Blir man trøtt av amming?

A

AnetteJasmine

Guest
Som overskriften sier? Jeg har vært supertrøtt hele svangerskapet og er redd at hvis jeg ammer blir jeg så trøtt... Kan ikke være mamma og sove hele tiden:/ noen som vet?
 
Har ikke blitt noe trøttere av ammingen. Gjerne av og til akkurat der og da mens jeg holder på å amme, men ikke ellers. :)
 
Ja man kan bli det, da hormonet som gjør at du begynner å gi melk gjør deg mer avslappet. Det trenger ikke bety at du vil sove mer, det kan rett og slett bety at du sover bedre og sovner lettere enn før. Og hvordan du er i svangerskapet trenger ikke ha innvirkning på hvordan du er i ettertid. SVangerskapet er en unntakstilstand :)
Noen merker ikke endring i det hele tatt. Selv merket jeg ingenting verken i svangerkspaet eller etterpå. Men så har du de som lever i ammetåka osv.
Men som sagt, søvn i et normalt svangerskap har nok ingen påvirkning på hvordan du sover når graviditetshormonene er ute av kroppen :)
 
i starten ble jeg veldig trøtt akkurat mens jeg ammet, da kunne jeg omtrent sovne sittende. Men så så fort gutten min var ferdig å spise var jeg ikke trøtt mer :) Men dette ga seg etter noen uker:) Var ikke noe mer trøtt uten om det, men merket at jeg var mer sulten.
 
Jeg ble kjemetrøtt av å amme! Barnet suger ut energien din, bokstavlig talt!
 
Oi, hva er det jeg har i vente.... Heldigvis er ikke søvn noe som verken er farlig eller vondt. Tvert imot, å sove er båds sunt å deilig, så får prøve å se lyst på det :)
 
Som overskriften sier? Jeg har vært supertrøtt hele svangerskapet og er redd at hvis jeg ammer blir jeg så trøtt... Kan ikke være mamma og sove hele tiden:/ noen som vet?

Man får noen gode lykkehormoner av ammingen som gjør at man kan slappe bedre av. Jeg fikk råd av jordmor på barsel om å sove rett etter amming, ikke la ungen sove og gjøre husarbeid selv. Og det er det beste rådet jeg har fått! Har lagt meg sammen med ungen på sengen og ammet oss begge i søvn.. sovet midt i dobbeltsenga begge to og kost oss skikkelig mange ganger. Men det er ikke en sånn overveldende trøtthet... bare en vanvittig godfølelse. Kan fint sitte på kafè og amme uten å kjenne meg trøtt i det hele tatt. Og jeg var også vanvittig trøtt når jeg var gravid..
 
Oi, nyttig svar:) takk så mye! Kanskje jeg burde gjøre det samme selv. Skal prøve å følge rådet ditt. Så får vi satse på at dette går bra:):)
 
Back
Topp