Blir det dumt? *Luciaklær*

hissigproppen

Gift med forumet
På tirsdag skal de ha Luciafrokost i bhg, og barna skal gå i noe hvitt.

Jeg hadde egentlig tenkt meg ut å se etter en Luciadrakt i dag, men syns det er litt bortkasta penger for bare den ene dagen, i en halvtime.

Men så har hun jo hvit strømpebukse, en hvit bluse/skjorte og et hvitt "snurreskjørt" som er som det her, bare hvitt da http://no.bestseller.com/name-it/skirts/KIDSISIDORATULLESKIRT/13068976,no_NO,pd.html?dwvar_13068976_colorPattern=13068976_ELECTROPURPLE

Kan hun bare bruke det? Hun er snart 4, og skal ikke gå i tog på noe gamlehjem eller noe etter Luciafrokosten.

Ja, hvorfor ikke? Det er jo hvite klær :-)

Her får gutta låne et par hvite skjorter av meg, jeg gidder heller ikke å kjøpe noe som bare skal brukes en liten stund... =)

Her har barnehagen Luciadrakter til utlån for alle barna! Det er et utrolig bra tilbud,som gjør at vi foreldre er ennå mer fornøyd med barnehagen. Men jeg hadde nok ikke giddet å kjøpe en drakt bare for Lucia i barnehagen nei. Da hadde jeg brukt det man har i huset,som hvit herreskjorte,eller hvit genser og longs. (Min sønn bruker ikke skjørt ;-D )

why not?

jeg kjøpte luciadrakt i fjor på europris til 50 kroner, og den passa i år også - så 25 kroner året syns jeg ikke var så ille :P

MICAmor skrev:
Her har barnehagen Luciadrakter til utlån for alle barna! Det er et utrolig bra tilbud,som gjør at vi foreldre er ennå mer fornøyd med barnehagen. Men jeg hadde nok ikke giddet å kjøpe en drakt bare for Lucia i barnehagen nei. Da hadde jeg brukt det man har i huset,som hvit herreskjorte,eller hvit genser og longs. (Min sønn bruker ikke skjørt ;-D )

Vi får ta herreskjorte neste år, når hun har strekt seg litt til. Kjempebra tips det!

noen som vet om de har luciaklær på europris i år også?

skjortene ble jo aaaalt for stor  =(

har vel på lindex/cubus, men sikkert dyre

Jeg hadde iallefall ikke orket å kjøpt noe kun for det. 
Her fikk vi lapp hjem om å få låne en hvit skjorte eller noe, og et alternativ kan jo være en hvit t-skjorte over en hvit body, med et belte eller noe knytt rundt midja. Sofie får nok låne en skjorte av meg eller pappaen, så er det å brette og knyte litt for å tilpasse. :p

Jeg jobber i bhg og sier til foreldrene at dere trenger ikke kjøpe noe på butikken. Ta noe hvitt de har fra før og det er mer enn bra nok :) Som du sier, de bruker det bare en dag, og i en halvtime...

Jeg kjøpte luciadrakt på europris til 69,- i str 2-3år. Så svigermor sydde den opp 10cm, og da har vi drakt til neste år, og året etter der igjen. Drakta var kjempefin med litt blonder og greier :)

vi bruker en hvit korarmet skjorte som tilhører gubben og bruker glitterlenke i livet til å holde den oppe

går fint det.
her er det hvit strømpebukse og genser med et istykkerklippet hvitt laken over som knytes i livet med glitter.

kjøpte en fin drakt på nille til 80 kr.  =)

men spørs om han vil gå med det...."er jo KJOLE!!"    han er 5 år...

Back
Topp