Blir helt matt...

Sommerbaby- venter på nr.2!

Betatt av forumet
Sommerfuglene <3
...av bildet av fotballfruen i undertøy fire dager etter fødsel på instagram.

Ja-bla-bla sjalu og alt det der. Kjenner jeg blir litt trist av fokuset... Jeg har alltid vært godt trent og slank. Sikkert høvelig slank etter fødselen også, selv om kroppen da kjentes veldig fremmed, med firkanta sprengpupper å fraværende magemuskler. Allikevel var jeg mer fornøyd med den fantastiske kroppen jeg har fått etter å ha gjennomgått et svangerskap og fødsel, - siden den har gitt meg et barn. Kan ikke huske at jeg hadde tid å se meg i speilet engan, fire dager etter fødsel.

Jeg blir litt matt, men mest provosert. Tenker på alle lettpåvirkelige tenåringer som leser bloggen hennes og følger henne. Dere bør lese kommentaren på Dagbladet (nett) - fantastisk!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er ikke og har aldri vært i nærheten av å se ut som fotballfruen.. Min første tanke var "Wow! Kudos til henne som holder seg i form under svangerskapet" osv.. Men jeg ser ikke helt poenget med å legge ut et sånt bilde jeg da.. Hvem gjør hun det for? Altså jeg er litt ambivalent til hele bildet..!
Personlig er jeg på et plan hvor jeg klarer å ikke bry meg, men det finnes mange unge jenter som tenker at dette er normalen.. Hun har jo før dette blitt kritisert for et uheldig kroppsideal ovenfor unge jenter liksom..
Nei, for meg er dette ikke normalen, men nå har jeg to barn fra før og venter nr 3.. Skjønner ikke hvor hun gjør av bindet hun må gå med pga renselsen (gjerne nattbind?!) og det var jo en sprek amme bh da.. :-P

Men igjen, bra for henne personlig da.. For det er tydelig at hun er veldig opptatt av kropp.. :-)

Jeg skjønner at hun er stolt, men jeg synes hun skal tenke litt på alle de unge jentene som ser sånn opp til henne. Det er bra at hun er et forbilde ved å trene og spise sunt under svangerskapet, men det er faktisk normalt å ha bolledeigmage etter fødsel. Det er et fåtall som klarer å se sånn ut etter fødsel. Det er skummelt om unge jenter forventer å se sånn ut etter fødsel. ( selv har jeg aldri hatt flat mage, selv da jeg trente hver dag og spiste altfor lite, så mye er nok gener også) Fokus burde være det nyfødte barnet, ikke kropp. Så hun kan godt være stolt, men hun burde ikke lagt ut bildet. (Min mening)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Viste bildet av fotballfruen til mannen min og sa: "så ikke sånn ut to ÅR etter at jeg fødte jeg!!" Og den elskbare mannen svarer med glimt i øyet: "du så ikke sånn ut to år FØR du fødte heller!!" Takk for den ;)

Viste bildet av fotballfruen til mannen min og sa: "så ikke sånn ut to ÅR etter at jeg fødte jeg!!" Og den elskbare mannen svarer med glimt i øyet: "du så ikke sånn ut to år FØR du fødte heller!!" Takk for den ;)

Haha! Hærlig! :D tenker det er sånn det bør være, kroppen er bra som den er, og den er enda finere sett med litt glimt i øyet! ;)

Jeg syns hun skal få lov til å vise frem kroppen sin og være stolt over den :) Hun har jobbet hardt for å få den :) Alle er forskjellige

Men hun hadde jo ikke en gang mage når hun var høygravid :) tipper den hadde hatt et annet utfall om hun hadde blitt like stor som meg høygravid ;p

Jeg syns hun skal få lov til å vise frem kroppen sin og være stolt over den :) Hun har jobbet hardt for å få den :) Alle er forskjellige

Jeg er forsåvidt helt enig. Synes bare det blir rart, for det er så fjernt fra eget ståsted. Synes det er så privat, og det sender ut noen signaler om hva hun som har en blogg som blir lest av så mange tenker er viktig(st?). Men jenta er tynn, flott og fremstår nok for mange som det man higer etter. Som du sier, vi er forskjellige. Lov å synes akkurat det man vil om hele greia! :)

Hun må gjerne kose seg med perfekt kropp 4 dager etter fødsel for min del. Uansett, tydelig at folk er forskjellige og har fokus på ulike ting. Det er liten tvil om at man har stort utbytte av å trene i svangerskapet. Likevel setter jeg et lite spørsmålstegn ved mengden jeg vil tro man må trene og ikke minst matinntsket underveis for å se sånn ut etterpå. Hver sin lyst, med hensyn til hva man bruker tida på iallfall. Tipper hun skiftet til en litt større truse etter at bildet var tatt...hihi

Jeg ser for meg at det bildet er fotballfrues svar på kritikken rundt hennes trenerutiner i svangerskapet :-P og jeg kan ikke si jeg bryr meg verken den ene eller andre veien. Det som faktisk betyr noe nå er det faktum at hun har født ei nydelig jente og jeg syns folk bør gratulere henne for både det, og for at hun ikke satte seg ned og brukte svangerskapet som en unnskyldning for å la kroppen forfalle. Hun har virkelig jobbet for det resultatet hun er stolt av å vise frem.

Hun var jo ca akkurat like tynn da hun var høygravid. Hadde en appelsin på magen bare. Greit da, litt overdrevent da. Men ja, sier som Imagine.. Hun hadde ikke hatt den kroppen nå om hun hadde hatt en "normalt" stor gravidmage. Jeg fikk høre at jeg hadde liten mage, men den var sikkert fem ganger så stor som hennes :p

Jeg er ikke overrasket over hvordan magen hennes ser ut, med tanke på hvor mye hun har trent og den bittelille kulen hun hadde. Men synes heller ikke det var nødvendig av henne å legge ut et slikt bilde av seg selv i undertøy så kort tid etter fødsel. Hvis hun på død og liv ville vist magen kunne hun tatt bilde av seg selv i sportstopp og kun vist der trusa begynte. Da hadde hun vist mindre hud, og bildet hadde i seg selv vært mindre flatterende. Men hun er enormt kroppsfiksert, og for henne er det nok viktig å få oppmerksomhet på at hun ser bra ut (og det får hun jo, i bøtter og spann). Tipper også hun er passe fornøyd med endelig å ha store pupper (siden hun flasher dem på den måten hun gjør), hennes ikke-gravide pupper er jo ikke store. Og generelt er hun jo opptatt av å slå tilbake og "vise" at hun har rett (feks vise at hun kan gå i små truse fire dager etter fødsel siden så mange har kommentert det).

Da jeg så bildet tenkte jeg "jaja, bra for henne", hun er ser jo faktisk VELDIG bra ut etter fødsel. Men, og dette er et stort MEN... jeg tenker at, jeg personlig hvert fall, hadde hatt helt andre prioriteringer 4 dager etter fødsel :p

Jeg syns hun burde kose seg med den flotte datteren sin og mannen sin, i stede for å være opptatt med å legge ut undertøybilder av seg selv på sosiale medier. Jeg ser heller egentlig ikke poenget med å legge ut bilder av seg selv i undertøy o_O Ikke at hun sikker brukte så mye tid på det, jeg skjønner bare ikke poenget med det.

Men men, alle må jo få gjøre som de vil. Jeg syns likevel det skaper et urealistisk syn på kropp etter fødsel, veldig mange ser jo ikke slik ut 4 dager etter.

Med tanke på at hun faktisk lever av å legge ut bilder av seg selv og sitt liv er jo det helt genialt! Publisitet = følgere = inntekter.
Jeg forstår det, men jeg må jo likevel innrømme at jeg fikk en uggen smak i munnen da jeg så bildet. Fordi jeg fødte et lite barn og er slank fra genetikkens side, kunne jeg også gå ut av sykehuset med bukser jeg brukte før graviditeten, og hadde ingen voldsom renselsesprosess, så har ingenting med sjalusi å gjøre, men er jo liksom dette kroppsfokuset som vi alle, om vi er bloggere eller ikke, bør være bevisst å ikke støtte :-)

Back
Topp