Blir dere sponset av besteforeldre?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Ble dere sponset av besteforeldre nr dere skulle kjøpe inn vogn, bilstol og andre større ting?

nej, här har vi köpt allt selv... Mina foreldrer har fått 6 barnebarn på under 4 år och jag har aldrig forventet noe sånna dyra ting av noen. Men tror det är mer ”tradition” i norge än Sverige. Men fått mye fint i gave som vi önskat oss efter babyär ute som feks vognposer ol.

Ja, har fått vogn, klær, sko pluss påfyll av penger fra mine foreldre + svigermor som stadig fyller på klesskuffa. De har også betalt for bilstol til bilene sine selv.

Jenta vår er eneste barnebarn på begge sider. Lillebror kommer i juni, så spørs det om han får like mye gaver etc. Vi har jo mye av utstyret fra før nå.

Nei. Fikk vogn til førstemann og har den fortsatt da. :) Mamma har spurt om det er noe vi trenger, men jeg har sagt nei takk.

Ja. Men ville ikke kalle det sponsing. Det var babygave :) Vogn fra mine foreldre. Og tapetet på babyværelset fra mannens foreldre. Og andre ting fra både mine og hans søsken :Heartred

Vi har ordnet det meste selv, mye kjøpt brukt. Fått litt bidrag fra mine foreldre i form av pengebidrag, samt at min mor har ordnet tepper, babynest, hentesett osv <3

Ingenting fra mannens foreldre :)

Nei, vi må nok klare oss selv :) Men vi har fått sprinkelseng, stellebord og Stokke Steps stol av min mor og hennes samboer i julegave, bursdagsgave og babyshowergave. Veldig takknemlig for det :)

Vil ikke egentlig kalle det sponsing men. Sist fikk vi vogn og bilstol fra svigers, fordi jeg ble gravid like etter ene datteren deres og de hadde ræva økonomi så de følte de måtte hjelpe dem, og da ville de ikke gjøre forskjell.

Ellers fikk vi mye klær av besteforeldrene og ene oldemoren.

Denne gangen har vi stort sett alt fra før siden vi sparte på det meste etter nummer 1. Må ha ny bilstol og det har svigers sagt at de vil kjøpe. Men denne gangen skal jeg ha ny stol, så da får de bare spytte i det de ønsker tenker jeg. Sist følte jeg litt på at vi måtte ta det de ville kjøpe til oss (de fant både bil og vogn på finn). Helt greit å kjøpe vogn brukt, men følte ikke vi fikk bestemt helt selv hva vi ville ha så lenge de skulle betale og var ivrige finn letere..

Vi har god nok økonomi og vil helst klare oss selv, men om noen vil kjøpe noe så får de lov til det :) men blitt litt lei av at noen kjøper ting i hytt og pine uten å spørre om vi trenger det. Synes det er best om de spør om det er noe vi trenger først. Trenger ikke 3 par joggesko og 4 dresser for en sesong lissom..

Nei, har kjøpt alt selv. Både forrige gang og nå. Men har ikke forventet noe og har god økonomi. Men har fått så mye annet i form av barnepass og en morfar som alltid stiller opp når det trengs, og det betyr så mye mer for oss:) Spesielt i tiden nå hvor jeg er mye sliten og mannen har jobbet og vært en del borte har det vært gull. Pappa er den eneste som bor i samme by som oss av min familie, så er virkelig heldig!

Foreldrene mine kjøpte vogn til tvillingene mine, svigerforeldre kjøpte vogn til forrige. Denne gangen har svigerforeldre sponset seng og madrass + sengklær. :)

Har nok klart oss selv. Men har fått en del strikke plagg som mormoren til mini får, men så er det 2 babyer som og kommer med 2 mnd mellomrom og :p

Nå er dette tredjemann, men vi blir vel generelt sponset mye av besteforeldre :)
Men første barn insisterte de på å ta oss med til Tyskland, for der var ting billigere. Vi kjøpte vogn, bilstol, vognpose, leker osv osv :-p
Vi har fått kiliseng og stort sett alt vi ønsker oss.
Ikke at vi regner med at vi skal få noe som helst! Vi er veldig heldig <3
Regner med svigers kommer til å kjøpe bilstol, for vi har kommet de i forkjøpet med så og si alt annet.

Største vi skal gjøre før babyen kommer er å bygge nytt rom til eldstemann så alle får hver sitt rom, så vi vil heller ha litt møbler til det :)

Men vi er kjempe heldig! Svigers har veldig god økonomi og er ekstremt raus!
Mine foreldre har ikke så god økonomi men setter like stor pris på alle de fine plaggene mamma strikker og at de stiller opp med å passe og hjelpe MASSE

Fikk 2000 av mine foreldre til kjøp av vogn. Ellers har mamma og min bestemor strikket en del. På min side er det bare jeg som har barn, og dette blir første jenta som min bestemor blir oldemor til, det har hun ventet lenge på!
Har ikke fått noe av svigers.

Nei, fikk ikke engang barselgave av svigers sist.

Back
Topp