Blir det feil å la ungene se Titanic?

Amourica

Glad i forumet

Ungene har sett den reklamen på tv hvor man kan vinne et dykk ned til Titanic og er blitt veldig opptatte av den båten.

Blir det feil å sette meg ned med de å se filmen, sånn at de kan se hva som skjedde med den? Har prøvd å fortelle de hva som skjedde, men de klarer ikke helt å se det for seg.

De er 4,5 og 6,5 år gamle

filmen blir litt feil ja...  er vel 11 års grense på den..?

men bilder fra nettet, og fortelle selv med de blir ikke feil.

Jeg ville i hvert fall ikke latt mitt barn på 4.5 eller 6.5 år sett filmen. Det finnes jo bøker om Titanic, så ville heller satset på noe slikt (ikke barnebøker såvidt jeg vet, men bilder av det som hendte samt historien rundt). Filmen egner seg ikke for så små barn etter min mening, men det får selvsagt bli opp til deg å bedømme i forhold til dine egne barn.

Fortalte og viste bilder på nett, men guttungen klarte ikke helt å se for seg det med isfjellet som traff, og hullet osv..

Jeg ville heller ikke ha vist det til mine unger i den alderen! En ting er selve historien, men den filmen er ingen barnefilm, med slossing, dramatiske biler av lik og skyting.. Også er den jo heller ikke norsk, så spørs vel hvor mye vits det er?
Jeg var ti da jeg fikk se den på kino med mamma, og det var mer enn spennende nok for en tiåring! :p

Jeg hadde ikke vist filmen nei... Det finnes mange reproduksjoner og animasjoner av hendelsen i dokumentarer.

¤Sunshine¤ skrev:
filmen blir litt feil ja...  er vel 11 års grense på den..?

men bilder fra nettet, og fortelle selv med de blir ikke feil.

Enig i denne jeg...

Jeg husker ikke helt hvor gammel jeg var da jeg så den, men det er jo en sterk film som satt i lenge... Tror kanskje det er litt ung alder, ja. Men det er meg da:)

Hehe ungene mine på den alden hadde ikke giddet og sett gjennom halve filmen engang uansett.

Nei jeg hadde nok holdt meg til og forklare det, og heller latt dem sett filmen når de ble eldre

Jeg hadde ikke vist filmen, men kan du ikke lete opp en dokumentar om det og vise klipp? Eventuelt bare spole til akkurat der båten treffer isfjellet, så guttungen kan slå seg til ro med det.

Ja vi så den i ung alder vi også. Men de er litt vel små. De skjønner ikke at det bare er skuespillere og at de ikke dør på slutten. Jeg ville ikke ha sett den med dem da, men det er nå meg :)

Back
Topp