blir litt frustrert....

mamma*88

Gift med forumet
I dag har jeg har 2 stykk som har sagt at jeg har jo fått litt mage nå da!

Har jo lyst på litt mage, men problemet er at jeg ikke har fått det. Ser etter hele tiden, men sannheten er at jeg er slankere enn før jeg ble gravid og magen er den samme. sitter jeg, så kan du se litt ekstra, men det har jeg jo alltid hatt.....

Kjenner jeg blir litt frustrert på at andre rundt meg skal være så fiksert på kroppen min. Driter jo litt i hvordan jeg ser ut akkurat nå siden jeg er så dårlig, men tenkte liksom at folk ikke legger så godt merke til det.... :S

nei, måtte bare ut med litt frustrasjon her nå ;)

Æ skjønne godt at du blir frustrert....Merkelig kor folk legg merke til å kommentere ting når man e gravid... E gla for at ingen veit æ e gravid enda, for da e d ingen som sei nåkka

føler med deg!!! 
her har jeg jo fått en liten kul allerede, men folk som har vært gravide før "skryter" over at de hadde større mager i uke 16, osv.. og at det er bare en liten kul..
eller som min mor sa til meg når jeg hadde lagt ut et profilbilde av meg på facebook hvor man kunne se kulen godt,der hun mente at det var jo ikke det beste bilde jeg har lagt ut.. ser jo ut som en pølse ! 
jeg ble ganske så såret, for jeg har slitt litt med kropp før graviditeten osv, og når noen kommenterer at det er bare flesk og en pølse som er på magen så gjør jo det ikke noe bedre for meg.. føler meg ikke så gravid akkuart, mer oppblåst,pløsen og tja tykk.. 

*beklager, var ikke meningen å ta over tråden din!!!*

klem

kailin skrev:
føler med deg!!! 
her har jeg jo fått en liten kul allerede, men folk som har vært gravide før "skryter" over at de hadde større mager i uke 16, osv.. og at det er bare en liten kul..
eller som min mor sa til meg når jeg hadde lagt ut et profilbilde av meg på facebook hvor man kunne se kulen godt,der hun mente at det var jo ikke det beste bilde jeg har lagt ut.. ser jo ut som en pølse ! 
jeg ble ganske så såret, for jeg har slitt litt med kropp før graviditeten osv, og når noen kommenterer at det er bare flesk og en pølse som er på magen så gjør jo det ikke noe bedre for meg.. føler meg ikke så gravid akkuart, mer oppblåst,pløsen og tja tykk.. 

klem

å! godt at andre kjenner det sånn og! jeg er jo fortsatt 4 kg lettere nå en før jeg var gravid!
skjønner godt at du ble såret. ingen vil jo høre at de ser ut som en pølse. Har jo også hørt mange si til høygravide at de er svære eller gedigene! Det er jo ikke noe pent å si, selv om man gjerne er stor på slutten.

mamma*88 skrev:

kailin skrev:
føler med deg!!! 

klem

å! godt at andre kjenner det sånn og! jeg er jo fortsatt 4 kg lettere nå en før jeg var gravid!
skjønner godt at du ble såret. ingen vil jo høre at de ser ut som en pølse. Har jo også hørt mange si til høygravide at de er svære eller gedigene! Det er jo ikke noe pent å si, selv om man gjerne er stor på slutten.

ja, noen går ned, noen går opp og andre hverken opp eller ned. 
selv om man bærer et barn så er man opptatt av kropp og hvordan den forandrer seg osv..
greit nok at folk kommenterer, men jeg mener at kropp og mage osv er noe som er personlig også, og at det er ikke nødvendig å kommentere sånt! 
har man ikke noe pent å si, så er min mening at da kan de bare holde kjeft! enkelt å greit:) 

Jeg syns det er helt greit å ha liten mage jeg altså. Å bli skikkelig diger har jeg lite lyst til egentlig, jo mindre mage jo fortere tilbake til gammel kropp :-P hva andre måtte mene er meg revnende likegyldig, og siden jeg ikke vil bli så diger så blir jeg egentlig litt glad når de sier det ikke syns såå godt enda :) Gravide er jo fulle av hormoner så man skal være forsiktig med å uttale seg om hvordan magen og kroppen forandrer seg, man vet jo ikke akkurat hvordan den gravide føler på akkurat dette med kroppen sin under en graviditet.

Denne kan jo være passende for de som har "stor" mage :)

Den siste setningen er jo passende til alle gravide, vi får jaggu høre mye enten vi har litt eller mye mage :)

Det virker som om det ikke finnes noe filter for hva en kan si til gravide. Jeg har fått en gravidmage, men så var alt fettet mitt allerede samlet der fra før så det skulle ikke så mye til. Syns likevel at utsagn som "oi! Så stor mage allerede! Du kommer til å bli diger", "sånn mage hadde jeg i 6. mnd" for ikke å snakke om klasikkeren "sikker på at det ikke er flere der inne?" er fryktelig unødvendige og til tider sårende. Kjenner jeg har lyst å være frekk tilbake! Får invistere i en sånn t-skjorte når det lier på!

Troika85 skrev:
Det virker som om det ikke finnes noe filter for hva en kan si til gravide. Jeg har fått en gravidmage, men så var alt fettet mitt allerede samlet der fra før så det skulle ikke så mye til. Syns likevel at utsagn som "oi! Så stor mage allerede! Du kommer til å bli diger", "sånn mage hadde jeg i 6. mnd" for ikke å snakke om klasikkeren "sikker på at det ikke er flere der inne?" er fryktelig unødvendige og til tider sårende. Kjenner jeg har lyst å være frekk tilbake! Får invistere i en sånn t-skjorte når det lier på!

jeg forstår bare ikke den tillatelsen folk gir seg til å buse ut som om de var 5år og sier akkurat det som faller inn i hodet på dem bare noen er gravide.
passer veldig godt på å ikke si noe slikt til gravide selv!

Back
Topp