Blir du sur og fornærma om noen sier dette?

Synes det er unødvendig å bruke slike ord! Ja, jeg har et barn med autisme, så jeg tar meg vel litt nær av det..

Det ER noe galt med den ene katta mi... det er som å se inn i et tomrom når man ser han i øynene[X(][X(]

Nei, altså... Jeg prøver å være forsiktig selv med å bruke sånne uttrykk, for det KAN fort virke støtende for noen.
Men personlig kunne jo ikke jeg blitt fornærma om noen brukte et ord som "mongo" ovenfor meg. Verken jeg eller noen i min nærmeste omgangskrets er tilbakestående eller har andre "utviklingshemninger", så da er det jo ingen grunn for meg å føle meg støtt! [;)]

Okei, men da gidder jeg ikke ha dårlig samvittighet for at jeg kaller bikkja, katta eller kjøkkenstolen mongo... Hehe.
Jeg sier det forøvrig ikke når jeg er i nærheten av fremmede, eller i offentlig rom. Og sier det aldri om folk [:)]

ORIGINAL: *RegniEsil*

ORIGINAL: Rugebolla

jeg sier det ikke selv , men bryr meg ikke så veldig hva som renner ut av folk... jeg sitter jo her [:D][;)]

enig. [:)]

Tenkte ikke over det før. Men da jeg selv ble mor til et barn med downs syns jeg iallefall folk som visste om det kunne holde seg for god til å bruke slike uttrykk i nærheten av oss.

Hvorfor i allverden skulle jeg blitt fornermet av det?[8D] Hehe![:D]

Vi er avlaster for en autist og kan forstå at folk tar seg nær av det når man tanker slik på det, men jeg ville aldri brukt ordet mongo om downs syndrom eller en annen funksjonshemning. Ville da heller sakt mongoloid[8D]

Hehehe nei hvorfor skulle jeg bli det?

ORIGINAL: ~eXita~

Nei, har egentlig ikke det. og ikke noe grunn til det. (er ikke noe jeg selv pleier å si)

Men sjønner tankegangen, og forstår familier som har familie medlem eller bekjent med down's eller noe lignende.

Pga denne tråden kommer jeg nok til å tenke på det om jeg skulle høre noen si det!

ja enig[;)]

Nei jeg personlig blir ikke fornermet av det.
Men hadde jo ikke vert å forakte om man klarte å finne noen andre ord å bruke. Det er faktisk ikke spesielt pent å bruke de ordene i en sånn negativ sammenheng. Og man vet aldri om de man sier det til kan bli lei seg eller fornermet av det. kansje på tide å få seg ett større ordforråd dersom man ikke klarer å finne mer passende ord[:)]

Bruker ikke de ordene der selv..
Men tenker nok ikke over om andre gjør det.

nei!! og jeg har jobba med utviklingshemmede i mange år!

hender jeg kan si sånnt selv[:-] till sambo feks!

men jeg ser ukke på utviklingshemmede som mongo da! det e rikke er ord jeg ville brukt på dem, så da blir det ikke noen sammen heng for meg på en måte!!

men når folk sier at "ÅH, det er helt dødfødt da"! DA reagerer jeg!

hæææhæhæhæhæhhhææææ??? nei det bryr jeg meg lite om gitt!

jeg blir ikke fornærma men syns det er en veldig barnslig måte å uttrykke seg på, så jeg gjør ikke det. Å si at en pc er "mongo" gjør det ikke så lett for meg å f.eks prøve å hjelpe for det er jo ikke så informativt, og sier veldig lite om hva som faktisk er galt[:-]

Back
Topp