Blir man noen gang ferdig?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Med å ha lyst på barn?
Vi har jo 3, og det er jo egentlig nok kjenner jeg. Mannen har sagt at det ikke blir fler, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med at jeg aldri skal være gravid igjen og aldri skal få føde igjen og, og, og.
Venner man seg noen gang til tanken om at det er slutt på barn?

Det lurer jeg også på... Vi har riktignok bestemt at vi ikke skal flere og mannen har sterilisert seg så avgjørelsen er tatt hos oss. Men jeg tenkte mye på det før inngrepet og tenker stadig på det nå også. Hadde mannen vært yngre og vi hadde startet litt tidligere med å få barn tror jeg vi hadde fått en til. Jeg er 34 og han er 44 og vi har fått  3 barn på 4 år, alle friske og raske. Minstemor er 10 mnd og har akkurat begynt å sove hele natten så vi skal vel kanskje være fornøyde...

Ja :)

Jeg føler i hvertfall at jeg er det.
Godt fornøyd med de jeg har fått, og glad for at jeg ikke skal gjennom flere svangerskap.

tresmå skrev:
Det lurer jeg også på... Vi har riktignok bestemt at vi ikke skal flere og mannen har sterilisert seg så avgjørelsen er tatt hos oss. Men jeg tenkte mye på det før inngrepet og tenker stadig på det nå også. Hadde mannen vært yngre og vi hadde startet litt tidligere med å få barn tror jeg vi hadde fått en til. Jeg er 34 og han er 44 og vi har fått  3 barn på 4 år, alle friske og raske. Minstemor er 10 mnd og har akkurat begynt å sove hele natten så vi skal vel kanskje være fornøyde...

Vi har også snakka om at mannen skal sterilisere seg om vi er ferdig, men jeg klarer ikke å "godkjenne" (selv om han ikke trenger min godkjenning) det nettopp fordi jeg er redd for at vi vil angre oss...

Ja det tror jeg!

Jeg føler meg ferdig med barn med mine to! 
Samtidig så føler jeg et visst "savn" etter prøvetid, svangerskap,fødsel og barseltid!

Men det er kun den biten jeg savner og synes det er trist å tenke på at jeg aldri skal igjennom!
Likevel er jeg fornøyd med de to guttene jeg har og helt klar på at jeg ikke skal ha flere! Det er SÅ mye mer enn bare den første tiden..

Jeg vet ikke!

Jeg har alltid tenkt jeg skulle ha 2 og vi har 3 totalt med datteren til mannen min så skulle jo tro jeg var førnøyd med 2 og en bonus men jeg er overhodet ikke ferdig.

Før jeg fikk barn hadde jeg lyst på mange! Etter nr1 fikk vi nr2 ganske fort. Men nå når nr1 og 2 begynner å bli store så har jeg ikke lyst på flere ;) Nyter litt den tiden som er nå..

Gubben vil ha flere da, men det får vi diskutere om noen år ;)

Nei det tror jeg ikke at jeg blir :P Hihi.. Har to tette nå og kjempe glad for dem, og mannen skal ikke ha flere, meeeen, det får vi se på :P Hehe.. Han sa han skulle sterilisere seg, men det har ikke blitt noe av det enda ;) 

Håper på en til om 3 år jeg da =) :) 

Svigermor sa også at hun aldri sluttet å bli babysyk, og hun har 5 ;)

Jeg hadde håpet på at jeg skulle føle det sånn etter at nr to kom, men den gang ei!! Har så lyst på nr tre allerede og minstemann her er 3 mnd :-/ Jeg håper med tid og stunder at ønsket om nr tre går over, for mannen synes det holder med to...

for første gang så føler jeg meg ferdig med å få barn. så håper ikke ønsket om flere kommer når mini blir eldere. men blir nok ikke flere enn 4 her.

Jeg håper da det :) 
Hos oss er minstemann 5 år, og jeg har innfunnet meg med at det ikke blir flere.
Vill egentlig ikke ha flere heller, men samtidig så vil jeg ha flere :-S 
Jeg synes også det er trist/vemodig å aldri få oppleve sv.skap, fødsel og babytiden igjen.

Ja det blir man!! Kunne godt bare snurpa sammen eggstokkene mine for min del Razz Hadde jeg ved et uhell blitt gravid hadde jeg nok tatt abort. Så her gjør vi alt for å ikke bli gravid. P-piller+ hoppe av i svingen+ "sikre" perioder. Blir nok sette inn en spiral mens vi venter på at sambo skal snippe. 

MEN, hadde du spurt meg for 6mnd siden hadde jeg nok hatt en annen følelse. Var veldig klar over at Viljar var den siste, men etter han var født sleit jeg en god stund med å akseptere det. Tanken på å aldri gå gravid mer, og aldri ha baby mer var uutholdelig. 
Men nå som Viljar ikke er baby lenger og begynner bli mer selvstendig og kan leke alene/sammen med Linus kjenner jeg det er deilig. For ikke snakke om å endelig få nattesøvn. Linus sov ikke hele natta da Viljar kom, og det er kun de siste ukene at Viljar sover godt om natta, selv om han fortsatt kan våkne både 1 og 4 ganger går det greit å få han til å sovne igjen. Har liksom ikke sovet en hel natt siden 2008. 

Så jeg er helt FERDIG med barn, og det føles herlig å si det og faktisk kjenne at jeg oppriktig mener det Very Happy 
Men nå har jo jeg 4 barn, så føler jeg har gjort min jobb 

2x 24November skrev:
Ja det blir man!! Kunne godt bare snurpa sammen eggstokkene mine for min del Razz Hadde jeg ved et uhell blitt gravid hadde jeg nok tatt abort. Så her gjør vi alt for å ikke bli gravid. P-piller+ hoppe av i svingen+ "sikre" perioder. Blir nok sette inn en spiral mens vi venter på at sambo skal snippe. 

MEN, hadde du spurt meg for 6mnd siden hadde jeg nok hatt en annen følelse. Var veldig klar over at Viljar var den siste, men etter han var født sleit jeg en god stund med å akseptere det. Tanken på å aldri gå gravid mer, og aldri ha baby mer var uutholdelig. 
Men nå som Viljar ikke er baby lenger og begynner bli mer selvstendig og kan leke alene/sammen med Linus kjenner jeg det er deilig. For ikke snakke om å endelig få nattesøvn. Linus sov ikke hele natta da Viljar kom, og det er kun de siste ukene at Viljar sover godt om natta, selv om han fortsatt kan våkne både 1 og 4 ganger går det greit å få han til å sovne igjen. Har liksom ikke sovet en hel natt siden 2008. 

Så jeg er helt FERDIG med barn, og det føles herlig å si det og faktisk kjenne at jeg oppriktig mener det Very Happy 
Men nå har jo jeg 4 barn, så føler jeg har gjort min jobb 

Ja, kanskje det er der det ligger. Jeg må bare få 1 til, så blir jeg ferdig. Da har jeg argumentet klar ovenfor mannen

Å, dette tenker jeg også MYE på! Trodde den følelsen skulle komme nå etter at nr 3 kom, men neida... Var i utg.punktet veldig innstilt på at nok var nok, men så kom mannen med en tullekommentar "skal vi ikke bare få en til nå som vi er så godt i gang"? og det var altså nok til at jeg omtrent ikke tenker på annet enn at jeg må gjennom dette enda en gang,,. men samtidig så er jo ikke minstejenta mer enn 3 mnd, og selv om alt virker veldig enkelt og greit nå, så kommer hverdagen fort nok med jobbing i tillegg til 3 barn og husarbeid og alt som følger med.. sååååh, vi får se ;) kanskje kommer den følelsen at nok er nok når jeg har fått spedbarnstiden litt på avstand? ;)

I følge helsesøstra mi; nei!:P
Hehe;P Når ho var usikker på om ho skulle sterilisere seg, hadde ho tatt ein prat med mora si og fortalt at ho var litt i tvil, for det hadde jo vert kjekt med ein baby til. Då hadde ho fått til svar at det hadde ho også (altså, mora til helsesøstra) og at det kom ho alltid til å ha lyst til.

I følge mamma; ja.. Ho var veldig ferdig etter 3. barnet :) 

Jeg er babysjuk til de graaaaaader... Jadda... Jeg får hvertfall helt vondt i sjela av å tenke på at jeg ikke kan produsere unger i all evighet

Jeg er gravid med min nummer to- og dette er desidert siste gangen. Det går på flere ting;
- kraftig bekkenløsning (invalidiserende)
-plass
-bil
-tid
-økonomi

Det blir ikke helt fornuftig mtp den livssituasjonen vi er i, å få flere barn. Vi skal ha tid og økonomi til de også. 

Næ, tror jeg ikke. Har to og lengter sårt etter en til, mannen er heldigvis like babysyk som meg;) Men tenker og på om jeg vil føle meg ferdig etter en eventuell nr 3 og.... Sukk. 

Back
Topp