Blir du veid på kontroll?

Fargeklatten

Gift med forumet
Jeg har ikke blitt veid enda, og jm har ikke nevnt noe om vekt. Har hørt om flere som ikke blir veid. Er dette normalt i dag? Veier meg selv, så følger jo med, men er det ikke så viktig lenger?

Det var rart.. Jeg blir veid hver gang jeg er der...

jeg veier meg hjemme selv og fører opp på skjemaet dagen jeg skal på kontroll. Er på kontroll både hos fastlege og på sykehuset så er greit og veie seg på samme vekta :-)

Ja, det har jeg fått beskjed om.. Vekt kan være indikasjon på sykdom og slikt.. Samt at det selvsagt ikke er så bra for oss å gå så mye opp:) Jeg ble veid første gang og på alle andre kontroller.. Har gått en del opp, så legen er snar å komme med råd om kosthold :p

Ja, hver gang. Legen sa det er viktig for å følge med ift svangerskapsdiabetes/-forgiftning etc. Jeg står på vekta med lukkede øyne da:)

Blir veid hver gang.. :)

Blir veid hver gang :)

På første jordmorbesøk æ va t no på mandan(va da 25+0) så spord ho bærre om æ hadd veid mæ i d siste å når æ sa ca så skreiv a ne d:)

Her har bare vekta før jeg ble gravid, skribla ned! Jm har ikke sagt noe om å bli veid frem til nå! Men følger med selv da!

Jeg fikk spm første gang jeg var på kontroll om jeg ville veie meg hos legen eller hjemme. Har veid meg hos lege hver gang.

Ok, virker som så og si alle blir veid Da. Tror kanskje jeg skal spørre på neste kontroll :) hva er for lite vektoppgang?

Ok, virker som så og si alle blir veid Da. Tror kanskje jeg skal spørre på neste kontroll :) hva er for lite vektoppgang?
Det kommer helt an på. Jeg var litt overvektig da jeg ble gravid og har kun gått opp 5 kilo så langt noe jordmor var veldig fornøyd med. Og jeg er fortsatt på minussiden etter mye kvalme i begynnelsen

Jeg veier meg hjemme også skriver det opp selv den dagen jeg skal på kontroll. Så blir jeg veid på samme vekt hver gang da det kan vareiere en del mellom vekten hos legen og jordmor. Men det er mest for min egen del at jeg vil veie meg på samme vekt.

Blir veid hos jordmor og lege, men ikke da jeg var på kontroll på sykehus sist. Men da får man bare veie seg hjemme den dagen :)

Det kommer helt an på. Jeg var litt overvektig da jeg ble gravid og har kun gått opp 5 kilo så langt noe jordmor var veldig fornøyd med. Og jeg er fortsatt på minussiden etter mye kvalme i begynnelsen
Ok :) hadde også noen kg ekstra, men har lagt på meg 1,5 kg til nå i uke 23. Forstår ike helt hvorfor de ikke veier meg :P

Back
Topp