Blir litt bekymret !!

lille gull på veg....

Betatt av forumet
For eit par uker siden begynte jeg og kjenne mye liv i magen... Til og med sambo... Men nå den siste uka har jeg bare kjent litt til den lille.. Av og til er jeg faktsik usikker på om jeg har kjent noe i det hele tatt ?? Kjenner jeg blir bekymra. Var på UL den 1 mars.. Da såg alt bra ut.. Men sliter med at magen hele tiden er hardt.. (kynnere ) men ikkje noe vonde!! Noen andre som føler det sann ?? Klem

Det sies at man ikke skal kjenne liv daglig før man er 22 uker på vei. Babyen har fortsatt god plass inne i magen, og kan lett snu seg og sparke f.eks innover mot ryggen din. Da kjenner du ingenting.. Men om du er veldig bekymret ville jeg tatt en tlf til lege/jordmor for å få hørt etter hjertelyden. Jeg var selv hos jordmor forrige fredag pga det samme, lite liv det siste døgnet, ifht det jeg var vandt med. Sa til henne at jeg vet man ikke "må" kjenne noe før uke 24, men hun sa at mange i ukene mellom 22-24 blir bekymret.

Hei !
Litt godt å finne denne tråden ikveld egentlig, for jeg sliter faktisk med akkurat det samme.
Fikk oftere og "kraftigere" kynnere idag da jeg var på jobb, + akutt kvalme. Har også kjennt litt "lite" liv i magen siste dagene.. våkner om natten bare jeg kjenner ett lite stikk noe sted, pga at jeg bekymrer meg.

Dro hjem fra jobb idag, ringte jordmora, og fikk komme imorgen kl 13:30. Gleder meg til å snakke med henne å få bekymringene vekk.
1.gangsgravid og bekymret av ingenting! :p .... Men jeg tror nokk alt dette er normalt:)
Husk at det kommer mye ann på hvordan din lille gullklump ligger også, og de beveger jo seg endel nå:) Så en dag kan det kjennes god, en annen dag kan det nesten ikke kjennes når man ikke er kommet lengre.
Synes du skal ta kontakt med JM eller lege, det er ikke godt å gå å føle å bekymre seg.
Lykke til

Hei!! 
Takk for svar :) Ja skal ringe jordmor i dag.. Da er hu på jobb... Kjenner det ikke er vits å gå å bekymre seg hele tiden... I går kveld begynte jeg selvsagt å spy, og på slutten kom det faktisk opp litt blod og... Ikke mye altso... Så kjente jeg ble litt bekymra... 

1 gangsgraviditet er ikke uten bekymringer nei. Har det på samme måte. Noen ganger kjenner jeg mye ander ganger minder. Jeg har da morkaka på fremsiden i tillegg.
Men det er nok ganske normalt. Det er etter et visst anntall uker at man skal kjenne et mønster på liv i magen, men husker ikke hvilken uke det var :)

Tina_81 skrev:
1 gangsgraviditet er ikke uten bekymringer nei. Har det på samme måte. Noen ganger kjenner jeg mye ander ganger minder. Jeg har da morkaka på fremsiden i tillegg.
Men det er nok ganske normalt. Det er etter et visst anntall uker at man skal kjenne et mønster på liv i magen, men husker ikke hvilken uke det var :)

synes nå ikke 2 gangsgravid er uten bekymring heller:p 
sist var jeg mye mer "lykkelig uvitende" - og denne gangen veldig mye mer bekymret.. 

Har hatt en del kontroller denne gangen pga bekymringer! Men nå slapper jeg mer av som jeg kjenner spark innimellom ila dagen.

Ønsker alle lykke til, og husk at vi også må senke skuldrene..
alle disse bekymringene overfører vi til de i magene.. så PUST ut også:)

Jeg fikk det mye bedre etter en god og lang samtale med min JM sist! Det er kun JM (/lege) som kjenner oss og journalene, så lurer vi på noe, ta kontakt med JM:) 

*klem*

Back
Topp