Blir litt bekymret av abortprat...

Linnemi

Betatt av forumet
Uff, når jeg hører om hvor mange som aborterer blir jeg så bekymret... At det er så vanlig bekymrer meg ikke mindre... Ting virker veldig normalt til nå, selv om jeg er TIDLIG i svangerskapet.. KVALM, TRETT og fysen på alt mulig rart. Spiser nesten hele tiden får jeg inntrykk av (det hjelper litt). Prøver å spise så sunt som mulig; masse frukt, grovt brød, etc, samt omega 3 og multivitamin for gravide. Det er vel noe som heter at skikkelig usunt kosthold, eller ikke spise i det hele tatt, er det som kan ødelegge et foster. (Var noen som skrev det et sted) Men igjen; blir bekymret for det med abort, selv om jeg vet jeg ikke må bli det, og at skjer det, så er det fordi kroppen min støter det ut av naturlige grunner...

Hei linnemi:)
skjønner godt at du blir bekymret av all den praten men du må tenke på at det skjer ikke alle.. Mange gode tegn du har i hvertfall, så dette her går bra, tenk positivt... nurket ditt har nok klort seg fast[:D] masse lykke ønskninger....

eg var hysterisk redd for det i mitt første svangerskap. var faktisk nervøs heilt til eg hadde fått ho ut... det var helt pyton å gå rundt sånn[:-] denne gangen slapper eg meir av heldigvis!!! vil selvfølgelig ikkje at det skal gå galt, men eg prøver å tenke sånn som de sier; at støter kroppen det bort, så er det stort sett fordi det er noke aldeles galt. håper tiden frem til tre mnd går fort for deg da. at du klarer å slappe bedre av da. mora til ei venninde av meg fortalte at det er større fare for abort om du ikkje føler deg gravid i det heile tatt. så kvalme, tretthet og sånn er visst gode tegn. ho hadde jaffal fått beskjed av legen da ho gjekk gravid at det kunne vere at ho mista det siden ho ikkje kjente noken tegn på at ho var gravid i det heile tatt...en idiotisk ting av en lege å si spør du meg. men så var jo dette i "gamledager" da. men ungen blei født den, og heldigvis for det, ellers hadde ikkje eg hatt min beste venninde.

Uff, ja, leger kan si mye rart de også ja, airam... TUSEN hjertelig takk for alle fine svar! Og ikke minst trøstende. Jeg går i grunnen ikke rundt og ER bekymret, men tankene slår meg av og til. Men det er lett å glemme slike tanker midt oppe i all kvalmen og trettheten, heldigvis. Har på følelsen av at det går bra jeg.
Ja, det er min første ja!

Klem[;)]

Hei Linnemi.
Jeg tror det er viktig at du har positive tanker, jeg. Nyyyyyt at du er gravid! Jeg håper at det klaffer for oss i slutten av denne mnd. Blir kjempespennende. Er veldig glad på dine vegne! Kos dere... [:D]

Hei!
Skjønner veldig godt hvordan du har det.
Slik hadde jeg det også, og joa, har vel det fremdeles, selv om at jeg nå er over de "kritiske" ukene...

Det som hjalp meg var å ikke lese innlegg om aborter, ei heller lese noe om det på nett. Hjelper liksom ikke noe det.
Positive tanker tror jeg er viktig...

Du får ha lykke til, og det går nok sikkert helt fint.

Klem klem

du må også huske og ta folat det er veldig viktig for at man skal forebygge brokk og liknende .. kan kjøpes på apotek

Back
Topp