Blir du sur om noen andre deler nyheten om at du er blitt mamma før deg

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
JA!! Hadde blitt dritsur!!!!! Skal sørge for at det ihvertfall er meg eller sambo som poster det først!! ;)

JA! Jeg og hadde bltt skikkelig sur om noen andre gjorde før oss! Det er VÅR nyhet!

Ja, da hadde jeg blitt veldig sur! Synes det er altfor mange som ikke tenker over hva de poster på facebook, og hvem det går ut over.

Med bilde hadde jeg blitt sur ja, men gratulasjoner kan man vell ikke stoppe så veldig!
Ryktene går fort!

Vi ble gratulert me barn i magen på FB av et søskenbarn da jeg var 9 uker på vei! Da blei eg sur ja, rakk heldigvis å slette før noen sog det! Da vi ikke hadde offentlig gjort te til hele verden enda! Og vi ville selv være de første som sa det der!

Med bilde hadde jeg hvertfall blitt kjempesur!! Sint, faktisk!!
Er ikke lov å legge ut bilde av andres unger uten å spørre først!! Uansett om det er besteforeldre, tanter, onkler eller hvem som helst! Det vet heldigvis våre om ;)

Hadde nok ikke blitt så sur for bare en gratulasjon, ryktet går jo.. Men er det en halvtime etter fødsel så er det jo noen som har fått melding, altså noen av de nærmeste, og jeg forventer av de å være så pass voksne at de svarer på melding, ikke på facebook! Det må være litt anstendighet i verden! Klart foreldrene helst vil fortelle det selv!!

Det skjedde oss når dattera vår ble født. Var bare gratulasjon da, ikke bilde. Syns det var kjedelig, men ble ikke sur. Sa ingenting til den personen det gjaldt. Bare publiserte nyheten på fb som om at den gratulasjonen ikke sto der jeg..

Ja, blir sur av slikt, men enda surere av å innse at jeg blir nødt til å skrive "vennligst ikke kommenter på fb før vi har gjort det selv" i sms'er til enkelte. Det har liksom bare gått så altfor langt! Folk er så korttenkte!

Hadde nok blitt skuffa ja. Har noen familiemedlemmer (på samboers side) som kan være truende til å gjøre sånn. Så etter OUL når vi fikk vite kjønn, ga vi beskjed om at ingenting skulle ut på facebook før vi evt. hadde sagt noe selv.. Kjedelig at det er noe som må poengteres når man ringer for å ha fokus på den gode nyheten.. Men da slapp vi noen sånne situasjoner i alle fall.

Litt usikker jeg..
Jeg hadde blitt kjempe fornærmet om noen hadde delt bilde av vår skatt.
Nei jeg skal være gnien på bildene ja til vi har fått delt vår skatt..

Det spør ja, men nå er det litt kultur forskjell hos meg enn de fleste her. Sist gang skrev lille søstra mi og lille broren på face at hun/han hadde blitt tante/onkel til en liten prins.Og min mor ringte til resten av familien for å dele nyheten:) Det synes jeg var helt greit og det syntes mannen min også. Da begynte sms`ene å tyte med gratulasjoner: Og det har de fått lov til å gjøre denne gangen også når den tid kommer:) Det er vanlig hos oss at familien deler nyheten:) Hadde ikke blitt sur om min nærmeste familie eller mannens legger ut nyheten.

Jeg ble veldig lei meg forleden da søsteren min skrev at hun skulle bli tante til en gutt før jeg selv hadde skrevet det.
Hun skjønte ikke greia og mente jeg lagde regler. Hun har ikke barn selv. Hadde hun spurt først hadde jeg kunnet skrive det før henne. Dette var dagen etter UL, og jeg hadde ikke hatt mulighet til å legge det ut.
Jeg mener at mor og/eller far alltid skal ha førsteretten på å offentliggjøre info, og skal spørres før andre legger noe ut. Uansett grunn.

Back
Topp