Blir litt sjokket og stresset

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
når jeg står og snakker med noen og sier gutten min skal bli storebror og de blir overrasket og sier åååå skal han?! Sååå kjekt! Så står jeg der da, med sprengte gravideklær og bollemage! Ser jeg tjukk ut og ikke gravid??? :p i mine øyner ser jeg veeeldig gravid ut, da jeg såvidt har begynt å legge på meg andre steder enn magen og måtte begynne med gravidbukse i uke 6 [emoji23]
Flere som opplever dette?

Tror også folk er bare redd for å spørre. Også kanskje de later som de blir overrasket for å ikke såre deg på noen måte.
Merker selv at folk ikke spør meg rett ut før jeg sier det selv eller de får høre fra noen andre.
Du har jo fått den flotte babybumpen[emoji177] [emoji5]

Et par bekjente av meg fikk spørsmål om når termin var osv. De var ikke gravide[emoji45]

Har opplevd det samme jeg også. Og tror nok det har noe med at folk ikke tørr å spørre ;)

Men jeg tar heller 100 slike mennesker enn de som presterer å si at -Gu kor svææææ(pass på å legge stort trykk på Æ)rrrr du er.

jo, takk du. kjempe hyggelig:laughing025

Jeg ser bare feit ut - hvis det er noen trøst :joyful:

Jeg fikk spørsmål om jeg ventet nr 3 for maaaaange år siden [emoji55] trappet opp treningen etter det

Dere har vel rett! :p jeg bare merker stor forskjell nå ift sist jeg gikk gravid med gutt :p nå vokser magen mer i bredden enn stikker rett ut. Den forandrer seg liksom hele tiden :p men ja mye bedre enn de kommentarene at man har blitt svær :p sist fikk jeg spørsmål hele tiden om jeg ventet tvillinger.. eller ikke spørsmål men de mente jeg mååtte ha tvillinger så stor som jeg var [emoji85]

Dere har vel rett! :p jeg bare merker stor forskjell nå ift sist jeg gikk gravid med gutt :p nå vokser magen mer i bredden enn stikker rett ut. Den forandrer seg liksom hele tiden :p men ja mye bedre enn de kommentarene at man har blitt svær :p sist fikk jeg spørsmål hele tiden om jeg ventet tvillinger.. eller ikke spørsmål men de mente jeg mååtte ha tvillinger så stor som jeg var [emoji85]

Husker fysioterapeuten min var sikker på at terminen min var hvertfall en måned feil. Han begynte å si at jeg var sprekkeferdig i september, terminen var i slutten av oktober og jeg fødte 8. November [emoji85] Han var like overrasket hver gang jeg dukket opp til timen.
Jeg bare forbereder meg på at jeg blir svær denne gangen også, regner med det kommer noen kommentarer.

Jeg ser tjukk ut, en bekjent spurte en annen bekjent om jeg var gravid siden hun hadde merket at jeg ikke drakk alkohol i et bryllup nå nylig og fordi jeg var "rund i ansiktet":woot::hungover::inpain:

Jeg ler av det da, men å legge på seg i ansiktet var det jeg så minst frem til:cool:

Slike kommentarer er så lite hyggelig :wtf::wtf::wtf: Virker som folk ikke tenker før de snakker.

Jeg ser flere bekjente på jobb som tydelig studerer magen min første dag etter sommaren, men sier ingenting :P Jeg har tydelig gravidmage :)

Jeg synes du har en veldig fin gravidmage :Heartpink Jeg hadde veldig liten mage sist, og tror ikke den blir så mye større denne gangen (18 uker og enda ikke mage..). Hos meg var det ingen som trodde på at jeg var gravid, og hvertfall ikke at terminen kunne være så nærme som den var. De sa nesten rett til meg at det måtte være noe galt med babyen siden jeg som var så tynn nesten ikke hadde noen mage. Jeg skjulte derfor magen min store deler av svangerskapet sist gang, og unnlot ofte å si noe om at jeg var gravid dersom jeg traff på bekjente.

Jeg var å badet i basseng og tenkte selv at jeg enten må holde inne magen eller blåse ut:hilarious:
Ser liksom bare litt lubben ut!

Huff syns det er fælt at vi skal få så mange kommentarer og/eller blikk. Men det er jo en veldig sårbar fase og noen folk tenker over det, mens andre ikke i det hele tatt. Jeg syns at alle gravide i alle fasonger og størrelser er nydelige og blir full i sommerfugler av å vite at de bærer et nydelig lite vidunder inni der [emoji173][emoji173][emoji173]

Enig. Unødvendig, syns jeg. Jeg tenker at om man ikke vet om vedkomne er gravid trenger man ikke kommentere noe som helst. Det blir jo som å kommentere om noen har blitt tjukke! Unødvendig. Akkurat som det er unødvendig å poengtere at folk er tynne.

Kjenner til det! Jeg får høre det NÅ.. om jeg venter tvillinger.. og jeg er bare 20 uker på vei :wtf: Ler bare av det.. og sier fint nei! :meh: Teite folk!

Kjenner til det! Jeg får høre det NÅ.. om jeg venter tvillinger.. og jeg er bare 20 uker på vei :wtf: Ler bare av det.. og sier fint nei! :meh: Teite folk!

Bare siste uken har jeg fått: oi! Du har blitt svær! (Til og med mannen sa det!) da sier jeg bare at altså, babyen er faktisk ganske stor inni der nå altså. Det er hun som har blitt stor! Ikke jeg [emoji23]

Back
Topp