Blir gal!!! (ørebetennelse)

Lillasin

Elsker forumet
VIP
Har hatt ørebetennelse lenge nå, og er ferdig med penesillin kur i mårra.... MEN jeg hører enda dårlig med det ene øret og der sånn trykk lyd HELE tiden i dette øret!! Ahhh blir gal av dette! Det ene som penesillinet har gjørt, er at jeg hoster mindre... Noen råd?! Eller må jeg bare til legen.. Igjen!!

Uff, ikke noe moro med ørebetennelse. Har ei lita ei som sliter veldig med det her også! Ville tatta en tur til legen igjenLykke til og god bedring<3

ikke noe gøy med ørebetenelse begge ungene her har slitt med det

Men forlang å bli henvist til øre,nese og hals. Kan også være at du må ha øredropper for å bli kvitt det.

En ting jeg fikk beskje om å gjøre flere ganger mellom dagen når jeg hadde ørebetenelse var å holde for nesa  og holde munen luket og blåse. det gjorde slik at trykket skulle utlignes i ørene sa legen til meg

god bedring

Ville ringt fastlegen i morgen.

Ellers er det viktig med nesespray /saltvannspray jevnlig.

God bedring.

Hold for nese+munn og blås alt du kan...
Smør peppermynteolje/tigerbalsam bak øret...
Ligg på noe varmt med øret som gjør vondt...
Sug på drops...

Hilsen ei som har så mye ørevondt at hun dropper legen... Går som regel over av seg selv...

Huff ørebetennelse er virkelig noe herk! Jeg hadde det for første gang i voksen alder for et år siden, fikk det skikkelig- to ganger på rad faktisk... den første gangen var verst, gikk på 2 pencillin kurer og hadde VONDT i 2 uker. Har trommehinnene dine sprukket, eller slapp du det?

Det tok faktisk noen uker ETTER at betennelsen var over før hørselen var tilbake og normal igjen. Lurte på om jeg hadde mistet den en stund. Esj, jeg har hatt feilt en del oppigjennom men denne opplevelsen var jammen fæl, stakkars stakkars de små som sliter med dette!

Kan hende det er ørevoks som ligger og koser seg i øret, evt. væske som ikke vil komme ut. Snakk med legen din igjen, eller prøv ørelys. Har hørt mange som har hatt stor hjelp med det. 

God bedring. 

2juniskatter! skrev:
Huff ørebetennelse er virkelig noe herk! Jeg hadde det for første gang i voksen alder for et år siden, fikk det skikkelig- to ganger på rad faktisk... den første gangen var verst, gikk på 2 pencillin kurer og hadde VONDT i 2 uker. Har trommehinnene dine sprukket, eller slapp du det?

Det tok faktisk noen uker ETTER at betennelsen var over før hørselen var tilbake og normal igjen. Lurte på om jeg hadde mistet den en stund. Esj, jeg har hatt feilt en del oppigjennom men denne opplevelsen var jammen fæl, stakkars stakkars de små som sliter med dette!

Trommehinnene har ikke sprukket nei, hørest ikke noe bra ut det! Au! Nå vet jeg hvordan unga har det.. Stakkars!

Linemor7 skrev:
Hold for nese+munn og blås alt du kan...
Smør peppermynteolje/tigerbalsam bak øret...
Ligg på noe varmt med øret som gjør vondt...
Sug på drops...

Hilsen ei som har så mye ørevondt at hun dropper legen... Går som regel over av seg selv...

Prøver rådene dine jeg ;) og det følest som det lindrer faktiskt! Så Takk!

litt_stressa skrev:

Kan hende det er ørevoks som ligger og koser seg i øret, evt. væske som ikke vil komme ut. Snakk med legen din igjen, eller prøv ørelys. Har hørt mange som har hatt stor hjelp med det. 

God bedring. 

Har kontroll hos legen på Torsdag og skal be henne å sjekke øret igjen, men tror det går over før det. Takk :)

Back
Topp