Blir litt satt ut av foreldre...

Kemmet

Gift med forumet
Desemberglede 2015
som ikke tar trafikksikkerhet på alvor!

I bhg jeg jobber ble en gutt på 18-19 mnd henta av faren en dag i en pick up, når han kom kjørende la jeg merke til at jeg ikke så noe barnestol... Så jeg fulgte med når han satte ungen i bilen, i en vanlig beltestol, og dro beltet over han, han satt ikke trygt og vinglet frem og tilbake...  Greit, sikkert bedre med den sikkerheten enn ingen.. Men huff...

og idag var mamman min og henta mini inne i hans bhg mens jeg satt i bilen og venta. Da kom en far med to barn, en gutt på sikkert 4 og ei jente på ca 2-2,5 år. Han hadde en varebil ting, med tre seter fremme, uten puter eller barneseter (var nok en jobb bil). Satte først inn jenta så hun kom i midten, så gutten. Så LUKKA han døren, jaja, tenkte jeg han fester vell beltene når han har satt seg selv inn. NEIDA, han satte seg inn, lukka døra og festa verken beltet på ungene eller seg selv før han kjørte! Dette var en godt voksen mann, HALLO. Blir så satt ut av dette jeg har sett den siste uken, barna er jo det aller kjæreste man har, hvordan kan i alle fall han mannen la være å ta på belte på de to SMÅ barna...

Jaja, er nok MANGE av disse rundt i landet. Neste gang jeg ser en som ikke fester beltene skal jeg si fra!!

jeg vet!! jeg blir kvalm når jeg ser sånnt[&o]
her om dagen da jeg kjørte i 100 sona, så satt det plutselig en gutt å kikka på meg i bilen forran[&:] ut bakruta lissom![X(] var vel ike mer enn rundt 3 år!!
jeg ringte politiet jeg da! fro de kjørte sånn lenge! men de brydde seg ikke[&o]

ORIGINAL: Sha

jeg vet!! jeg blir kvalm når jeg ser sånnt[&o]
her om dagen da jeg kjørte i 100 sona, så satt det plutselig en gutt å kikka på meg i bilen forran[&:] ut bakruta lissom![X(] var vel ike mer enn rundt 3 år!!
jeg ringte politiet jeg da! fro de kjørte sånn lenge! men de brydde seg ikke[&o]

SMERTE!!! Tenk å være så uforsvarlig å sette UNGENS liv i fare på den måten.  Nei vet du, hadde jeg funnet ut at sambo satte mini inn i bilen uten å sikre han, uansett om det bare var i en 20 sone eller fra bhg og hjem - ja da haddet det blitt huskestue her, hadde nok aldri stolt på han igjen...

Og helt teit at politiet ikke bryr seg, de har jo ofte beltekontroller for å tyne penger ut av folk, de burde jo i alle fall ta det på alvor når SMÅ barn er usikret. Bota burde jo blitt 10 dobblet da spør du meg!!

ring å anmeld de. iallefall si det til far først om du ser ungen blir henta i barnehagen og han gjør det samme igjen. si det til han og si at om du ser det en gang til så anmelder du han... og hvis ikke du har lyst til det, så si fra til enten styrer eller ped.leder og få de til å snakke med han. jeg er selv ped.leder og har måtte snakkt med en far som har hentet barna sine uten seter i bilen. han måtte pent kjøre hjem å hente seter til alle de 3 barna sine før jeg leverte ut ungene. for jeg er delaktig når jeg vet at slikt skjer.

Noen folk er bare ikke vater i hode..
Jeg å typen kom kjørende her en dag, og da kjørte vi forbi et par, dama satt i passasjersetet og HOLDT en liten unge på litt over 1år eller noe.. Brøt vikeplikten sin og alt bare for å være sikker da! ! !  [:@]
Typen fekk hellt SJOKK!!

ORIGINAL: Zera

Noen folk er bare ikke vater i hode..
Jeg å typen kom kjørende her en dag, og da kjørte vi forbi et par, dama satt i passasjersetet og HOLDT en liten unge på litt over 1år eller noe.. Brøt vikeplikten sin og alt bare for å være sikker da! ! !  [:@]
Typen fekk hellt SJOKK!!

å herre gud nå ble jeg kvalm[&o]
man må tenke litt lenger enn en meter!!!!!!
jeg ser for meg den der "kjør pent" reklamen jeg! der moren sitter med ungen på fanget, faren kræsjer og ungen flyr rett i frontruta og..... ja dere kan jo se for dere ressten! jeg klarer ikke å skrive det en gang[&o]

Stygt å si det, men de skulle jammen kommet borti en ulykke. *misforstå meg rett her*

er dessverre en del sånne idioter ute og går, ja.

Er et par eksempler fra området her også, for å si det sånn.... " skal bare en tur på butikken så babyen kan sitte på fanget foran".. "ungen vil ikke sitte i setet sitt, så jeg lar han sitte i fanget mitt og holde rattet"... etc Blir like provosert og oppgitt hver eneste gang.

Og skjønner hva du mener, Prinsessa.

Back
Topp