Blir en smule irritert...

Jmd

Glad i forumet
På "rettskrivingspolitiet" på Generell forumet!
Ei stakkars jente skriver et ord feil, (samma d om hu glemmer seg eller ikke vet hvordan ordet staves) og hele tråden (som i utgangspunktet var kjempemorsom) ble til en het diskusjon om staving og dialekt!!!

*Dype pust*

Kjenner homonene mine tar litt over, men syns d er så styggt gjordt!
En ting er å gjøre noen oppmerksom på en feil, på en snill og skånsom måte.
Men det er ingen grunn til å lage en to siders diskusjon om er hekkans ord!

Enig. Jeg kan også irritere meg over skrivefeil og dialekt av og til, men forstår ikke at folk orker å bruke energi på å henge seg så opp i det. Var ei stakkars jente som var fortvila og spurte om råd på generell, der der det første svaret kun hakket på en skrivefeil. Folk har for lite å gjøre!

så unødvendig, så lenge man forstår hva personen mener spiller det vel ingen rolle om det er skrevet rett eller ikke! 

det er så vanlig med lese og skrivevansker at man skulle tro folk klarte å se forbi det....

Jeg holder meg på november-forumet jeg, her er det trygt og godt hehe 

Melkeplett skrev:

Helt enig! Skulle bare ønske det var mer aktivitet her =/
Går jo hjemme hele dagene, så jeg merker nok stillheten mer enn andre.

Jmd skrev:

Melkeplett skrev:

Helt enig! Skulle bare ønske det var mer aktivitet her =/
Går jo hjemme hele dagene, så jeg merker nok stillheten mer enn andre.

Ja, jeg er ganske mye her inne i helgene, og da synes jeg det er kjempestille... er vel inne et par ganger på ettermiddag/kveld på ukedagene og rekker å få med meg stort sett ALLE trådene  

Helst sant Melkeplett =)

Er så glad for at alle er så utrolig kjekke her inne! =D
Skal ikke klage på at det er stille her. (Blir nok mer etterhvert som vi "vokser")
Heller lite og lurt, enn mye og surt (som på generell) =P

Ja, jeg er helt enig! Lurer på om de påpeker andre feil på lik linje med skrivevansker?? Utrolig lite sensitive mennesker spør du meg!

eg klare ikke skriva rett lengre. e så vant me å skriva dialekt å vis eg hadde prøvd hadde d blitt mye feil. He dysleksi så ;) men eg tenke forstår dåkke ikke ke eg skrive spør dåkke bare =) 

Stemmer det melii =)
Har også dysleksi, men har lært meg å takle det. (hadde en veldig flink lærer en gang)

Jeg er lærer så jeg kan glatt innrømme at åpenbare skrivefeil irriterer meg, men jeg gidder ikke å lage noen sak av den grunn altså  Og jeg er heller ikke perfekt selv!! :-)

Det er bare eneste at noen skriver et langt innlegg på dialekt (som er vanskelig å lese generelt) så orker jeg ikke lese det.... 

Skulle ha laga et eget forum for de der kranglefantene!
Nå er de på'n igjen! "Blir du sur om noen retter på deg"
3 sider med nonsense! Orker ikke lese det engang.
Kommenterte min mening på orginal innlegget, og så driter jeg i resten.
Blir så sint at det ender med at jeg sier noe jeg ikke burde, så tror jeg må bare slutt å kikke på Generelt

Back
Topp