Blir litt oppgitt

tonjecathrine

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Septembergull'17
I dagens samfunn er det blitt et enormt fokus på kropp, unge jenter slanker seg, fitnessbølgen og "Strong is the new skinny" tar helt av og alskens mulige dietter er i vinden. Jeg syns det er flott at flere fokuserer på å være sunne og sterke i kroppen enn tynnest mulig, men nå var det forsåvidt ikke det jeg skulle fram til.
På dagens leserunde på vårt kroppsfokuserte internett havnet jeg innom både en og to hjernedøde artikkler om REAL WOMEN som viser fram kroppen etter fødsel. Jaha tenkte jeg, og trykket meg inn. Som forventet så de fleste ut som det jeg nok kommer til å gjøre; litt deigmage, slappe lår og melkesprengte pupper. Mange var i tillegg dekt av strekkmerker. Cudos, jeg hadde IKKE stilt opp.

MEN!

Hva med de kvinnene som er veltrente og såpass sterke i kroppen at de, i likhet med denne fotballfrua, går rett tilbake til et tilnærmet utgangspunkt som før graviditeten?

Er ikke dem ekte kvinner?
Hva med dem som ikke får
strekkmerker og bollemage?

Er ikke dem heller ekte kvinner?

Hva med alle de andre kvinnene som føder barn, som sliter med andre plager enn bollemage og sporadisk håravfall, er ikke dem ekte kvinner???

Jeg blir trist og lei meg for at de som ser anderledes ut etter fødsel enn "det som er forventet" av disse dumme artiklene ikke blir betegnet som REAL WOMEN.
At når den ekte kvinnekroppen skal vises fram er det kun en type kropp som skal vises fram.

Jeg vet ikke med dere, men dette er siste gang jeg gidder å lese en slik artikkel. Alle kvinner er vakre, og alle er ekte ♡

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Kunne ikke sagt meg mer enig. Jeg følte faktisk at jeg måtte unnskylde kroppen min etter forrige fødsel fordi jeg bare ble som før igjen med en gang. Det var helt tydelig ikke det som var forventet :-p

Blir for dumt! Jeg har sluttet å lese slike kroppsrelaterte artikler.
Jeg er ikke en av de som kommer rett inn i en "tynn og perfekt" kropp etter fødsel, og ja jeg blir litt småsjalu på de som spretter tilbake inn i den gamle buksen. MEN alle er forskjellige, og sånne som fotballfrue: de har jo faktisk vært sunne og trent under svangerskapet, og da er det lettere å komme tilbake i form. De fortjener det i mine øyne ;)
Jeg har ikke vært flink med kostholdet og ikke har jeg klart noe særlig trening pga bekkenet, så å forvente "perfekt" kropp etter fødsel kan jeg bare glemme :P Man får det man jobber for ;)
Syns og at folk må slutte å være så fokuserte på "alle andre". Vi er alle forskjellige, basta! :D

Jeg er ikke en av de som kommer rett inn i en "tynn og perfekt" kropp etter fødsel, og ja jeg blir litt småsjalu på de som spretter tilbake inn i den gamle buksen. MEN alle er forskjellige, og sånne som fotballfrue: de har jo faktisk vært sunne og trent under svangerskapet, og da er det lettere å komme tilbake i form. De fortjener det i mine øyne ;)
Jeg har ikke vært flink med kostholdet og ikke har jeg klart noe særlig trening pga bekkenet, så å forvente "perfekt" kropp etter fødsel kan jeg bare glemme :p Man får det man jobber for ;)
Syns og at folk må slutte å være så fokuserte på "alle andre". Vi er alle forskjellige, basta! :D

Ja hadde ikke det vært deilig hehe hvis alle så på seg selv å passet sine egne saker :-P

Ja hadde ikke det vært deilig hehe hvis alle så på seg selv å passet sine egne saker :-P
Det hadde vært ganske deilig faktisk ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke vært flink med kostholdet og ikke har jeg klart noe særlig trening pga bekkenet, så å forvente "perfekt" kropp etter fødsel kan jeg bare glemme :P Man får det man jobber for ;)
Ja, det er så viktig å tenke på, at vi alle er forskjellige. Det som er normalt for en er ikke nødvendigvis det for noen andre.
Jeg har også blitt litt provosert over artikler som skal vise "den ekte kvinnekroppen", alle er vi ulike her.
Hadde vel vært deilig om alle kun fokuserte på seg selv og ikke hva alle andre gjør og ser ut :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Alt for mye fokus om kropper om dagen. Så lenge en er fornøyd og trives med den kroppen vi har er vel det godt nok. Etter jeg fikk mitt første barn var det noen som sa at de ble sure på meg fordi jeg ikke hadde fått strekkmerker. Herligheten ikke alle får det og en kan ikke bli sur, ikke min feil at kroppen min er som den er. Jeg er uansett fornøyd med min kropp og det er nok for meg. Det er det viktigste at en er komfortabel over den kroppen en har uansett hvordan vi ser ut, alt annet har ingen betydning.

Enig her - alt for mye kroppsfokus! Den dagen hver og en av oss er oppriktig vel i egen kropp, DA har vi vunnet :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg forventer meg en tilnærmet lik mage 3 uker etter fødsel som jeg hadde før jeg ble gravid. Tuller ikke! - Hadde en litt dvaskete muffinmage da, og får det sikkert etterpå også :P

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Back
Topp