blir helt sjokkert?

gull_ungen_min

Flørter med forumet
Har ikke verden kommet lenger enn dette, ingenting i verden er mer naturlig enn dette. Så lenge man gjør det diskre,( ikke kaste puppen rundt) så skjønner jeg ikke hva som er galt med å amme offentlig. Det er jo bare en vakker kontakt mellom mor og barn.

http://debatt.sol.no/content/sol-spor-audhild-ble-nektet-amme

Kan virkelig ikke tro det. Det finnes ikke noe mere naturlig enn å amme, skal de liksom drite i å mate babyen sin da?....
Blir skikkelig sint når jeg leser slikt :(

jeg skal love deg jeg driter i dette. jeg ammer babyen min når han er sulten. legger bare en gulpeklut over, så ingen slipper å se så mye... brukte mest ammerom på kjøpesenter sist, men hvis det ikke passet, så ammet jeg hvor som helst. kommer til å gjøre det nå også. jeg ble ganske avslappet når det gjaldt den puppen, man tenker mest bare på at bebisen skal få mat, og så sove, for det passer så fint når man sitter på kafè :P

Så - hva tenker dere andre om amming ute blant folk?

Eg slenge patten ut akkuratt der d passe meg! Hvis någen syns d e ubehagelig, så se ein aen vei, for ongen min SKA ha mat! Men jeg dropper luft tørking ;) og jeg prøver å sjule mest mulig akkurat i av og på kobling ;)

altså, ja jeg er helt klart enig i at man må mate sin lille, og at det ofte er når man er ute blant folk. men jeg har selv jobbet mange år på kjøpesentre og sett mødre sette seg på nærmeste benk og slengt frem puppen, ofte med melk som renner og det hele ..og DET gjør meg kvalm. man kan faktisk anstrenge seg LITT for å dekke til områder som kanskje ikke hele verden er intressert i å se ..som sagt, greit nok at ungen må få mat, men synes faktisk det finnes grenser.

Jeg synes amming er verdens mest naturlige ting, allikevel kommer jeg til å dekke meg litt til når jeg ammer ute blant folk :)

Jeg kommer selvfølgelig å amme blant folk. Men jeg syns ikke det er noe serlig å se når mødre sitter å blotter hele puppen...blir skikkelig ukomfortabel av det. Det går an å ha ammevennlig tøy, og være diskret, særlig på restauranter! 

Men er enig at det er uhørt å nekte noen å amme...hadde ikke trodd at det skjedde i pupp-er-best-landet Norge!

Jeg er for amming overalt, men synes det nesten er verre at hun satt og drakk vin under middagen og deretter skulle amme....kan være det betjeningen reagerte på, siden stedet sier at de vanligvis ikke nekter folk å amme (jada, jada, jeg veit det er opp til henne).

det finnes alkoholfri vin, så kan nok tenkes at det var det hun drakk.

Back
Topp