Blir det bare værre?

Sasty

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2016
Novembergull 2017
MayDay2021
Jeg føler at jeg bare får høre av andre damer at det blir bare værre.. og jeg venter og venter på at det skal bli værre, men jeg har tidvis heller vært lettere i kroppen og hatt mindre vondt i ryggen enn tidligere i svangerskapet, og det eneste som egentlig har blitt værre er at kynnerne har meldt sin ankomst og babyen blir sterkere og sterkere :P fikk høre av damen vi leier hos i sta at den siste måneden er værst, men kommer den til å bli det? Noen av dere mer erfarne damer som kan komme med noen synspunkter? :-P regner med det er veldig individuelt?

Det varierer nok for de fleste som med så mye annet. For noen er det værre, for andre ikke. Her blir det tyngre og værre, det gjorde det sist gang også, men det betyr ikke at alle har det sånn:) nyt tiden om du er i god form :)

Individuelt.

Bekkenløsning kan ofte bli bedre på slutten, all den tid hodet til babyen kommer så langt ned i bekkenet at det stabiliserer litt, mens kynnere og nedpress gjerne i samme periode blir mer plagsomt, generelt "sliten" og "tungt" jo gjerne merkes mer. Magen er stor og tung.

Med de andre ungene har jeg nok ikke blitt noe verre den siste mnd, heller bare mentalt forberedet på at det nærmer seg fødsel. Jo nærmere termin det er, jo mer og mer lei har jeg blitt. Tenker på det som positivt egentlig, for når fødelen da har begynnt har jeg vært veldig klar for det, og lei av å gå gravid. Men som sagt er nok den siste mnd veldig ulik hos gravide.....

For meg så er det eneste positive at det snart er ferdig! :-P
Men så har hele svangerskapet vært tøft, og den siste mnd spesielt.
Nå er det 40 dager til termin, og jeg håper på 1.januar. Da gidder jeg ikke å ha vondt mer! :-P

Har hatt et forferdelig svangerskap, mye verre enn eg konne ha forestilt meg! Men nå som det e ein måned igjen e den generelle helsetilstanden min mye bedre enn an har vært på lenge, nå slite eg "bare" me graviditetsplager som mye kynnerar, nedpress, lite søvn, vondt og gå, osv :p Men det e mye "bedre" plager enn sånt så eg har hatt det te nå, så eg ønske de egentlig velkommen :) Ska få akupunktur og stripping på nyttårsaftå, så håpe eg komme så long og at fødsel kan starta rimelig kjapt i 2016 :p Har fått beskjed om at eg ikkje får gå overtid, så der hjelpe jaffall på humøret :)

Me nummer ein hadde eg er drømmesvangerskap me null plager og ikkje dårlig form, då syns eg siste måneden va litt tyngre siden eg ikkje fungerte lika bra så de andre 8 månedane, men eg syns det va longt i fra fælt :)

For min del var de første tre mnd værst denne gangen, nå varierer det fra dag til dag, men jevnt over er formen bedre enn forventet :) bekkenet har blitt bedre også de siste ukene, var til og med ett par timer på kjøpesenter forrige uke uten å bli helt ødelagt, det har jeg ikke greid siden i mai.

Jeg har vært kjempe positivt overrasket over hvor bra kroppen min har tålt svangerskapet. Så jeg har syntes det har vært litt trist å tenke at jeg snart ikke er det lengre.. Heeelt til for sånn en uke siden så har jeg blitt veldig hormonell og får litt klaustrofobi med tanken på å ha en fullvokst baby i magen :p Jeg har ikke mye plager. Bare mye trøtt, sliten, halsbrann, kynnere og begynner å få veldig lett vondt i ryggen og øm og vondt i tissen. Men det føler jeg ikke jeg kan klage så mye på. Gruer meg mer til plager etter fødselen. Veldig vanlig å få kraftig tilbakefall med leddgikten.

Jeg har alltid syns det blir tyngre mot slutten, kroppen er tyngre og bekkenet er vondt. Sover dårlig og det gjør mye for hverdagen

Jeg synes det blir verre mot slutten. Synes kroppen er tung, vann i kroppen, vansker med å ta på bukse og sokker, samt generelt sliten.

Med verre, så mener man vel som regel at det er tungt og man er litt lei av å vente :) Har heller ikke hatt voldsomme plager, men det er jo likevel ganske tungt og slitsomt nå. Det værste med det (for meg iallfall) er at jeg får dårlig samvittighet for å ikke orke å sitte mer på gulvet å leke med lille snuppa mi. Har litt ekstra vondt nå da, siden jeg pressa meg til å få unna julegaveinnkjøp o.l i går. Så kan bare takke meg selv :p

Tenker det er veldig individuelt. Men hvis det er noe trøst så ble det faktisk bedre den siste tiden hos meg sist gang. Bekkenløsninga var ikke så vond som den hadde vært (selv om det var vondt..). Kanskje var det fordi jeg roet ned mer mot slutten. Eller tilfeldig. Også var jeg ikke kvalm siste tiden (håper det slår inn snart denne gangen!). Men jeg husker det var tyngre med de daglige gjøremålene. Men på samme tid så tok jo de rundt mer av det daglige - vasking og rydding og handling feks. Hjalp godt å få hjelp til det:)

Du får bare håpe og tro du kan få en fin innspurt:) om ikke annet så er en dag med dårlig form, en dag nærmere fødsel ;) Mager trøst, men sant:)

Dessverre stemmer det at det blir verre og verre for min del..
Jeg har ikke like vondt i bekkenet nå, men sliter veldig med mye vann i kroppen. Er kjempe tung og har konstant vondter...

Heldigvis er det ikke lenge igjen nå!!

Back
Topp