Blir jeg aldri kvitt bekkenløsningen ?

April-lykke

Glad i forumet
Nå er småen over 3 år, og jeg sliter fortsatt med bekkenløsning etter graviditeten ! Har gjort det jeg kan gjøre, og greier jo og holde det i sjakk til et vist punkt med riktig trening og riktige sko. 

Er livredd for at jeg aldri mer kan jobbe 100% mer, og er livredd for hva en evt ny graviditet vil gjøre med bekkenet mitt, ser ikke for meg at det vil bli bedre akuratt.. 

Så det er vell for mye og håpe på at jeg vil bli kvitt det, når jeg har vært plaget med det i snart 4 år ? (Fikk det i uke 11-12 i graviditeten).

jeg og sliter litt med bekkenet altså :/ uff min er snart 2. ei jeg kjenner har problemer enda 13 år etter minste man ble født :o

Jeg slet også veldig etter fødsel for 3 år siden. Jeg fikk det tilbake 6 mnd etter fødsel, mye vondere enn i svangerskapet faktisk.

Gikk så langt at jeg ble sendt på MR og fikk påvist betennelse i bekkenleddet på venstre side. Ble henvist til revmatismesykehuset, og fikk oppfølging derifra. Fikk også da henvisning til fysioterapeut. Gikk da sykmeldt fra juni 2010 til uti mai 2011.

Heldigvis var han også osteopat og manuellterapeut, så fikk skreddersydd et treningsopplegg, og behandlinger på muskler og skjelett. Jeg trente 2-3 ganger i uka fra januar 2011 til jeg ble gravid igjen i sept 2011. Jeg begynte å jobbe 60% 1. april 2011, og jobbet ikke mer enn det ut 2011. Så økte jeg faktisk til 100% fra januar 2012, og jobba nesten 3 mnd fullt før jeg måtte trappe gradvis ned.

MEN: jeg har *bank i bordet* omtrent ikke bekkenplager denne gangen! Hadde mye vondere på dette tidspunktet forrige svangerskap! Jeg kjenner det litt, er stiv om morgenen og når jeg har sittet lenge, men langt ifra sånn som sist og året etterpå. Så det behøver ikke bli like ille.

Jeg tror at det gode treningsgrunnlaget mitt har reddet dette svangerskapet rett og slett.

Trener du på egenhånd, eller får du oppfølging fra noen? Jeg ville anbefale deg å snakke med legen isåfall, kanskje du kan få noe hjelp av osteopat feks.

Back
Topp