Blir det en nr 2? (PCOS)

Tok den via Medicus som en del av utredningen av mannen min og meg. Vi betalte vel et sted mellom 2000-3000 kr for alle tester av meg og han (inkludert ultralyd og vannscanning), men tror man kan ta blodprøven for 150 kr hvis man kun vil ta den i tillegg. Ville hørt med dem på telefonen om du kan ta en blodprøve for å sjekke hormonnivåene fra dag 1-3 i syklus, så vet de hva de skal sjekke :)


Heier masse på dere og håper det klaffer med litt drahjelp ❤️

Okei, tror de har ferie nå, i tillegg er de 6 timer unna, så hadde i såfall vært aktuelt å ta den blodprøven hos lege eller noe hvis mensen kommer før. Men leger har kanskje også peiling på hva som skal sjekkes:p
 
CD 67. Intet nytt på syklusfronten. Ingen symptomer. Ingen positive tester av noe slag. MEN, jeg gikk på vekta i dag, og oppdaget til min store glede at jeg har gått ned hele 11 kg siden 31. mai. Superfornøyd med det:woot: Lys i tunellen:joyful:
 
CD 67. Intet nytt på syklusfronten. Ingen symptomer. Ingen positive tester av noe slag. MEN, jeg gikk på vekta i dag, og oppdaget til min store glede at jeg har gått ned hele 11 kg siden 31. mai. Superfornøyd med det:woot: Lys i tunellen:joyful:
Wow, skikkelig imponerende innsats ☺️ håper det gjør susen og at en spire snart sitter.
 
CD 1.
Etter noen dager spotting kom endelig mensen i dag. Både clue og premom gjetta godt der. Hvordan clue greide det aner jeg ikke, har ikke logga noe annet enn mensen der, og den har jo ikke akkurat vært regelmessig:hilarious: Kjipt som alltid med tantebesøk, men likevel godt å kunne starte på nytt. Tradisjonelt sett ville det nå blitt noen ukers pause fra tankekjøret, men timen hos medicus nærmer seg, så det vil kanskje bli annerledes nå. Uansett, ny syklus, nye muligheter. Kanskje. :nailbiting:
 
Wohoo, nå er jeg glad, optimistisk og ekstreeeeemt utolmodig. Jeg skal begynne på dobbel dose letrozol og metformin i DAG. Fytti grisen. Altså, ååååh:excited001
 
Wohoo, nå er jeg glad, optimistisk og ekstreeeeemt utolmodig. Jeg skal begynne på dobbel dose letrozol og metformin i DAG. Fytti grisen. Altså, ååååh:excited001
Lykke til! Håper det klaffer nå!
 
Wohoo, nå er jeg glad, optimistisk og ekstreeeeemt utolmodig. Jeg skal begynne på dobbel dose letrozol og metformin i DAG. Fytti grisen. Altså, ååååh:excited001

Spennende! Deilig å gjøre noe konkret, som kan være akkurat det som skal til for at det lykkes. Masse lykke til!! :woot::Heartred
 
Lykke til! Håper det klaffer nå!
Takk, håper det!


Spennende! Deilig å gjøre noe konkret, som kan være akkurat det som skal til for at det lykkes. Masse lykke til!! :woot::Heartred
Takk for det! Ja, på mange måter kjennes det ut som at det er nå vi virkelig starter prøvinga. Det siste året har jo egentlig bare vært uendelig mye venting! Men nå er vi i gang! :joyful:
 
Har ikke fått oppdatert så mye her. Fredag var siste dag med letrozol, og humøret begynner å stabilisere seg. Har hatt litt kort lunte den siste uka, og har skyldt på leteozolen for det:D i morgen skal jeg på ultralyd for å sjekke om det er noen egg som begynner å bli modne. Vet ikke om jeg har troa eller ikke. Innbilte meg i helga at eggløsningstestene ble en anelse sterkere, men i går kveld var strekes så svak som jeg aldri før har sett. Såå. Vet ikke hvor lang tid det vil ta før en evt eggløsning kommer, eller det merkes på el tester. Prøver å ikke tenke FOR mye på det før ultralyden. Sånn bortsett fra aksjelegging da såklart:rolleyes:
 
Ja, testetøsa ligger og lurer. Nesten blitt mer naturlig å tisse i kopp enn å tisse på do:hilarious:
Uansett, det kan jo se ut som noe kan komme til å skje. Jeg er kjempespent på ultralydtimen i morgen:nailbiting:
Ovitrellen ligger klar, håååper jeg får bruk for den:woot:
 

Vedlegg

  • 2DC86221-B75D-4F17-A162-34DC2929B997.png
    2DC86221-B75D-4F17-A162-34DC2929B997.png
    1,7 MB · Visninger: 40
Ja, testetøsa ligger og lurer. Nesten blitt mer naturlig å tisse i kopp enn å tisse på do:hilarious:
Uansett, det kan jo se ut som noe kan komme til å skje. Jeg er kjempespent på ultralydtimen i morgen:nailbiting:
Ovitrellen ligger klar, håååper jeg får bruk for den:woot:
Såååå spennende! Håper det har gått bra i dag! :smiley-bounce012
 
I dag var jeg på ultralyd. I hver eggstokk var det rundt 30 små eggposer under 10mm, og på venstre side én stor eggpose på 31mm. I morges tok jeg en eggløsningstest som nesten var positiv, og da jeg kom hjem fikk jeg min aller første ordentlig positive eggløsningstest siden.. ja, siden jeg ble gravid sist! Jeg har vært skikkelig øm i magen og det stikker både her og der. Puppene er ømme.. ja, det kjennes rett og slett ut som jeg er på rett spor!
Jeg har fått beskjed om å sette ovitrelle nå i kveld, så får vi se hvordan det går denne runden. Jeg er litt bekymra for at egget er overmodent og ubrukelig, men det får så være..o_O
Jeg tar det uansett som en seier, jeg har positiv el-test på CD 15! Syklusen er (sålangt) normal lengde, og dét er jeg innmari fornøyd med. Om det ikke klaffer denne pp’en, er det hvertfall håp om at jeg får flere/oftere mulighet, kanskje tilogmed like mange som «vanlige» folk. Wæææææ, jeg kan faktisk melde meg inn i en ikm tråd! Blir nok skuffa om jeg ikke blir gravid, men skal prøve å huske på denne gode følelsen:rolleyes:
 

Vedlegg

  • 7F39B2E9-E2C7-4E23-8690-807A5F8DAB8F.png
    7F39B2E9-E2C7-4E23-8690-807A5F8DAB8F.png
    1,7 MB · Visninger: 35
1 DPO
Litt usikker hvordan jeg skal telle, satte ovitrelle i går, men har på følelsen at eggløsningen fant sted i går ettermiddag. I dag morges våknet jeg til en voldsomt øm mage. Dvs, jeg tror det var livmora «sjøl» jeg kjente. Fikk vite i går at livmoren min er bakoverbøyd, og det kan visstnok føre til at den blir sår og irritert og kan føre til ubehag ved sex. Vel. I dag har det vært ubehagelig å sitte. Føler alt er hovent, både pupper og livmor og alt som kan hovne opp:hilarious: hormonsjokk for en stakkars hormonforvirra pcos kropp tenker jeg:p testetøsa drista seg til en graviditetstest i dag, og joda den var veldig positiv. Ovitrellen jeg satte i går har kommet ut i systemet! Passet selvsagt på å påpeke overfor samboer at «husk at nå er hormonene mine gravide så pass opp»:laughing002

Det jeg kjenner på nå er at testetøsa skal få det vanskelig framover.. har funnet ut at jeg må vente med å teste til neste søndag, da er jeg helt sikker på at hcg’en fra eggløsningssprøyta er ute av systemet. Spørs om jeg ikke ryker på noen tester likevel, men jeg skal prøve å la være, virkelig!:oops:
 
DPO 2/3
De verste bivirkningene har gitt seg, og humøret har stabilisert seg. Fortsatt litt øm i nedre del av magen, men greide å hoppe på trampolina med toåringen i dag, så helt ærlig-ille ømt er det ikke:hilarious: Magen begynner å venne seg på metforminen også, så nå føler jeg kroppen smått begynner å virke. Vet ikke om det bra eller dårlig. Er redd for at det ligger dårlig tilrette for graviditet om jeg ikke kjenner noe. Liksom.. er det HELT sikkert at man får eggløsning selv om man har modent egg og setter ovitrelle?:woot: Er uansett for tidlig å få graviditetssymptomer dersom jeg blir gravid denne måneden. Begynner å lure litt på om jeg skal følge planen om å vente med testing, eller om jeg rett og slett skal teste hcg ut av urinen. Helt merkelig å være i dpo-land og IKKE røre noen tester?:rolleyes: Det fører sikkert bare til mer hodebry lenger ut i dpo land om jeg tester.. men.. om jeg ikke gjør det kommer jeg til å gå å gruble likevel. Selvdisiplin, kom til meg:hilarious:
 
Åh, så gøy å se at det har skjedd ting her! Så fint at du har fått hjelp, nå er alt lagt tilrette for en liten spire :Heartred Krysser alt jeg har for deg!
 
9 DPO
Hva skal jeg si. Altså, dette med å ikke teste har ikke fungert:hilarious: har testa de siste 4-5 dagene for å se når ovitrellen er ute av systemet og i dag er første blenda testen. Dvs, jeg kan nok skimte en svaksvak skygge, men altså. Den er negativ.

Jeg er rimelig sikker på at denne syklusen er «bust» mtp at follikkelen var for stor, men en liten del av meg håper nok fortsatt at jeg er en av de få heldige som blir gravid uansett. Men altså, negativ test i dag.. vet det er tidlig enda, men forrige gang hadde jeg første positive test 8 dpo, så da er vel det håpet ute for denne gang:oops:

De siste dagene har jeg hatt noen irriterende «symptomer». Jeg har tissa hundre ganger om dagen og på kveldene har jeg vært ekstremt kvalm. Sånn, vann i munnen, her kommer det. Sånn som det var forrige gang jeg var gravid(om mulig noe senere i forløpet). Og jeg er sliten, kjeeempe sliten. Sånn som sist. Prøver å unngå symptomjakt, men altså, dette klarer jeg ikke å overse. Det kan jo hende at det er bivirkninger fra metforminen, men de gav seg for en uke siden(og dreide seg mer om luft i magen enn kvalme). Så jeg vet ikke helt. Skulle tro at om kvalmen, tissingen og trøttheten VAR pga graviditet, så ville jeg også hatt såppas med hormoner at de slår ut på tester. Får vel bare vente å se da, ikke at jeg har noe valg:shy:
 
9 DPO
Hva skal jeg si. Altså, dette med å ikke teste har ikke fungert:hilarious: har testa de siste 4-5 dagene for å se når ovitrellen er ute av systemet og i dag er første blenda testen. Dvs, jeg kan nok skimte en svaksvak skygge, men altså. Den er negativ.

Jeg er rimelig sikker på at denne syklusen er «bust» mtp at follikkelen var for stor, men en liten del av meg håper nok fortsatt at jeg er en av de få heldige som blir gravid uansett. Men altså, negativ test i dag.. vet det er tidlig enda, men forrige gang hadde jeg første positive test 8 dpo, så da er vel det håpet ute for denne gang:oops:

De siste dagene har jeg hatt noen irriterende «symptomer». Jeg har tissa hundre ganger om dagen og på kveldene har jeg vært ekstremt kvalm. Sånn, vann i munnen, her kommer det. Sånn som det var forrige gang jeg var gravid(om mulig noe senere i forløpet). Og jeg er sliten, kjeeempe sliten. Sånn som sist. Prøver å unngå symptomjakt, men altså, dette klarer jeg ikke å overse. Det kan jo hende at det er bivirkninger fra metforminen, men de gav seg for en uke siden(og dreide seg mer om luft i magen enn kvalme). Så jeg vet ikke helt. Skulle tro at om kvalmen, tissingen og trøttheten VAR pga graviditet, så ville jeg også hatt såppas med hormoner at de slår ut på tester. Får vel bare vente å se da, ikke at jeg har noe valg:shy:

Tidspunkt for når testen blir positiv kan variere veldig. Med nr.2 fikk jeg veldig tydelig strek 10 dpo. (Hadde ikke testa før det). Mens med nr.3 fikk jeg først svaaaaak strek først 12 dpo. Da hadde jeg testa siden 8 dpo og var sikker på at løpet va kjørt. Så ikke gi opp ennå :joyful:
 
Tidspunkt for når testen blir positiv kan variere veldig. Med nr.2 fikk jeg veldig tydelig strek 10 dpo. (Hadde ikke testa før det). Mens med nr.3 fikk jeg først svaaaaak strek først 12 dpo. Da hadde jeg testa siden 8 dpo og var sikker på at løpet va kjørt. Så ikke gi opp ennå :joyful:
Så godt å høre! Ja, nei, håpet er nok ikke helt ute før TR kommer. Selv om jeg realistisk sett vet at det egentlig ikke er noen sjanse denne måneden. Nesten som jeg later som at jeg ikke vet at egget sannsynligvis var overmodent:rolleyes:
 
Back
Topp