Blir det feil av meg ?

Angell18_

Flørter med forumet
Å være aktiv her inne å legge ut bilder osv, når jeg er usikker på hva jeg skal gjøre med dette svangerskapet??

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre.
Barnefaren vil ikke beholde, han sier det er for tidlig,
og det er jo jeg litt enig i.
Vi er ikke sammen enda, og etter vi fikk vite om graviditeten har alt bare rast sammen :(

Jeg er ikke klar for å være alenemor med 2 små.
Har mye støtte rundt meg, men likavell.
Har ikke jobb, og bor i en bitteliten leilihet.

Er mye svirr i hode mitt nå, og er GANSKE usikker på hva jeg skal gjøre :(

Det er du som må føle på deg hva som er rett for deg å gjøre, både med tanke på å legge inn bilder ol her og med tanke på hva som skjer med deg/type/knøtt.. For min egen del hadde eg nok ikke vært aktiv på ett forum dersom eg var i tvil. Her skriver andre om hvor mye de gleder seg og hvor etterlengtet barnet er, det hadde krasjet litt for min egen del. Men dersom du heller mot å beholde, så er det veldig kjekt at du holder deg med oss her inne:) Lykke til med å finne ut hva som er rett for deg, klem klem;)

Synes ikke det er feil av deg i det heletatt. Er man gravid så er det vel helt greit å henge på et gravidforum? Uansett hva man tenker og føler rundt svangerskapet, og uansett om man vill fullføre det eller ikke, eller rett å slett er usikker.
Dessuten kan det jo være en flott mulighet til å få litt ekstra støtte til å ta det valget du må ta, uansett om du vil beholde eller ikke. Det er du som vet best hva som er rett for deg og din familie, men noen støttende ord og gode råd er aldri feil ;)

Lykke til til deg! Håper du finner ut av det :)

(Sambo sa også først at han ikke var klar for en til. Da sa jeg at 'du kan ikke komme å si det NÅ! Det skulle du ha tenkt på FØR du var med på å ha ubeskyttet sex!'

Syns det blir både feil og rett å være her.
Men som dere sier, det er GODT å ha noen så snakke med, lufte tanker med osv.

Slik som dagene går nå så vil jeg beholde en dag å ikke neste :(

Det må nesten du avgjøre selv :)

Mini2påvei skrev:
Syns det blir både feil og rett å være her.
Men som dere sier, det er GODT å ha noen så snakke med, lufte tanker med osv.

Slik som dagene går nå så vil jeg beholde en dag å ikke neste :(

Forstår veldig godt at det er en vanskelig situasjon, både følelsesmessig og praktisk. Men husk at ingen angrer på de barna de har, mens mange angrer på de barna de ikke fikk. Men det blir kanksje ikke lettere av å tenke sånn, heller...?
Venselig situasjon, men jeg tror det viktigste er at du kjenner etter hva du vil, og at du ikke lar deg presse av andre, hverken barnefar som ikke vil beholde, eller eventuelle andre som måtte prøve å presse deg til å beholde. Når alt kommer til alt er det du som skal leve med besluttningen i ettertid, både følelsesmessig og praktisk.

Ylvemamma skrev:
Synes ikke det er feil av deg i det heletatt. Er man gravid så er det vel helt greit å henge på et gravidforum? Uansett hva man tenker og føler rundt svangerskapet, og uansett om man vill fullføre det eller ikke, eller rett å slett er usikker.
Dessuten kan det jo være en flott mulighet til å få litt ekstra støtte til å ta det valget du må ta, uansett om du vil beholde eller ikke. Det er du som vet best hva som er rett for deg og din familie, men noen støttende ord og gode råd er aldri feil ;)

Lykke til til deg! Håper du finner ut av det :)

(Sambo sa også først at han ikke var klar for en til. Da sa jeg at 'du kan ikke komme å si det NÅ! Det skulle du ha tenkt på FØR du var med på å ha ubeskyttet sex!'

Ja ikke sant, hehe mange av dem emoticon
Synst du skal bare henge med oss jeg, vi er her for å støtte <3
Håper det ordner seg for dere uansett hva besluttningen blir.
*god klem til deg*

MammaAS skrev:
Det er du som må føle på deg hva som er rett for deg å gjøre, både med tanke på å legge inn bilder ol her og med tanke på hva som skjer med deg/type/knøtt.. For min egen del hadde eg nok ikke vært aktiv på ett forum dersom eg var i tvil. Her skriver andre om hvor mye de gleder seg og hvor etterlengtet barnet er, det hadde krasjet litt for min egen del. Men dersom du heller mot å beholde, så er det veldig kjekt at du holder deg med oss her inne:) Lykke til med å finne ut hva som er rett for deg, klem klem;)

Sign:) Lykke til, håper jo du holder deg med oss!

På en måte så synes jeg det, hvis du ikker er sikker på om du vil ta abort eller ikke.
Amatea finnes jo for de som er i tvil i det spørsmålet.
Blir så feil i forhold til de som har prøvd lenge eller de som mister en lenge etterlengtet
spire....Synes jeg

Alvepike skrev:
På en måte så synes jeg det, hvis du ikker er sikker på om du vil ta abort eller ikke.
Amatea finnes jo for de som er i tvil i det spørsmålet.
Blir så feil i forhold til de som har prøvd lenge eller de som mister en lenge etterlengtet
spire....Synes jeg

Hvorfor det? Det hjelper jo ikke dem dersom Mini2påvei velger å beholde barnet, det utgjør ingen forskjell i deres liv. Der er ikke mindre trist for de som mister eller lettere å bli gravid for dem som har prøvd lenge dersom hun velger å beholde.
Vi er alle forskjellige, har forskjellige utgangspunkt, meninger, følselse, ønsker og livssituasjoner, og det er helt greit!

Skjønner at det er vanskelig, men kjenner det er vanskelig å støtte deg mot å abortere på en side som dete. her er vi alle elleville av glede for at vi er blitt gravide. Jeg tenker at dette er vel en super mulighet for at sønnen din skal få søsken. Jeg er ikke motstander av abort, i mange tilfeller synes jeg det er flott at muligheten er der. Men i tilfeller hvor man har ubeskyttet sex med en partner, har barn fra før (og vet hva det går i) så vet man konsekvensene, og da burde man egentlig vært klar, for man vet jo muligheten er der med ubeskyttet sex. Synes det er trist med aborter som taes på så "enkle" grunnlag. Men for all del, jeg sier ikke at du har det enkelt. Skjønner at du har det kjempe vanskelig. Men hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg bitt tennene sammen, hevet skuldrene og tenkt: "Dette klarer jeg!" Lykke til, og for all del.... ønsker deg bare alt godt! emoticon

jeg skjønner alle deres meninger. Både for og imot.

vi hadde jo ubeskytta sex og var veldig klar over konsekvensene.

Føler meg litt ekkel som er her inne, mot dem som prøver å prøver men ikke får det til.

Så får jeg det til uønsket.

Dette er et vanskelig valg for meg, begge veiene. vil men vil ikke.

Får bare se hva dagene fremover bringer :)

Vil du høre hva jeg tror? (her kommer det uansett)

Jeg tror at du, ved å henge her på terminforumet, innerst inne allerede har bestemt deg for å beholde. Jeg tror at du bare trenger tid til å forstå avgjørelsen din før du deler den med de rundt deg. Hvis du ikke hadde villet gjennomføre graviditeten så hadde du nok ikke laget deg ticker for eksempel. Kvalene dine er ikke avgjørelsen men hvordan andre vil reagere på avgjørelsen og om du burde velge noe annet for å føye andre!

Men det er bare det jeg tror! Jeg synes du burde snakke med Amathea for eksempel :-)

Nå har vi jo fått kontakten med deg og vil veldig gjerne ha deg her, så uansett så vil i allefall jeg at du fortsetter å henge her! :-)

Jeg burde kanskje ikke svare på dette og vil bare si at dette ikke er ment på noen som helst personlig mot deg. Jeg skjønner at situasjonen din er vanskelig og at det er tøffe tanker du sitter med. Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare til det jeg. Hvis du er i tvil om du vil beholde det hvorfor har du da interesse av å legge ut bilder  og diverse og henge her inne hvis du kanskje ikke skal bli her? Hva vil du oppnå med det? At vi skal hjelpe deg å ta valget eller bare drøfte ideer med deg? Dette er jo noe du må velge og bestemme helt selv. Jeg håper jo selvfølgelig du blir. Ikke meningen å være krass og dette er også veldig generelt, Ikke personlig mot deg. men jeg syns det er for lett å ha ubeskytta sex også ikke ta konsekvensene av det etterpå. Også er det vel min "jeg har mista to ganger og ønsker ett barn til så inderlig og sitter her og er redd for at ting skal gå galt og hater folk som bare blir gravide på 123 eller ved en fylletabbe også angrer de seg og tar abort" stemme som snakker. Noen aner ikke hvor heldige de er. Vil man ikke ha barn så bruk beskyttelse. Og der bør mannfolka også ta ansvar selv om de lett bare kan stikke av.

angående at det er tidlig. Jeg og samboeren ble gravide da vi bare hadde vært sammen tre mnd. Vi visste det kunne skje, men trodde ikke det ville skje så fort. men da det skjedde ble bi kjempeglade og nå sitter vi her lykkeligere enn noen sinne, med leilighet, og kanskje endelig nr 2 på vei. Det kan jo hende han snur om du forteller han hvordan du har det også. At du ikke vil være alene med 2 barn. 

Tweak skrev:
Jeg tror at du, ved å henge her på terminforumet, innerst inne allerede har bestemt deg for å beholde. Jeg tror at du bare trenger tid til å forstå avgjørelsen din før du deler den med de rundt deg. Hvis du ikke hadde villet gjennomføre graviditeten så hadde du nok ikke laget deg ticker for eksempel. Kvalene dine er ikke avgjørelsen men hvordan andre vil reagere på avgjørelsen og om du burde velge noe annet for å føye andre!
Men det er bare det jeg tror! Jeg synes du burde snakke med Amathea for eksempel :-)
Nå har vi jo fått kontakten med deg og vil veldig gjerne ha deg her, så uansett så vil i allefall jeg at du fortsetter å henge her! :-)

SIGN!

mammamoren skrev:
Tweak skrev:

SIGN!

Jeg er også enige med disse, snuppa!! Siden du har fiksa deg ticker, lagt ut bilder av testen, nytt nick osv, det viser egentlig at du vil beholde!! Og uansett hva BF mener og syns, er det til syvende og sist ditt valg, ikke hans... Leste brevet du sende meg, og jeg må si han er litt urimelig, og kanskje en smule umoden desverre... men beholder du har han egentlig ikke noe valg og må "bli voksen"... en baby trenger ikke ødelegge livet hans, og det skremmer han kanskje nå men etterhvert vil han nok se at det ikke er så farlig likevel ;) 
Håper du finner svarene du trenger!!

For alltid, veldig veldig glad i deg!! <3

Takk for at dere er ærlige, uansett :)

Det trenger jeg. Siden jeg og xen prøve å få barn, så er jo selvfølgelig dette barnet ønsket.

Vet ikke om jeg mest tenker på barnefaren:(

Har VELDIG lyst å beholde, og jeg er en person som tenker gjennom ALT.

hvær minste del liskom. Hadde jeg bare kunna slappet litt av å ikke tenkt så mye, så hadde alt vært litt lettere..

Hva jeg ønsker å oppnå her inne? Det dere skriver   hjelper meg masse:) Dere gir meg støtte uansett hva dere sier.

Jeanies lille verden skrev:
mammamoren skrev:
Tweak skrev:

SIGN!

Jeg er også enige med disse, snuppa!! Siden du har fiksa deg ticker, lagt ut bilder av testen, nytt nick osv, det viser egentlig at du vil beholde!! Og uansett hva BF mener og syns, er det til syvende og sist ditt valg, ikke hans... Leste brevet du sende meg, og jeg må si han er litt urimelig, og kanskje en smule umoden desverre... men beholder du har han egentlig ikke noe valg og må "bli voksen"... en baby trenger ikke ødelegge livet hans, og det skremmer han kanskje nå men etterhvert vil han nok se at det ikke er så farlig likevel ;) 

Du kjenn han jo : PHan e LIIIIIVREDD..

En baby trenger ikke ødelegge livet han, tror han vil endre sin mening etter hvært, om jeg beholder.

Mini2påvei skrev:
Takk for at dere er ærlige, uansett :)

Det trenger jeg. Siden jeg og xen prøve å få barn, så er jo selvfølgelig dette barnet ønsket.

Vet ikke om jeg mest tenker på barnefaren:(

Har VELDIG lyst å beholde, og jeg er en person som tenker gjennom ALT.

hvær minste del liskom. Hadde jeg bare kunna slappet litt av å ikke tenkt så mye, så hadde alt vært litt lettere..

Hva jeg ønsker å oppnå her inne? Det dere skriver   hjelper meg masse:) Dere gir meg støtte uansett hva dere sier.

Hvis du har veldig lyst til å beholde, så må du jo gjøre det! Om du lar deg presse til å ta abort, selv om du innerst inne vil beholde, så tror jeg det kan bli veldig tungt for deg i etterkant.

Mini2påvei skrev:
Jeanies lille verden skrev:
mammamoren skrev:
Tweak skrev:

SIGN!

Du kjenn han jo : PHan e LIIIIIVREDD..

En baby trenger ikke ødelegge livet han, tror han vil endre sin mening etter hvært, om jeg beholder.

Hehe, ja men han er bare som ALLE andre menn som venter sitt første barn, redd for å miste friheten sin, redd for ansvaret som følger med osv... Men han er til vanlig rimelig i tankegangen sin så tror nok ikke du skal frykte han om du beholder, tror igrunn ikke du blir sittende med ansvaret alene jeg da ;) For han er glad i deg og er kjærligheten sterk nok, kommer dere dere igjennom dette snuppa!! ;)

Men egentlig vil jeg ikke fortelle deg disse tingene, for jeg vil ikke at mine ord og synspunkter skal påvirke deg i valget ditt, for det er ditt og kun ditt valg alene dette... Selv om han gjerne vil si sitt, må han jo få gjøre det, men han kan ikke får deg til å endre mening uansett... Men som jeg skrev isted, siden du har laga deg ticker og nytt nick, og så gjerne vil henge her inne, så tror jeg faktisk du har tatt valget ditt, selv om du kanskje ikke vil innse eller tro på det selv ;) Støtter deg uansett hva som skjer, og du kan alltid komme å prate med meg om du trenger å lette på trykket <3

Back
Topp