Blir du provosert?

Hestejenta

Forumet er livet
Blir ikke provosert. Hvem er han uansett? Folk må få lov til å styre livene sine som de vil og om han og moren til ungen synes det er best slik har ikke jeg noe problem med det. Selv har jeg damer på jobb som aldri har tatt ut mer enn 6 uker mammaperm og er strålende fornøyd med slik løsning.

Blir ikke akkurat provosert, men synes at han mannen var en stor dust! Ha styrermøte på sykehuset MENS kona føder?? 

Jeg blir ikke provosert. Han legger jo frem saken på den måten han gjør, for å provosere. Hva han og hans kone ønsker, er jo opp til de. 

Jeg lar meg ikke provosere av han, men tenker bare at jeg hadde ikke ønsket meg barn med den fyren.. 

Men, det er vel noe med "generasjonsskifte" også.. da jeg var innlagt på sykehuset og igangsatt fødsel forrige gang, så skulle jobben til mannen ha fest. Og da presterte ene sekretæren (sånn midt i 50-årene) å si at han burde jo være med på festen i steden for å være på sykehuset med meg..  Det var ikke helt aktuelt for verken mannen eller meg for å si det sånn! 

Jeg gidder ikke la meg provosere, men jeg digger jobben min. Jeg er ingen person som passer til å gå lenge hjemme, så jeg bytter gjerne litt. Men folk får gjøre som det passer de. Tror det uansett er bra at pappaen tar mer del i livet fra starten av, og som det ble sagt over her, det er et genrasjonsskifte nå. Sikker på at sånne holdninger som han har blør borte etterhvert.

Blir ikke provosert, men tenker at han har null respekt for kona som føder om han velger å ha et styremøte oppi det hele?!
Jeg hadde iallefall droppet å få barn med denne mannen :P

HvitSnø skrev:
Blir ikke akkurat provosert, men synes at han mannen var en stor dust! Ha styrermøte på sykehuset MENS kona føder?? 

Samme tenker jeg! Er vel en grunn til at han er rik. Da må man ville ofre mye, bl.a. familietid.

Hva andre gjør driter jeg. Og jeg må innrømme at jeg sjøl kan godt ta hele permisjonen, hvertfall det første året, sjøl. Er jo en fordel for de som ammer hvertfall. Og det er også en fordel for barnet å ha en fast person (om det så er mamman eller pappan) fast hos seg det første året. Mener jeg. Men altså, hadde blitt litt såret om sambo hadde gitt en stor blaff og at han helst ikke ville. Sånn som med han som er med i intervjuet. En sånn mann ville ikke jeg fått barn med.

Jeg blir litt provosert! Syns også fyren virker som en megadust!!!
Jeg mener selvfølgelig at alle må få velge det de syns passer best for dem, men å si at menn er myke og ikke skjønne hvilke kvinner som ønsker menn i pappaperm er for meg provoserende. Han sier jo selv at han prøver og provosere også...latterlig av en voksen mann...litt for voksen til å vente baby også etter min smak..
Jeg kjenner ei som har vært på jobb frem til dagen før fødsel og tilbake på jobb 6 uker etter fødsel med begge sine barn. Hun pumpet seg på jobb og ungen fikk flaske. Pappan tok alt av perm på begge barna. De gjorde det som føltes riktig for dem, faren ønsket å være hjemme, mens moren ikke. Jeg skjønner ikke at folk skal mene så mye rundt det??
Jeg syns det er flott at vi kan velge selv i Norge! Det skulle bare mangle når vi først har muligheten til permisjon i et helt år.

Jeg synes alle skal få bruke permisjonen som de vil, for ingen er like alle har forskjellige interesser og det er ikke nødvendigvis mannen som "bærer" økonomien i huset lenger. 
Jeg tror kanskje det han vil ha fram er at det har blitt lenger pappaperm (er litt uskikker på om det har gått på bekostning av mammaperm?).

Blir ikke provosert, er enig i mye han sier, det er at for mye fokus på likestilling at de naturlige forskjellene forsvinner snart.... det koster å bære ett barn i ni mnd og det tar tid å komme seg igjen, jeg rakk ikke komme meg forrige gang før jeg skulle ut i jobb, syns det bør være frivillig for menn og at de ikke skal redusere permisjonstiden til mor hele tiden fordi far skal ha mer! det er latterlig,

Back
Topp