Blir litt skremt

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Av andregangsfødende som føder så raskt.. Her jobber pappaen en halvtime unna pluss at jentungen må leveres hos barnevakt, nesten så jeg blir redd for å ikke rekke sykehuset.. Mammas andre fødsel var på under to timer..

Jeg er ikke andregangsfødende, men jeg er også redd for å føde fort.. her bor ikke pappaen på samme plass for øyeblikket, så jeg kan bare håpe at han rekker det

Lykke til med fødselen og håper det ender som du hadde ønska!

Er annengangs jeg også, og tenkt litt på det. Vi bruker litt over en time til sykehuset, og først må vi få barnevakten til storebror hit....

Men tror kanskje sambo er mest stresset på det der. Han lurer på om vi skal ringe sykebilen med en gang :)) Jeg mener vi skal kjøre selv, og hvis det blir krise kan vi ringe sykebilen og få den til å komme mot oss.

Men jeg har ingen planer om å gå hjemme lenge med rier. Det blir sykehus med en gang!!

Man føder ikke automatisk likt sine mødre. Min mor fødte raskt første gang og jeg endte i ks etter 20 timer. Andre gang startet mine rier klokka 7 på morgenen og endte i ks litt over 17, hadde han kommet seg ut ville han vært ute ved 14.30 tiden. Min mor brukte nesten et døgn på nr.2. Så kjenn godt etter når riene kommer og sammenlign det med deres egen første gang. Jeg brukte den erfaringen til å avgjøre når jeg skulle reise til sykehuset. Det går jo som regel bra sånn i ca 98-99 % av tilfellene gjør det ikke? At andre føder raskt betyr jo ikke at man selv gjør det :-) lykke til :-)

februargullet skrev:
Man føder ikke automatisk likt sine mødre. Min mor fødte raskt første gang og jeg endte i ks etter 20 timer. Andre gang startet mine rier klokka 7 på morgenen og endte i ks litt over 17, hadde han kommet seg ut ville han vært ute ved 14.30 tiden. Min mor brukte nesten et døgn på nr.2. Så kjenn godt etter når riene kommer og sammenlign det med deres egen første gang. Jeg brukte den erfaringen til å avgjøre når jeg skulle reise til sykehuset. Det går jo som regel bra sånn i ca 98-99 % av tilfellene gjør det ikke? At andre føder raskt betyr jo ikke at man selv gjør det :-) lykke til :-)

selvfølgelig ikke meeen min første fødsel var skremmende lik mamma sin første.. til og med morkaka satt fast for oss begge..Dessuten er det bare to år siden forrige fødsel og det har visst innvirkning for hvor ført det går mente jordmor..Men vi får se tar ingen sjanser i allefall.. :)

Back
Topp