Blir det gutt eller jente?

Jeg gjetter jente, håper på gutt. :nailbiting: Har såååå lyst på gutt, blir sikkelig skuffet om det er jente. Så uperfekt må det få være lov å være :angelic:

Skikkelig skuffet:joyful: Asså, det er harde ord. :oops: Håper du får gutt :happy: :hilarious: Det viktigste er vel egentlig at det kommer en velskapt og frisk liten baby til verden?!
 
Skikkelig skuffet:joyful: Asså, det er harde ord. :oops: Håper du får gutt :happy: :hilarious: Det viktigste er vel egentlig at det kommer en velskapt og frisk liten baby til verden?!

Selvfølgelig blir jeg like glad i barnet hvis det blir jente :happy: Men ja, jeg blir nok skuffet med en gang jeg får vite om det ikke er gutt. Synes det må være lov å si.. :happy: Tror ikke barnet hører meg uansett. Bare ønsker meg gutt såååå mye. Det aller viktigste er selvfølgelig at barnet er friskt, men synes ikke vi skal være så politisk korrekte at man ikke kan få lov til å håpe på gutt og bli litt skuffet om det er jente :happy: Samboeren har det omvendt, han har såååå lyst på jente igjen.
 
Selvfølgelig blir jeg like glad i barnet hvis det blir jente :happy: Men ja, jeg blir nok skuffet med en gang jeg får vite om det ikke er gutt. Synes det må være lov å si.. :happy: Tror ikke barnet hører meg uansett. Bare ønsker meg gutt såååå mye. Det aller viktigste er selvfølgelig at barnet er friskt, men synes ikke vi skal være så politisk korrekte at man ikke kan få lov til å håpe på gutt og bli litt skuffet om det er jente :happy: Samboeren har det omvendt, han har såååå lyst på jente igjen.

Nei nei, med nr to ønsket jeg meg jente. Men sa det bare ikke så høyt :sorry: og når jeg fikk vite at det ble jente, så blei det nesten ugly’cry i ultralydsenga.

Det som jeg reagerte på nå var nok ikke at du ønsket deg gutt, men heller det at du skrev at du ble skikkelig skuffa om det blir jente.. :hilarious: tror ikke så mange andre sier det samme, selv om sikkert mange tenker sånn.
 
Nei nei, med nr to ønsket jeg meg jente. Men sa det bare ikke så høyt :sorry: og når jeg fikk vite at det ble jente, så blei det nesten ugly’cry i ultralydsenga.

Det som jeg reagerte på nå var nok ikke at du ønsket deg gutt, men heller det at du skrev at du ble skikkelig skuffa om det blir jente.. :hilarious: tror ikke så mange andre sier det samme, selv om sikkert mange tenker sånn.

Skjønner det kan virke veldig hardt og brutalt, men jeg BLIR sikkelig skuffa om det blir jente. I hvert fall i et par timer :p Jeg sier ikke det til folk jeg møter på gata liksom, men føler at her inne på forumet bør man kunne lufte tankene sine litt og tørre å si slike ting. :) Synes fort det blir helt sinnsyke forventnunger til det p være gravid, man skal være så lykkelig, så takknemlig, glede seg såå mye... Vel, jeg gruer meg. Og blir skuffa over feil kjønn. Og er IKKe lykkelig.:smiley-angelic001
 
Jeg skulle hatt gutt i følge tabellen sist men ble jente, og nå skal jeg ha jente i følge tabellen. Er vel bare vente å se :woot:
 
Det stemmer nesten alltid? Jeg vil gjerne se kilder på dette (og forventer egentlig at moderatorer her ikke sprer om seg med pseudovitenskap).
Hei,
Hvis du leser artikkelen vi linker til så kan du lese dette "Kartet skal være laget av en kinesisk vitenskapsmann for 700 år siden, og funnet i en kongelig grav. Originalen finnes i vitenskapsinstituttet i Beijing. Det sies at kartet skal stemme i 99 prosent av tilfellene." og dette "
Kilde: The Baby Corner

* Det finnes flere varianter av kinesiske fødselskart, men vi kan ikke med sikkerhet si hvilket som er mest riktig."
 
Hei,
Hvis du leser artikkelen vi linker til så kan du lese dette "Kartet skal være laget av en kinesisk vitenskapsmann for 700 år siden, og funnet i en kongelig grav. Originalen finnes i vitenskapsinstituttet i Beijing. Det sies at kartet skal stemme i 99 prosent av tilfellene." og dette "
Kilde: The Baby Corner

* Det finnes flere varianter av kinesiske fødselskart, men vi kan ikke med sikkerhet si hvilket som er mest riktig."


Jeg har lest artikkelen, og også siden dere linker til som kilde. Jeg finner likevel ingen vitenskapelige bevis på at kartet "nesten alltid stemmer" som moderatoren hevder i hovedinnlegget her. Her savner jeg skikkelig kildekritikk fra dere. Jeg har full forståelse for at kartet er en morsom gimmick, men dere har da virkelig ikke noe belegg for å påstå at det stemmer. Hadde dere derimot formulert hovedinnlegget på en mindre bastant måte, og ikke forsøkt å selge dette inn som en sannhet hadde jeg ikke brydd meg. Jeg jobber til daglig med forskningsformidling, og dette her blir for dumt fra et fora og nettsted som også produserer innhold av høy faglig kvalitet og som folk skal kunne stole på.
 
Første var jeg for ung, de to andre sa kartet jente, men utkom gutter. Kartet sier nok en gang jente. Spennende å se i juni om det stemmer, men jeg tviler sterkt :)
 
Kartet seier gutt, men har ingen spesiell følelse. Blir spennande å sjå :)
 
Jeg har lest artikkelen, og også siden dere linker til som kilde. Jeg finner likevel ingen vitenskapelige bevis på at kartet "nesten alltid stemmer" som moderatoren hevder i hovedinnlegget her. Her savner jeg skikkelig kildekritikk fra dere. Jeg har full forståelse for at kartet er en morsom gimmick, men dere har da virkelig ikke noe belegg for å påstå at det stemmer. Hadde dere derimot formulert hovedinnlegget på en mindre bastant måte, og ikke forsøkt å selge dette inn som en sannhet hadde jeg ikke brydd meg. Jeg jobber til daglig med forskningsformidling, og dette her blir for dumt fra et fora og nettsted som også produserer innhold av høy faglig kvalitet og som folk skal kunne stole på.
Forandret ordlyden på den setningen nå. Men det blir feil av deg å ta moderator Marte for dette. Hun publiserte bare en mal jeg har laget utifra artikkel. Og det var igrunn ikke noe galt med ordlyden slik den opprinnelig var. For når man leser artikkel så kommer poenget tydelig frem.

Saken er avsluttet fra vår side!
 
Har jentefølelse. :hilarious: Har en gutt og en jente fra før.
 
Har ingen følelse på hva det blir. Har alltid ønsket meg en jente, men det spiller ingen rolle. Det er veldig mange fordeler med 2 gutter. De fleste har jo et ønske om gutt eller jente og i det man får greie på kjønnet tror jeg de fleste vil kjenne en liten skuffelse som fort går over.
kinesiske kartet stemte på gutt sist og nå sier det gutt igjen.
 
Kartet stemte ikke med eldstemann. Da hadde jeg følelse på gutt fra tidlig av også.
Men blir jente visst det stemmer denne gangen. Jeg har litt jente-følelse denne gangen, tipper en jente og en gutt eller to jenter ;)
 
I følge det kinesiske fødselskartet får vi gutt. Blir spennende å se hva det blir ❤️
 
Aner ikke :) Ifølge kartet er det en gutt, ifølge Ramzimetoden er det jente! Spennende blir det uansett, jeg blir glad uansett hva det blir :D
 
det har faktisk stemt på mine to første, nå sier kartet at det blir jente, så blir spennende!! Har en av hver, så jeg har ingen spesielle ønsker :)
 
Kartet sier jente, men det sa det også med førstemann som ble gutt :) Min mor har derimot sterk jentefølelse, og siden guttefølelsen stemte sist har jeg en tro på at hun har rett :hilarious: Er også mer kvalm denne gangen, og mamma var også mer kvalm i jentesvangerskapene. Spennende å se når vi får vite da :)
 
Back
Topp