Blir ikke helt klok...

Baby Dust

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Er det sånn at selv om jeg testet positiv noen dager senere enn da jeg egentlig "kunne" få positiv test, at jeg er så langt på vei som er regnet etter siste mens?

Er 5+4 idag.. Men da fikk jeg jo positivtest 7 dager etter at det sto på babyverden at en test kunne være positiv...

Testet jo ikke hverdag imellom negativtest til positiv, så kunne jo vært positv før da....

Håper bare ikke jeg blir satt så mye tilbake :p

Det regnes fra første dag i siste mens! :) uanhenging av hvilken dag du fikk positiv test!

Det regnes fra første dag i siste mens! :) uanhenging av hvilken dag du fikk positiv test!

Så det har ikke noe med når egget ble befruktet, om eggløsningen var en uke for sein om du skjønner :P ? hehe

Du kan bli satt tilbake etter UL da det blir sagt at "alle" spirer vokser likt frem til uke 20. Fikk ihvertfall den beskjed fra gynekolog som foretok tidlig UL på meg og satt meg en uke tilbake i forhold til beregning gjort på terminkalkulator.

Forrige gang jeg var gravid ble termin satt tilbake med 10 dager faktisk. Så blir spennende å se hva som skjer denne gangen :)

Jeg ble satt tilbake 1 uke forrige svangerskap utifra menstermin. Det er ganske normalt.

Jeg har lest om en studie der det står om at man tester senere positivt om det er en gutt. De som bærer på tvillinger vistes dette best på. De som bar på 2 gutter testet mye senere positivt en de som hadde 2 jenter eller gutt og jente. Aner ikke om dette stemmer. Men alle svangerskap er jo ulike, EL kan være tidligere eller senere enn man trodde, eller at det tok tid før egget festa seg osv... Ikke godt og si!

Back
Topp