Blir litt forvirret av dagpenger, hjelp.

Nr 2) forhåpentligvis så leser den nye veilederen din samtalene du har hatt med den foregående, og kan se at du har gjort som du ble rådet :) og det kommer ikke til å straffe seg så vidt jeg kan se, eneste er at du eventuelt kan bli bedt om å søke jobber, men igjen - jeg se ikke helt grunnen når du allerede har sagt at du har jobb fra september :joyful:

3) hehe, ja det er nok de som har unndratt/mottatt doble og triple stønader som du har lest om, så du trenger nok ikke bekymre deg :p


Hehe, okei, da senker jeg skuldrene og håper på det beste :) Hvis det verste er at jeg får beskjed om å søke på jobber, så skal jeg heller tåle den :p
 
Hvis det er en prosjektstilling du har fått så kan du jo fortsette å søke jobb i håp om å få en fast stilling?
Jeg hadde stolt på veilederen min hvis hen sa det var greit, men hvis det er en midlertidig stilling hadde jeg nok fortsatt å søke i håp om å få noe fast.

Ja, jeg hadde nok vanligvis ikke sagt ja til en mulig prosjektstilling. Men egentlig passer det greit om det kun blir en prosjektstilling også. Vi har litt flytteplaner og diverse som sånn sett hadde passet inn da med en prosjektstilling :) Så foreløpig tror jeg at jeg avventer å søke jobber til nav evt. ber meg om å gjøre det :)
 
Du er arbeidsledig og arbeidssøker frem til du er i jobb, dvs du må sende meldekort og søke på jobber i mellomtiden. Noe som resulterer i at når man utlyser stillinger, er det 20 % seriøse søkere og 80% som søker fordi de må. Jobber med HR og dette er utrolig frustrerende for oss.
 
Back
Topp