaby

m@ritamor

Flørter med forumet
Heisann,
jeg hadde mensen den 6 april og ventet ny i mai...ingen mens kom så jeg tok en test som var negativ.
Det var nok alt for tidlig å teste etter 3 dager forsinkelse...da mensen aldri dukket opp og puppene holdt på å sprekke forstod jeg at her måtte jeg nok ta ny test.
Den var positiv den [:D]
Regnet ut at min termin blir sånn ca 13 januar...blir spennende å se om det blir rett etter ultralyd,da vet man jo sikkert....og jeg vil vite hva det blir.
Det er jo bare så spennende da...siden jeg har en sønn fra før ville det vært moro å få en av hver da.
 
hei igjen[:D]
hører det er flere som har pupper som holder på og sprekke[:D]det er helt utrolig hvor mye de har vokst på denne tiden.....
 
Hei hei.... januarbaby på meg også. har regnet ut at termin er 20 januar. Men er litt bekymret. er litt småkvalm, men merker ingenting på puppene. noen andre som har det sånn? har tatt tre graviditets tester hjemme og en hos legen og alle var veldig svakt positive. er så redd for at jeg ikke er gravid likevel..
 
Hei,hei...gratulerer så mye!!!
Blir nok artig med en januar baby.Jeg har termin 15.januar.
Hvor gammel er det første barnet!?
 
Hei på deg...jippi!!!
Med mine svangerskap har det vært mest kvalme ute i terrenget!
Ikke hatt no betydlig merkbart på puppene,men det kommer...
Det at du er bekymra med et svakt positiv er forstålig.
Ei venninde av meg hadde det også sånn.Men ho ba legen ta en blodprøve for å sjekke det,og der slo den ordentlig ut![;)]
Så du kan jo bare gjøre det...
 
ORIGINAL: jippi!!!

Hei hei.... januarbaby på meg også. har regnet ut at termin er 20 januar. Men er litt bekymret. er litt småkvalm, men merker ingenting på puppene. noen andre som har det sånn? har tatt tre graviditets tester hjemme og en hos legen og alle var veldig svakt positive. er så redd for at jeg ikke er gravid likevel..


Jeg fikk beskjed om at en test kan være positiv om den viser negativ,men aldri positiv om den ikke er det.
Min første var også veldig svak derfor spurte jeg på apoteket og fikk dette svaret.

Min første sønn er 8 år han.
 
Jeg hadde mensen den 10 april, ventet også ny i mai, men ingenting dukket opp..
har vel termin omtrent samtidig som deg, jeg da.[:)]
Er min første, så jeg har bestillt legetime nå på torsdag for å få vite litt mer.. Føler meg litt liten og hjelpeløs i forhold til noe så stort som å bli mor. [:-]
Noen som kjenner seg igjen, kansje?
Er første gangen hos den nye legen også, håper og tror at hun er grei [:)]

Lykke til alle sammen.
(Godt å ha noen å "prate" med som er omtrent like gravide som meg [;)])
 
hadde vært gøy å høre hva legen sa når du har vært på din første legetime...[:)]
lykke til....dette blir spennende, lærerikt og mann vokser på oppgaven[;)]en første gang for alle...like spennende 4. gang[:D]
får håpe legen er grei da....men du skal jo mest til jordmor, og de er jo som regel koselige da[:)]forstår alt liksom
 
Kommer Legen til å henvise meg til Jordmor tror du, eller må jeg finne ut av det der selv?

Regner meg selv som ganske flink til å finne ting på internett, men når det gjelder graviditet så finner jeg stort sett bare spørsmål fra tenåringer som lurer på om de kan være gravide
(Klara Klok o.l.)

Liker generellt ikke å gå til legen, så jeg kvir meg ganske mye [&:]
 
Hei på deg du...Gratulerer så mye!!!
Får termin nesten på likt vi...Min siste mens var 9.april,og har fått bergnet termin til 15.Januar! For å få graviditeten bekrefta bestilte jeg time hos jordmor med en gang jeg...
Har akkurat fått ny lege jeg og,og er litt skeptisk for det.Så syns det var greit å gå til jordmor i stede,helelr gå til lege om det viser seg at jeg må!
Hadde da tatt hjemmetest før jeg bestilte time,har du testa hjemme?
Om du bekymrer deg for å gå til legen,kan du jo bare ta kontakt med jordmor i stede da.
De holder som oftest til på helsestasjon...Og de er kjempe hyggelige![;)]
Uansett så får du ha lykke til med svangerskapet.
 
når jeg har blitt gravid så bestiller jeg time til lege første gangen, men jeg har hørt noen går direkte til jordmor også, men du må jo uansett en tur til legen i løpet av svangerskapet.Når jeg har vært til legen, sier han at om en mnd så kan du bestille time til jordmor eller han ordner det...det blir dere enige om....ikke noe å grue seg til....du kommer til å glede deg til hver gang du skal til jordmor (og lege) bare vent å se...det er så koselig at....[:)]
 
Er ny her i byen, jeg, vet ikke hvor helsestasjon eller noe er.. ikke er jeg noe gla i å gå på sånne offentlige kontorer generellt heller. [:(] må vel lære meg det nå, da [;)]


Har tatt hjemmetest, og bare det.. legetimen nå på torsdag blir første møte med helsevesenet på en god stund.. kvir meg litt, jeg..
 
Går nok greit det! Da tar du lege timen først og får svangerskapet konstantert,og får tatt alle blodprøver som skal tas... Og så ringer du helsestasjon og spør etter jordmor,og får greie på nærmeste helsestajon. Så bestiller du neste time,sånn at du har det i orden.
I starten er det kontroller annenhver mnd!
Så kan du jo velge selv om du bare vil fortsette hos jordmor,eller gå annenhver gang jordmor/lege....
Dette går kjempe greit vet du![;)]
 
Er kansje et teit/rart spørsmål... men koster det mye å gå til lege/jordmor ?

Har skjønt at alle har rett på jordmor.. skjønner jeg at det er gratis, eller tar jeg feil da?
 
Alle obligatoriske svangerskapskontroller er gratis!!![:D]
Så du skal ikke bli fattig av det...Første kontroll etter fødse ler også gratis...
 
BLI fattig er ikke no problem , jeg er arbeidsledig allerede, og får ikke arbeidsledighetstrygd, så det kan vel ikke bli så mye værre [8D]
Det går nok greit, tenker jeg.. Mamma er glad for å bli mormor, så hun hjelper nok til med økonomien om det trengs..

Jeg forstår det slik at det som IKKE er obligatorisk koster litt.. Får huske å spørre legen, da..
Kunne tenke meg å fått stillt en "orntli" termin, for jeg har vert litt uregelmessig med mensen..
 
ingen spørsmål er for teite vet du....man må jo spørre for å vite[:D]jeg har flyttet på meg siden jeg fikk de andre tre barna, men plassen er ikke så stor så jeg vet hvor det er......jordmora her ble forresten kåret til årets jordmor[:D]
jeg fikk beskjed av lege sekreter at det ikke hadde noen hennsikt å bestille time til doktor før jeg var 2-3 mnd på vei (da hadde jeg fått konstatert graviditet)[8|] jeg vil gjerne begynne med det med en gang jeg...hehe..men,det er jo like greit å vente...det tar den tiden det tar allikevell, og jeg har da gjort dette før men........
 
Hjemmetesten var "EKSTREMT POSITIV" veldig tydelige streker der det skulle være streker, liksom..

Vil gjerne få det bekrefta likevel, for forrige måned (eller det blir vel måneden før, nå) var jeg "innbilt gravid i to uker" (testen var negativ og to dager senere kom mensen).

Vet så lite om å være gravid.. mye en kan lese seg til, men trenger også litt råd for å spise riktig..
(er allerede mye tyngre enn jeg burde være, så jeg lurer på om det går ann å "overføre vekta" til barnet, i stedet for å legge på meg enda mer..)

Derfor skal jeg altså til legen i overimorra.
 
Jeheeeeeey!!! jeg skal også ha baby i januar!! Endelig, etter 6 år er jeg endelig gravid igjen!! =) Så nå går jeg bare rundt og smiler! Er såååååå spennende!=)[:D]
 
Gratulerer begge to (Chill24 og careen)!!![:D]

velkommen i Januar-klubben [:)]

fortell mer, da!
 
Back
Topp