Blir jo aldri helt frisk

Høne_mor84

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
To uker siden var jeg syk med feber, så gikk det over, uken etter har jeg hatt tørr hoste men uten noe vondt i halsen. Har vært helt pyton om nettene med hoste. Og nå i helgen kjennes det ut som det har vokst en kjempe potet nede i halsen min, og hosten har blitt enda verre med brekninger og slim. Sorry detaljene.

Jeg rekker jo aldri å dra til legen grunnet praksisen (kun 1 uke igjen), men formen blir jo aldri noe bedre, om bare dårligere.

Begynner å bekymre meg om det går utover fosteret...er helt støl i magen etter all hostingen, og får store smerter i magen så jeg prøver å unngå å hoste.

Gi meg S.T.Y.R.K.E !!!! :crybaby2:gen026:sorry:

Uff da, det høres ikke greit ut! Masse god bedring :Heartred

Sniker fra juli,
Jeg har vært igjennom en lang runde selv. Hostet på meg ribbeinsbrudd i uke 12.
Var hos legen og fikk bare beskjed om å bruke hostesaft (noe de på apoteket kunne anbefale for gravide) og bruke paracet. Hadde noe forhøyet CRP men de gikk over. Så ville tatt meg en tur å fått målt det.

Hadde noe lignende i tredje trimester forrige svangerskap(infeksjon i hele øre-nese-hals systemet.) All hostingen tar virkelig på. Fikk hostekramper, hostet så fælt at hele magen ristet og ble skikkelig støl. Mistet i tillegg stemmen og til dels hørselen, så var ganske så syk kan man si:hilarious: Var redd for at det skulle gå ut over babyen, men alle jeg snakket med av både lege,jordmor og sykehus kunne berolige meg med at babyen ikke ble noe påvirket selv om jeg opplevde det som voldsomt. Det var kun meg selv det gikk utover.
Siden det var bakterieinfeksjon måtte jeg på antibiotika. Det gikk også helt fint.
Synes du skal prøve å få tatt deg en tur til legen om du ikke merker bedring:)

Last edited:
Samme her! Fikk vell litt feber og piggtråd i halsen og følte meg shitty i mange dager. Nå har jeg bare hoste og den helvetes nesen som er tett og slim. Var/er og bekymra men tenker det er så vanlig å bli syk når man er gravid at det går nok bra. Men om formen din ellers er dårlig ville jeg tatt blodprøve til legen og kanskje du må ha noe antibiotika eller noe for at det skal gå over?

Back
Topp