Blir det ei stor jente ?? OPPDATERING :)

attpåklattnr2

Gift med forumet
Var på UL i dag og jenta har ikke blitt mindre.
Hun var nå 30% over og er estimert til 3,5kg.
Vokser hun like mye de neste 4uker så vil jo det si at hun blir 4,7 kg..
Krysser fingrene på at de tar litt feil på denne estimeringen.

Oj ja da har hun gått opp mye på 4 uker. Dog ble babyen til venninnen min estimert til 3,2 kg i uke 36, men kom ut 3,7 kg i uke 42, så det trenger ko absolutt ikke stemme alltid.

Her ble babyen målt til 18% over snittet, og veier ca 3 kg nå
i uke 35. Skal de gjøre noe med det til deg eller? Skal du følges opp ekstra? Er førstegangsfødene og redd for å
føde stor baby:-P

Her ble babyen målt til 18% over snittet, og veier ca 3 kg nå
i uke 35. Skal de gjøre noe med det til deg eller? Skal du følges opp ekstra? Er førstegangsfødene og redd for å
føde stor baby:p
Fikk beskjed om at de helst ikke setter i gang fødsel med store barn.Så jeg skulle kontakte dem viss jeg gikk 1 uke over..Så her er det bare å belage seg på å føde ett stort barn. :)

Trodde man ble satt i gang en til to uker før termin om man babyen kom til å bli stor?

Trodde man ble satt i gang en til to uker før termin om man babyen kom til å bli stor?
tydeligvis ikke på gjøvik sykehus,og særlig ikke viss man har født ett barn på 4 kg før,

Man kan vel be om keisersnitt ved fare for stor baby?

Man kan vel be om keisersnitt ved fare for stor baby?
ja det er vel sikkert en vurdering de gjør.Det trenger jo ikke være noen fare å føde ett barn på 4.5 kg.Men må si jeg i såfall gruer meg litt viss hun er så stor..Sybes det var nokså hardt å få ut ett barn på 4 kg.

Itj bestandig derre målingan stemme.....venninna mi trud hu skoill få en baby på 4,5 kg, men d kom en liten baby på 3,3 kg istan :)

Ikke her på sykehuset heller, tror faktisk ikke jeg har hørt om noen som har blitt satt i gang før termin på grunn av stort barn...

Eneste de gjør det med er diabetes barn, men det er vel når de nærmer seg 5 kg.

Kollegaen min blir satt i gang 3 uker før termin,for hun ser ut til å få en stor unge.Ungen skulle egentlig vært født 1 uke etter når min termin er,men hun var godt over 1 kg tyngre enn min allerede i uke 32.Men så har moren diabetes,og da setter de vel i gang pga hennes sikkerhet også.

Back
Topp