Blir dere sjekket om dere er moden?

justair

Gift med forumet
Har en kjenning som har termin noen dager etter meg, og hun nevnte at jordmora sa hun ikke var moden enda, dette har ikke min jordmor nevnt til meg en gang og vet ikke om hun har planer om å sjekke det heller...

Er dere blitt sjekket eller skal bli sjekket om det til neste kontroll?

Jeg ble sjekket med innvendig ultralyd i uke 32 og 35, men det var på grunn av en tidligere prematur fødsel. Tror nok ikke det er rutine å sjekke modning, iallefall ikke før du er over termin.. Det som er dumt med å sjekke er at du ofte ender opp med maserier, blødninger og bekymringer, siden slimhinnene er veldig ømfintlige mot slutten.

åh... e da lurt å spør om å bi sjekka? for å evt fin ut korsn ståe e? for i syns ikk i merka nakka til rie og sånt-men vet da heller ikke korsn da e for e jo førstegangsfødende.... å "ubehage" i har der nede/magen trur i e mitt system som plages... altså magetarm systeme...

Har ikke blitt sjekka, og har termin 2. januar :-D blei ikke sjekka sist heller før termin. Har time hos jordmor onsdag 2. januar og blir nok helt sikkert sjekket da. Og vurderer å be om stripping også fordi jeg er så dritt lei nå :-S men sist ordnet alt segselv på terminendagen et par timer etter jordmortimen :-D håper vi er så heldige denne gangen også!

Kroppen ordner opp selv så ser ingen grunn til å sjekkes før terminen jeg, under normale omstendigheter sef :-D

Jeg spurte legen min om det med modning sist kontroll. Og hun sa at de ikke hadde lov å "gå inn" å sjekke. Pga infeksjonsfare nå på slutten.
Men jeg tenker at det er kanskje ingen vits, lillebror kommer når han kommer ;)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum

Å, jm sjekket meg sist da 3 dager før termin. Der va hu som spirte..hun tøyde fra 1 til 2 cm. var litt moden, ikke mye.. Hadde kjent modningsrier natta før da og før timen,mn trodde det var kynnere..nesten ikke ondt.fødte 10 timer etter jm timen.

Sent from my GT-S5830 using BV Forum

Det er ikke vanlig å bli sjekka, men spør gjerne. Så gjør de det kanskje. Men kommer nok veldig ann på lege/jordmor. Jeg skal på undersøkelse på sykehuset den 10. Da skal de sjekke meg.

Back
Topp