Blir midterste barn ofte "glemt"?

C78

Glad i forumet
Spør hovedsakelig dere som har 3 barn, eller dere som evnt. er det midterste barnet.
Hvordan gir dere barna lik oppmerksomhet?
Opplevde dere som evnt. er det midterste barnet å bli forskjellsbehandlet i forhold til dine søsken?

Jeg fikk mye oppmerksomhet som midterste barn. Mest fordi jeg var veldig mye syk og har vært veldig uheldig i livet mitt. i tillegg til at min far var læreren min gjennom hele barneskolen. Men jeg synes mamma og pappa egentlig har vært veldig flinke til å prioritere oss alle likt.

Har ikke 3 barn, men har og lest og lært at 2.mannen er oftes den som blir nedprioritert.
Det skal IKKE skje her. Vet det forekommer så det skal jeg passer ekstra godt på.

Snakker ikke av egen erfaring, men om mine tantebarn. Han midterste går under den kategorien at det midterste barnet blir glemt. Han har nok lidd fordi han er midterst, og har måtte vike for lillesøster. Mora hans hadde også fødselsdepresjon med han, så det har farget hennes forhold til han negativt. Har vært så mye opp igjennom åra, lille gode gutten. Har ikke vært greit, men de siste åra nå har det bedret seg, mest fordi han og lillesøstra er kjempe gode venner og leker masse sammen[:)]

Fint å høre ulike synspunkt på dette, takk..
Vurderer nemlig et tredje barn, men mannen min argumenterte mot dette for er redd for at den i midten blir "glemt."

tror det har litt med hvordan ungene er jeg.jeg selv var "dritten i midten" og stille og rolig,krevde lite oppmerksomhet osv så jeg ble litt "glemt".jeg var selvstendig og klarte meg selv og krevde liet av foreldrene mine.
her hos oss er eldste jenta sånn.så jeg prøver så godt jeg kan å gi like mye oppmerksomhet til henne som hennes småsøsken får.men merker det er litt lett å "glemme" henne litt siden alt går på skinner med henne....mens lillesøster er typen som krever mye oppmerksomhet og ho gjør mye ut av seg om du skjønner....
så har vi jo tvillingguttene som krever vanvittig mye tid og oppmerksomhet.så her stemmer ikke det at midterste blir "glemt" ihvertfall...

æ e i midten av storesøster og lillebror. ble litt glemt ja. minste mann, yndlingen til pappa fikk jo all oppmerksomhet. prøvde å gjøre meg mest mulig guttete for å få oppmerksomhet. det virket litt, men søsteren min krevde også mye oppmerksomhet pga forskjellige ting æ ikke trenger å nevne, og da ble æ litt glemt pga at æ ikke krevde noe. alt var liksom helt fint. men hadde mitt opprør i alder av 16 år. klarte ikke mer når æ ble 19 og flyttet ut. siden det har æ fått masse oppmerksomhet. [8D]

Back
Topp