Blir ikke enige om guttenavn....

Smorblomst82

Blir kjent med forumet
Hei

Jeg og min samboer sliter skikkelig å bli enige om navn på gutten som vi venter... Han har satt seg opp en mening, men jeg blir ikke helt fortrolig med navnet han ønsker. Jeg trenger litt inspirasjon.. Har lest utrolig mange artikler og lignende om navn i det siste, men ikke blitt noe klokere...


Men hadde vært gøy å høre hva dere skal kalle deres gutter?
 
Hei

Jeg og min samboer sliter skikkelig å bli enige om navn på gutten som vi venter... Han har satt seg opp en mening, men jeg blir ikke helt fortrolig med navnet han ønsker. Jeg trenger litt inspirasjon.. Har lest utrolig mange artikler og lignende om navn i det siste, men ikke blitt noe klokere...


Men hadde vært gøy å høre hva dere skal kalle deres gutter?

Hvilke type navn ønsker dere da? Hva var samboeren din bestemt seg for?
 
Hei

Jeg og min samboer sliter skikkelig å bli enige om navn på gutten som vi venter... Han har satt seg opp en mening, men jeg blir ikke helt fortrolig med navnet han ønsker. Jeg trenger litt inspirasjon.. Har lest utrolig mange artikler og lignende om navn i det siste, men ikke blitt noe klokere...


Men hadde vært gøy å høre hva dere skal kalle deres gutter?

Da vi skulle bestemme oss for et guttenavn så valgte vi at jeg og han kunne velge topp 3 navn hver i prioritert liste, og deretter skulle vi sammenligne disse. Jeg gikk vell gjennom navnebøker og lister på lett X antall ganger og lagde meg en liste. Til slutt fjernet jeg navn. Vi bestemte oss tidlig for at vi ikke ville ha "topp 100 navn" for å unngå at han kommer i klasse og jobb med mange andre med samme navn. Min mann kom deretter med noen morsomme forslag fra en spillserie vi begge elsker. Og til slutt følte jeg at ingen målte seg både i unikhet og klang som det ene navnet han kom med. Så foreløpig har vi gått for et navn på en karakter fra et spill :laughing002 Det er mye sjeldnere enn type Link og Mario, så de færreste vil kjenne det igjen. Og det er originalt et finsk/japansk navn og en forkortelse av et vanlig norsk navn så vi kan "forsvare" navnet slik til den eldre garde :laughing002
 
Her står vi mellom 2 navn. Guttenavn er helt håpløst her også og dette er den andre gutten vi får. Så nå skal vi bare vente til han kommer og se hva det blir. Jeg er veldig frem og tilbake på hva han skal hete. Det ene navnet hater mannen min men han må nesten føye deg siden vår datter er oppkalt etter hans søster som døde 17 mnd gammel i 1989.
 
Hei

Jeg og min samboer sliter skikkelig å bli enige om navn på gutten som vi venter... Han har satt seg opp en mening, men jeg blir ikke helt fortrolig med navnet han ønsker. Jeg trenger litt inspirasjon.. Har lest utrolig mange artikler og lignende om navn i det siste, men ikke blitt noe klokere...


Men hadde vært gøy å høre hva dere skal kalle deres gutter?

Har dere barn fra før og hva er evt navn er?
Tenker dere noe moderne, internasjonalt, oppkalling, gammeldags, norrøntinspirert? Ett eller to fornavn?
 
Gutten vi har fra før heter Sindre. Liker litt enkle og tradisjonelle navn, mens navnet samboer liker er litt mer moderne.

Men jeg har lange lister med navn jeg liker og leste mange artikler. Ønsker bare å høre hva dere skal kalle deres.. men skjønner at ikke alle vil si det.
 
Gutten vi har fra før heter Sindre. Liker litt enkle og tradisjonelle navn, mens navnet samboer liker er litt mer moderne.

Men jeg har lange lister med navn jeg liker og leste mange artikler. Ønsker bare å høre hva dere skal kalle deres.. men skjønner at ikke alle vil si det.

Dersom ikke noe endrer seg når vi ser han så skal han lille hete Riku :)
 
Vi tenkte på Julian, Levi, Lucian, Silas, men valgte noe sjelden som jeg ikke vil dele :facepalm:
Vanskelig med guttenavn
 
Vi synes også det var vanskelig med guttenavn. Kansje spesielt siden storesøster har et sjelden navn.
Vi hadde mange forslag begge to, men var kun 1 vi begge likte. Holdt det for oss selv til etter fødselen, for å slippe mange meninger.
Her ble det Jonathan. Ikke så sjelden som søstera sitt navn, men vi liker det, og synes det passa bra.
Andre navn som ble diskutert :
Linus
Ulrik
Emrik
Alvin
Ludvig
Timian
Lavrans
 
Tror at hvis dere ikke er enige om forslagene så langt, bør dere legge de foreslåtte navnene bak dere og se på nytt etter et helt annet navn.
 
Tror at hvis dere ikke er enige om forslagene så langt, bør dere legge de foreslåtte navnene bak dere og se på nytt etter et helt annet navn.

Ja vi har vært inne på tanken om det, men han er veldig bestemt på at han ønsker dette navnet. Så er jo en sjangs for at jeg også må gi meg..

Men fått mange gode tips her også nå. Tror vi må ha listene våre og så når han blir født.

Guttenavn er skikkelig vanskelig!
 
Ja vi har vært inne på tanken om det, men han er veldig bestemt på at han ønsker dette navnet. Så er jo en sjangs for at jeg også må gi meg..

Men fått mange gode tips her også nå. Tror vi må ha listene våre og så når han blir født.

Guttenavn er skikkelig vanskelig!
Du må jo ikke gi deg hvis du overhodet ikke føler det er rett navn. Vi hadde samme her på første, vi hadde hver vår liste der ingen av oss følte at det som var foreslått passet helt. Dermed vel det ny runde. :) Ingen kan jo presse gjennom "sitt" navn, dere må bli enige.
 
Ja vi har vært inne på tanken om det, men han er veldig bestemt på at han ønsker dette navnet. Så er jo en sjangs for at jeg også må gi meg..

Men fått mange gode tips her også nå. Tror vi må ha listene våre og så når han blir født.

Guttenavn er skikkelig vanskelig!

Betyr dette navnet noe spesielt for din mann? Siden han er så fast bestemt at det er dette han ønsker seg:confused004
Kanskje det går ann å finne et tilsvarende navn som betyr nesten det samme og som dere begge liker?
 
Mini ble hetende Heike, som er et ukjønna navn, mens Tristan står på lista.
Liker også Storm, Falk, Loke.
 
Vi har Sigurd fra før og har nå fått Håvard
 
Back
Topp