Blir GAL av hodepine HVER dag

Iselin❤️

Glad i forumet
MayDay2021
Etter kvalmen ga seg, tok hodepinen over.
Hver dag.
Noen dager nesten ikke noe, mens andre dager gjør alt vondt.
Vil helst ikke ta smertestillende, da jeg ikke liker å bruke mye medisiner unødig - samt at jeg har høy toleranse for det, så en Paracet fungerer faktisk ikke.

Noen som har det likt? Og som har tips for å bli kvitt dritten?

Sliter også med en del hodepine der paracet ikke hjelper.
Har prøvd å forbedre kostholdet litt, men kvalmen står enda på her og det blir lite variert kost.
Får du i deg godt med væske? Frisk luft pleier jo av og til å hjelpe på dersom man tilbringer mye tid inne.

Ellers henger jeg meg på for tips:oops:

Mine triks, men hjelper ikke alltid. Har mye spenningshodepine da.

Sove litt, kaldt, mørkt rom.
Drikke myyye vann
Få mannen til å massere eller bruker en tennisball bak på ryggen mot veggen.
Ta en økt på gulvet der jeg strekker tøyer og bøyer skuldre, nakke, rygg, armer. Ruller hode mye rundt og rundt.
Kiropraktor
Varm kornpose på skuldrene, gjerne etterfulgt av en tøyeøkt
Kald klut på panna
Gå en tur
En kaffekopp (selv om jeg ikke kan fordra det nå)
Passer på å ikke ha håret i stram hårstrikk, masserer hodebunn.

Hm, det var det jeg kom på nå...

Lykke til. Blir gal noen ganger jeg og. Helt forferdelige saker.

Sliter med mye hodepine jeg også, men kaster itillegg opp flere ganger hver dag så er nok relatert til det for min del. Er 100% sykemeldt for øyeblikket og det hjelper noe. Ellers prøver jeg å få litt frisk luft hver dag, om så bare 10 minutter :)

Takk for tips!

Får i meg væske både i form av vann og urtete, samt saft/juice.
Har hunder så er stadig ute i frisk luft.
Prøver å gjøre litt tøyeøvelser både på morgenen og ellers om jeg kjenner hodepinen godt.

Problemet er at når jeg går tur, spesielt når det blir litt motbakke, så blir det så sinnsykt trykk og dunking i hodet. Må fysisk klemme til på begge sider av hodet for å motvirke det litt. Evt foran og bak. For hodepinen sitter ikke samme sted hele tiden heller :shifty::eek:
Evt også om jeg gjør tøyeøvelser så dunker det så veldig med en gang hodet bøyes litt ned, og så når jeg skal løfte det opp igjen.

Holder på å krepere snart.. :arghh:

Sniker.

Jeg kan anbefale sånn massasjepute fra enklere liv. Jeg bruker min ved migreneanfall som er utløst av spenningshodepine. Bruker den på skuldre, nakke og selve hodet. Litt klønete å vinkle den forskjellige steder, men jeg bruker puter som jeg støtter opp med. Den reduserer smerten samtidig som den også blir en distraksjon som gjør smerten mer holdbar der og da.

En annen ting, du nevner dunking i hodet når du bøyer hodet ned. Har du tette bihuler? Kunne eventuelt regelmessig skylling av bihulene med saltvann (bruk neseskyller fra apoteket) hjulpet?

Jeg har det likt... Kvalmen avtok, også kom hodepinen.. Har vondt i større eller mindre grad hver dag, holder på å bli sprø! Tar paracet når det er som verst, men lider meg litt gjennom det for å slippe å ta :wtf: Er tungt å jobbe når det duker bare jeg løfter på en kasse :bored:

Huff jeg føler med deg. Her fungerer paracet så noen dager er jed nødt å ty til det. Merker stor forskjell på hvor sliten jeg er, da øker hodepinen. Er du i jobb? Noe som kan tilrettelegges bedre? Ellers hjelper det å drikke resorb væskeerstaning for meg, for jeg får ikke i meg så mye væske som jeg liker å tro. Og mørkt rom med frisk luft :)

Sniker.

Jeg kan anbefale sånn massasjepute fra enklere liv. Jeg bruker min ved migreneanfall som er utløst av spenningshodepine. Bruker den på skuldre, nakke og selve hodet. Litt klønete å vinkle den forskjellige steder, men jeg bruker puter som jeg støtter opp med. Den reduserer smerten samtidig som den også blir en distraksjon som gjør smerten mer holdbar der og da.

En annen ting, du nevner dunking i hodet når du bøyer hodet ned. Har du tette bihuler? Kunne eventuelt regelmessig skylling av bihulene med saltvann (bruk neseskyller fra apoteket) hjulpet?
Har ikke tett bihuler - som jeg vet om ihvertfall! Noen måte man kan sjekke det på som du vet om?

I
Huff jeg føler med deg. Her fungerer paracet så noen dager er jed nødt å ty til det. Merker stor forskjell på hvor sliten jeg er, da øker hodepinen. Er du i jobb? Noe som kan tilrettelegges bedre? Ellers hjelper det å drikke resorb væskeerstaning for meg, for jeg får ikke i meg så mye væske som jeg liker å tro. Og mørkt rom med frisk luft :)
Ikke i jobb nå nei. Samt har nettopp hatt to uker ferie. Jordmor søker om svangerskapspenger da jobben ikke kan opprette annen stilling til meg under svangerskapet.
kanskje jeg må prøve sånn væskerstatning i tillegg? Innbiller meg at jeg får i med plenty med væske: og jeg er jo å tisser hele tiden for tiden også..
kanskje mer salt kan hjelpe på?

Sniker.

Dunkingen holder seg på en måte rundt hodet og i panna liksom.

I

Ikke i jobb nå nei. Samt har nettopp hatt to uker ferie. Jordmor søker om svangerskapspenger da jobben ikke kan opprette annen stilling til meg under svangerskapet.
kanskje jeg må prøve sånn væskerstatning i tillegg? Innbiller meg at jeg får i med plenty med væske: og jeg er jo å tisser hele tiden for tiden også..
kanskje mer salt kan hjelpe på?
Ja jeg følte også det, og at jeg måtte tisse hele tiden, så alt bare gikk ut igjen. Men den erstatningen har salter og det kroppen trenger. Føltes ganske ikke å ta det to ganger for dagen, ble dyrt, men i en periode måtte jeg det. Nå bruker jeg det en gang i blant. Verdt et forsøk, om noe kan hjelpe litt :) Håper virkelig du får det bedre snart :Heartred

Takk for tips!

Får i meg væske både i form av vann og urtete, samt saft/juice.
Har hunder så er stadig ute i frisk luft.
Prøver å gjøre litt tøyeøvelser både på morgenen og ellers om jeg kjenner hodepinen godt.

Problemet er at når jeg går tur, spesielt når det blir litt motbakke, så blir det så sinnsykt trykk og dunking i hodet. Må fysisk klemme til på begge sider av hodet for å motvirke det litt. Evt foran og bak. For hodepinen sitter ikke samme sted hele tiden heller :shifty::eek:
Evt også om jeg gjør tøyeøvelser så dunker det så veldig med en gang hodet bøyes litt ned, og så når jeg skal løfte det opp igjen.

Holder på å krepere snart.. :arghh:
Den dunkingen og trykket er spesielt. Jeg fikk hjelp mot det hos en akupunktør i sin tid, kunne det vært noe å prøve?

Har ikke tett bihuler - som jeg vet om ihvertfall! Noen måte man kan sjekke det på som du vet om?

Jeg vet ikke, typisk er smerter og trykk i pannen. Og at man føler seg tett. Men smertene kan jo være fra hodepinen også. Kan prøve skylling i noen dager, det er litt ekkelt, men tar ikke lange tiden. Evt saltvannsnesespray for en veldig enkel, men ikke så effektiv variant.

Om du syns vanlig massasje hjelper mot hodepinen (eller gir lindring mens du blir massert) ville jeg anskaffet en massasjepute :)

Når dere har spenningshodepine, er den i tinningen da eller mer bak mot nakken?
Jeg føler at denne hormon-hodepinen som jeg har døpt den bare sitter i tinningene og over øyenbrynet. På det verste ligger jeg i mørkt rom med våt klut på panna og drar meg i håret rundt panna for å lette på "trykket". Heldigvis har det begynt å bli litt mildere nå de siste ukene.

Jeg lasta ned en app som heter brain twin, der du kan registrere inn hodeverk og hvilken styrke den har hatt, og hva du har tatt av medisiner. I tillegg kan du registrere hvor hodeverken sitter og nøyaktige tidspunkter. Jeg ville gjøre det for å ha litt kontroll på hvor mye paracet jeg faktisk endte opp med å bruke over tid.

Jeg ser at jeg var mye verre i oktober enn nå, men det tror jeg ikke at jeg hadde visst hvis jeg ikke hadde skrevet det ned.. så det føles litt beroligende å se at de faktisk har litt lavere intensitet mesteparten av tiden nå, at jeg har tatt mindre paracet og at de kommer litt sjeldnere enn før.

Håper det begynner å lette opp for dere alle snart, det er virkelig hemmende å ha det så vondt store deler av døgnet!! :Heartred

Når dere har spenningshodepine, er den i tinningen da eller mer bak mot nakken?
Jeg føler at denne hormon-hodepinen som jeg har døpt den bare sitter i tinningene og over øyenbrynet. På det verste ligger jeg i mørkt rom med våt klut på panna og drar meg i håret rundt panna for å lette på "trykket". Heldigvis har det begynt å bli litt mildere nå de siste ukene.

Jeg lasta ned en app som heter brain twin, der du kan registrere inn hodeverk og hvilken styrke den har hatt, og hva du har tatt av medisiner. I tillegg kan du registrere hvor hodeverken sitter og nøyaktige tidspunkter. Jeg ville gjøre det for å ha litt kontroll på hvor mye paracet jeg faktisk endte opp med å bruke over tid.

Jeg ser at jeg var mye verre i oktober enn nå, men det tror jeg ikke at jeg hadde visst hvis jeg ikke hadde skrevet det ned.. så det føles litt beroligende å se at de faktisk har litt lavere intensitet mesteparten av tiden nå, at jeg har tatt mindre paracet og at de kommer litt sjeldnere enn før.

Håper det begynner å lette opp for dere alle snart, det er virkelig hemmende å ha det så vondt store deler av døgnet!! :Heartred
Hodepinen min forandrer seg ofte ila dagen. Når det dunker som verst er det mye rundt hodet liksom, sånn høyre og venstre side evt også foran(midt i panna) og bakhodet. Da føler jeg at jeg helst vil ha hodet i en tvinge for å klemme til for å prøve å jevne ut....

ellers sitter den mye nederst i panna mellom øynene og over øyenbryn.

Har også ofte ilninger opp langs hodet, rundt øret og opp på midten av hodet (dette er mest på hs)
Og får også noen ganger plutselige stikk i tinning/ved øret på vs ut av intet.

ikke så lett å bli klok på dette... :confused:

Hodepinen min forandrer seg ofte ila dagen. Når det dunker som verst er det mye rundt hodet liksom, sånn høyre og venstre side evt også foran(midt i panna) og bakhodet. Da føler jeg at jeg helst vil ha hodet i en tvinge for å klemme til for å prøve å jevne ut....

ellers sitter den mye nederst i panna mellom øynene og over øyenbryn.

Har også ofte ilninger opp langs hodet, rundt øret og opp på midten av hodet (dette er mest på hs)
Og får også noen ganger plutselige stikk i tinning/ved øret på vs ut av intet.

ikke så lett å bli klok på dette... :confused:

Uff, stakkars!! Det hørtes utrolig vondt ut. Jeg føler virkelig med deg og de andre som har det så intenst ille over, og over så lang tid som nå! Man blir jo virkelig utslitt av sånt. Krysser fingre og tær for at det går over snart!! :Heartred

Sliter med det samme her, og hjemmekontor med videomøter dagen lang forverrer det

Tar en Paracet de dagene det er vondest!

Har litt lav blodprosent: det kan også være en årsak har jeg lest. Kanskje jordmor kan sjekke det for deg på en kontroll? Jeg ha begynt med jerntilskudd nå, og er spent på om det vil hjelpe noe med hodepinen!

Føler med dere alle som sliter med hodepine, det er helt grusomt!

Sliter med det samme her, og hjemmekontor med videomøter dagen lang forverrer det

Tar en Paracet de dagene det er vondest!

Har litt lav blodprosent: det kan også være en årsak har jeg lest. Kanskje jordmor kan sjekke det for deg på en kontroll? Jeg ha begynt med jerntilskudd nå, og er spent på om det vil hjelpe noe med hodepinen!

Føler med dere alle som sliter med hodepine, det er helt grusomt!
Kan høre med henne, men ingen som har sagt noe på blodprøvene verken lege eller jordmor. Alle verdier er der det skal være, ingen tilskudd nødvendig heldigvis!
Men blodprosent sjekket kanskje ikke på de?
Håper det hjelper med jerntilskudd for deg!

Back
Topp