Blir det ei stor jente ??

attpåklattnr2

Gift med forumet
Var på UL i dag og jenta har ikke blitt mindre.Hun var nå 30% over og er estimert til 3,5kg.Vokser hun like mye de neste 4uker så vil jo det si at hun blir 4,7 kg..Krysser fingrene på at de tar litt feil på denne estimeringen.

36 uker i dag.UL og vekstestimering i morgen.
PÅ siste UL i uke 32 var hun 2.2 kg.Sannsyneligvis er hun 3kg.Håper hun i allefall ikke er større.En 5 kilos er ikke den store drømmen..hehe

2,2 kg i uke 32 er vel ca akkurat passe ;) Skjønner godt at du ikke er gira på å trykke ut noe på over 5 kg ;) Blir spennende å høre i morra! Mine jenter er noe mindre enn jenta di, men det er jo helt vanlig siden det er tvillinger. Lykke til i morra :)
Takk :)
Ja forrige gang fikk jeg beskjed av ei litt spisk legedame fra litauen at hun var 23% over å at jeg burde være nede i 10% over i uke 36 viss jeg ikke ville føde en kjempebaby.så det blir spennende å se.

Jeg er på ul hver 4 uke ca, og i uke 33, lå mi frøken på 2kg, og det var visst akkurat gjennomsnittet sa han til meg. Hvis din lå på 2.2 i uke 32 så er hu kanskje litt over gjennomsnittet, men sånt kan jo gå så opp og ned. Men da vil jeg tippe hun havner på rundt 4kg bare, ikke 5 :p vi får krysse fingrene for deg at du slipper en stor baby:)

Kan jeg spørre hvorfor dere er så ofte på UL? Virker som så mange skal på vekstestimering o.l, gjør dere dette privat eller? Skulle gjerne vært selv, men føler det er vanskelig å få innvilget.

23% over utgjør 805 gram over normalvekt på 3500, altså 4305 gram ved termin. Det er jo stort, men ikke så enormt som man kan få inntrykk av hos enkelte leger.. Og hva skal du gjøre for å stoppe veksten til babyen? De vokser vel som de gjør uansett hva vi gjør.. :)
Min var ca 8% mindre i uke 32, det vil si en fødselsvekt på 3220 gram. Ikke veldig lite, altså.. Vi skal på ny estimering på fredag, da.

Babykos<3: Jeg får ultralydundersøkelse hver fjerde uke fordi jeg har lavt stoffskifte og det er karakterisert som risikosvangerskap. Det kan gjøre at han slutter å vokse, så derfor får vi sjekket det oftere.

Kan jeg spørre hvorfor dere er så ofte på UL? Virker som så mange skal på vekstestimering o.l, gjør dere dette privat eller? Skulle gjerne vært selv, men føler det er vanskelig å få innvilget.

jeg Har fått ul så ofte pga at jeg er 38 år,har høy sf mål.Og fordi jeg er overvektig.

Ja når jeg ser vekt estimeringen til mange andre synes jeg kanskje at legen på den siste UL kanskje overdramatiserer litt.

Æ har aldri hatt veksestimering æ :) Må man be om d?

Babykos<3: Jeg får ultralydundersøkelse hver fjerde uke fordi jeg har lavt stoffskifte og det er karakterisert som risikosvangerskap. Det kan gjøre at han slutter å vokse, så derfor får vi sjekket det oftere.[/quote]

Det har jeg også. Sjekkes opp med blodprøver hos fastlegen hver 4 uke, men ellers ikke noe. Ingen ser på det som risikosvangerskap. Litt urettferdig ;/, hihi, vil også ha UL;)
Er det mistanke om at babyen din ikke legger på seg nok? Her er det heller motsatt!

Jeg får vekstestimering fordi forrige ble født med nesten 40% vekstavvik. Heldgivis ser det ut som om denne snuppa er litt større:)

Babykos<3:
Det har jeg også. Sjekkes opp med blodprøver hos fastlegen hver 4 uke, men ellers ikke noe. Ingen ser på det som risikosvangerskap. Litt urettferdig ;/, hihi, vil også ha UL;)
Er det mistanke om at babyen din ikke legger på seg nok? Her er det heller motsatt!

Jeg har undersøkt selv hva jeg har krav på og har måttet stå på selv for å få oppfølging. Jeg har høyt sf-mål, men babyen er likevel under normalvekt. De følger nøye med på vektutviklingen, men enn så lenge ser det bra ut :)

Gratulerer med 36 uker :-)
Håper det går fint i morgen da!!
Jeg får ul hver gang jeg er hos legen min, men det er kun for "kos". Legen min har et ul apparat, og er flink med slike ting :-) Men har aldri tatt sånn vekstestimering

Æ har aldri hatt veksestimering æ :) Må man be om d?
Vekstestimering får man som regel viss de vil følge ekstra med viss barnet er stort eller liten eller andre spesielle ting.

I mine 2 tidligere svangerskap har jeg hatt bare ordinær UL; dvs 1 UL.
I morgen blir det min 5 UL pga vekt,alder og høye sf-mål.

Ok, da har æ vorre heldig å hatt onga som har vokse som dæm ska i magen ;)

Lykke til på UL!

Her skal jeg på vektestimering i morgen. Har ikke hatt det de to andre gangene, men på sist kontroll hadde jeg utflating på sf målet. Det i kombinasjon med en hb på 14,9 og at storebror var liten når han kom så vil de følge det opp. Men er ikke noe man skal få uten at det er en grunn til bekymring for utviklingen.

Jeg fikk vekstestimering på siste UL,men da spurte jeg bare sånn generelt om hvor hun trodde babyen ville havne i vekt. Tror hun ligger rundt 6% over,noe som ikke er galt i det hele tatt,og de regnet med at hun kom til å komme ut ca rundt 3600.Vi fikk 1 ekstra UL med tanke på hjertekontroll,siden samboer ble operert for en feil man kan oppdage på UL. Min hjertefeil kan ikke oppdages før etter fødsel,så det er det neste vi gruer til. Men ellers er alt bra med trulta vår her,og selv om jeg er overvektig så har jeg ikke gått opp for mye heller.Frykter jeg heller har gått litt ned nå,etter 1 1/2 uke med omgangssyken.

Back
Topp