Blir kvalm av å ikke spise!

Emilie<3Sofie

Elsker forumet
Når jeg ikke spiser hver 3 time eller no sånt så blir jeg så himla kvalm og går og brekker meg og det kjennes ut som en stein som detter ned i magen min? Flere som har det sånn. 7+2 i dag.

Har det sånn sjølv og hatt det heile svangerskapet, er dessverre vanlig! Tips nr. 1 mot kvalme er å spise lite og ofte, kvar 3.-4. time e jo uansett anbefalt i forhold til eit normalt kosthold :) det som hjalp meg veldig på jobb og slikt var å ha ein pakke kjeks eller små yoghurtar i nærheita slik at eg kunne hive i meg noko kjapt når eg hadde mulighet.

Helt likt her, må spise hver 3. time ca, vist ikke blir jeg kvalm og uvel.. har alltid en pakke med rygsprø knekkebrød i veska, just in case

Blir også kvalm om jeg ikke spiser ofte...men blir i tillegg kvalm rett etter jeg har spist, så må finne den som er minst ubehagelig av to kvalmer.

Har også vært sånn, og er nå 9+6. Må spise litt ofte! Blir også kvalm og slapp hvis jeg spiser for mye, så er en balansegang dette :p

Jeg må nesten spise hver 2. Time for å ikke bli kvalm men "godt" å se at man ikke er alene om denne helsikes kvalmen..

Ja, jeg har lagt på meg masse allerede fordi jeg måtte småspise konstant fra uke 5-8. Eneste som hjalp på kvalmen.

Har akkurat det samme. Ganske stor overgang fra sånn jeg er til vanlig, med 2-3 måltider om dagen. Nå må jeg spise mye oftere, hvis ikke blir jeg dårlig. Og når jeg spiser middag får jeg ned 1/3 av det jeg pleier, og så går jeg og småspiser på det som er igjen resten av kvelden. Men jeg har faktisk gått NED 2 kg da. Fra 6+0 til 7+0 gikk jeg ned, og der har jeg holdt meg siden (8+0 i dag). Hadde litt å ta av da, så det er ingen fare for at mini ikke får det den trenger.

Jeg har hatt det sånn frem til nå, men nå hjelper ikke mat lenger heller. Jeg er like fordømt kvalm igjen bare minutter etter å ha spist. Det er så ille nå at jeg må til lege i morgen og spørre pent om sykemelding noen uker, jeg klarer ikke gjøre jobben min lenger.

Back
Topp