Blir gal her :P Jentungen vil bare ligge på magen på kvelden/natta

marri86

Glad i forumet
Er det samme hver klveld og natt,helt siden hun lærte seg å snu seg fra rygg til mage.
Skal snu seg over på magen og ligger da og gliser,gjerne litt prating før hun evt blir sliten og sier ifra (hvertfall hvis vi ikke oppdager at hun har havnet på magen pga vi sover)

Snur henne hver gang.Prøver tilogmed å legge liten dyne etc for å minimere boltreplass,men ingenting hjelper,...
Helsesøstra sa at vi måtte bare snu henne...Så blir faktisk fort 20-30 ganger iløpet av kvelden/natta vi snur henne nå..

Noen flere som sliter med det samme eller har gode råd?

Sur seg på magen her og, med ein gang han treff madrassa, men han snur seg tilbake og sjølv, så eg bare lar han ligge. Så har desverre ingen gode råd å komme med!

Sniker litt ;)
Minsten her hjemme snur seg også over på magen om natta, det har han gjort siden han var 5-6mndr (er 8 mndr nå).
Jeg fikk beskjed om at dersom han snudde seg selv så kunne han fint ligge slik, men at vi gjerne kunne snu han over på ryggen før vi gikk å la oss selv.

http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/babysov.ph

Her står bla:

Når barnet er blitt stort nok til å snu og vende seg selv i sengen, skal det legges på ryggen om kvelden. Barnet må imidlertid få lov til å snu seg som det selv vil i løpet av natten. Du trenger altså ikke stå opp om natten for å legge det tilbake på ryggen.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jenta mi har blitt en magesover! Hu snur seg også bare på magen når hun skal sove.. Hun vil bare sove på magen, så nå snur jeg henne ikke lenger. Hun kan snu seg alle veier selv nå, så da går det bra, sier folk. Jeg tenkte i begynnelsen at jeg måtte snu henne, men har slutta nå. Snur henne heller ikke når vi legger oss...

Takk for råd :)
Men jenta mi kan ikke enda snu seg så mye fra magen til rygg..Hun er 6.5 mnd nå...
Eller har det ikke mye å si?

Mi snudde seg også bare fra rygg til mage, og ikke tilbake igjen når hun begynte å ville sove på magen. De jeg spurte sa jeg bare kunne la henne ligge, så jeg gjorde nå det :)

Mi snur seg på magen hele tiden,hun liker egentlig å sove både på rygg, mage og begge sidene. Nå snur hun seg selv i søvne,men vi lot henne ligge på magen fra den tiden hun begynte å snu seg. Hun sa i fra når hun var lei av å ligge på magen,så vi var aldri bekymret der.

Back
Topp