Blir litt irritert

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Var i vei å hentet Elias i barnehagen. For i denne tiden bruker han å sove dupp.
Men Elias satt der lyyyys våken han Så sier jeg på en litt komisk måte, er du våken du da?
Ja, sier vikaren. han sov bare fra 1100 til 1130 han, så da fikk han kose seg sammen med meg i stedet..
jeg fikk jo litt hakeslepp, for han sover alltid duppen sin... Og begynner han å gråte skal ligg vugging, og stapping av smokk til.
Så jeg spurte om hun ikke hadde gjort det da, nei det hadde hun visst ikke tid til for de andre barna var enda våkne
Så da tenker jeg. Hun har da tatt opp han fordi han var litt "plagsom", og latt han være alene fordi de andre måtte legges...
Ikke hadde han på seg lue ute i denne sure vinden heller Og jeg som har gitt beskjed mange ganger om at han sliter med ørebetennelse, og at det er viktig at han har noe over ørene.. Har til og med forskjellige luer liggende i barnehagen,
Elias sovna i det sekundet han fikk smokk å ble lagt i vogna 1450.. Så nå kan han bare få sove 1 time...

Dette er sikkert en bagatell, men tror jeg skal ta det om med sjefen der. For det skremmer meg litt at hun ikke hadde tid til å ta seg av min sønn fordi han slet med å sove...

Stakkars Eliasn min, han var så trøtt

Tror d r litt sånn bhg r. Vil de ikke sove/spise osv, så kan de ikke tvinge dem eller bruke like mye tid på å få dem til å ville som vi som foreldre kan. Jobbet i bhg selv, så vet hvordan d r.

Men d m lue, hadde jg helt klart klikket på.

ORIGINAL: jafris

Tror d r litt sånn bhg r. Vil de ikke sove/spise osv, så kan de ikke tvinge dem eller bruke like mye tid på å få dem til å ville som vi som foreldre kan. Jobbet i bhg selv, så vet hvordan d r.

Jod, jeg skjønner den. Men hallo, de bør da være såpass med ansatte at de kan ta seg tid til å vugge i 5-10 minutter?
Og i hvertfall når jeg har sagt dette så mange ganger. Kanskje ikke det lureste en vikar sier til ei mor, at hun ikke har tid[8D]

ORIGINAL: *LilleVinkel*

Jod, jeg skjønner den. Men hallo, de bør da være såpass med ansatte at de kan ta seg tid til å vugge i 5-10 minutter?
Og i hvertfall når jeg har sagt dette så mange ganger. Kanskje ikke det lureste en vikar sier til ei mor, at hun ikke har tid[8D]

Jeg er helt enig med deg, de burde ha tid til det! Jeg vet ikke hvordan det er med barnehager, men for å trekke paralellen til sykehjem (som jeg har jobbet på i mange år), så burde de ha tid til å la de som bor der få være oppe så lenge de vil om kvelden, eller sove så lenge de vil på morran - men det har de som oftest ikke [&:] Men jeg er helt enig med deg at det burde være så mange ansatte at det ikke er noe problem om Eliasen din trenger litt ekstra når han skal sove. Snakke med sjefen du, så får dere hvertfall en dialog ang dette. Og det med lua, DET hadde jeg blitt sinna for, skal jo ikke noe til å passe på det. Og det er jo tross alt høst og ganske normalt at unger har lue på ute.

Jeg hadde helt klart blitt kjempeirritert!!!
Merker her også hvor viktig d er at duppen blir i den rette tida for videre søvn og rutiner...

Ja. er sånn jeg er vant til også. Blir vanskelig hvis alle skal ha dubbene sine til rett tid og på rett måte. Soverutinene i bhg kommer man inn i etterhvert. den første tiden kan være litt vanskelig for noen, men det går seg nok til. Men den lua bør du si ifra om.

ORIGINAL: elli82

Ja. er sånn jeg er vant til også. Blir vanskelig hvis alle skal ha dubbene sine til rett tid og på rett måte. Soverutinene i bhg kommer man inn i etterhvert. den første tiden kan være litt vanskelig for noen, men det går seg nok til. Men den lua bør du si ifra om.

Han er helt etter soverutinene på de andre barna...

Hmmm, men da er jo 5/10 min ikke så lang tid... HVordan sover de? I vogn eller soverom?
Hvis det gjentar seg så bør du si ifra og hør hvordan bemanninga er med lederen, siden de ikke har tid til 5 min pr barn for å få de til å sove er de kanskje underbemanna eller bare dårlig planlegging og gjennomføring av søvnrutinene der?? Kan jo forhåpentligvis bare være en engangstilfelle.
(Men en annen ting noen ganger forandrer barn seg i bhg når de kommer til ukjente og dte blir vankselig for de å sove, bare ha det i bakhode, men hvis det ikke har vært noe problem før så igjen ta det opp hvis det skjer igjen)  

Hmmm, men da er jo 5/10 min ikke så lang tid... HVordan sover de? I vogn eller soverom?
Hvis det gjentar seg så bør du si ifra og hør hvordan bemanninga er med lederen, siden de ikke har tid til 5 min pr barn for å få de til å sove er de kanskje underbemanna eller bare dårlig planlegging og gjennomføring av søvnrutinene der?? Kan jo forhåpentligvis bare være en engangstilfelle.
(Men en annen ting noen ganger forandrer barn seg i bhg når de kommer til ukjente og dte blir vankselig for de å sove, bare ha det i bakhode, men hvis det ikke har vært noe problem før så igjen ta det opp hvis det skjer igjen)  

Det har ikke vært noe problem, helt til denne veldig unge og kanskje litt fjerne vikaren kom. Skjønner jo at det kommer til å være vikarer. Er bare synd de ikke blir satt skikkelig inn i ting.
I dag var hun vikaren alene med 6 barn, så tror egentlig det ble for mye for henne.
Skal i hvertfall snakke med Ped.lederen [:)]

Jeg hadde nok sagt ifra dersom det skjedde flere ganger, men en gang hadde jeg latt det gå uten å ta det opp med andre enn hun det gjaldt. Lua er greit å si fra om, særlig når han er et ørebetennelsebarn.

Det har ikke vært noe problem, helt til denne veldig unge og kanskje litt fjerne vikaren kom. Skjønner jo at det kommer til å være vikarer. Er bare synd de ikke blir satt skikkelig inn i ting.
I dag var hun vikaren alene med 6 barn, så tror egentlig det ble for mye for henne.
Skal i hvertfall snakke med Ped.lederen [:)]

Skjønner. Da bør du snakke med pedleder. for er det småbarnsavdeling skal 1 ansatt ha 3 barn. Så det burde vært 2 der. Og nå er jeg akkurat kommet meg utav en bhg der man blir utnytta, så blir litt engasjert i slike saker. Det er veldig bra hvis foreldre sier ifra. Men den assistenten burde også si ifra at det ikke er greit, men ikke lett når man er vikar.  Håper dette bare var en engangsgreie.

Det blir litt lignende hos oss også. Han pleier å sove rundt 9-10 en liten dupp og så skal han sove mellom 14-15 den andre, men alltid når vi henter han rundt 1330 så har han nettopp sovet.. Det er egentlig ikke noe de kan gjøre med det (tror jeg?), for han sovner i sittende stilling enkelte ganger, men hvis han blir så trett så synes jeg at de heller kan prøve å få han til å sove feks 0900-0930, så 1130-1200 og så 1430 til 1500 feks. Er ikke gøy å ha en kjempetrøtt og suttrete gutt resten av dagen bare fordi han ikke fikk sove på den tiden han skulle liksom [8|]

Jeg tenker det at når de starter i barnehage vil det nesten alltid skje endringer i rutinene deres, men det går seg til etterhvert og at vi da synes de rutinene fungerer fint!
Tror ikke jeg ville nevnt dette noe særlig, hvis det ikke blir et vedvarende problem for dere på ettermiddagen hjemme.
Men lue situasjonen ville jeg sagt fra om!

Back
Topp