Blir dere mette av knekkebrød?

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg får så vondt i magen av brød,så prøver å holde meg til knekkebrød når jeg spiser frokost.
Men jeg blir ikke mett!!!!
Jeg spiser de helt mørke fra wasa..

Nei, ikke sånn tungt mett som av vanlig brød. Men det går lengre tid før jeg blir sulten igejn, så det virker jo ;-)!

Skjønner sååå godt hva du mener! Tror jeg kunne spist en kilo knekkebrød uten å bli mett. Selv om magen blir full, altså at det ikke rent fysisk er plass til mer mat, kjennes jeg enda sulten.

jeg kan godt sette meg ned å spise 6 stykker... somregel havre da, men DA stopper jeg. tvinger meg til å være "mett" på en måte. ;)

Jeg blir i alle fall god og mett av de jeg lager hjemme. Klarer maks 3 før det er full stopp.

ja.. spiser to eller tre med brunost på.. havre (den lilla pakka) fra wasa... Men kan godt hyle innpå -6 stykker til lunsj om jeg er ahjemme..

blir ikke mett av de kjøpe knekkebrødene.. men når jeg har vært hos mamma å spist hennes, da blir jeg mett av 2!! så kanskje det er en idè å lage de selv? :)

Jeg stopper etter 4 knekkebrød ... men kunn glatt spist ihvertfall 4 til

Nei, he he he!!! Har spist 10 knekkebrød på rappen en gang og da var jeg griselei av å tygge så orket ikke spise meg mett, he he!
Skal sies at jeg var på jobb alene og hadde ikke annet enn det å spise da :p

Under siste svangerskapet spiste jeg en dobbelpakke knekkebrød uten å bli mett :p

Jeg blir mett av 2-3 sånne wasa sport knekkebrød med ost f.x., så ja jeg synes knekkebrød metter ganske godt.

Fever skrev:
jeg kan godt sette meg ned å spise 6 stykker... somregel havre da, men DA stopper jeg. tvinger meg til å være "mett" på en måte. ;)

Havreknekkebrødene inneholder jo lite fiber og fullkorn, da.. Og det er jo det som metter. Du kunne like gjerne spist hveteknekkebrød eller loff. :P

Jeg spiser Husman, Sesam Delikatess eller Sport +. Hvis man klarer å venne seg til at mett ikke nødvendgvis betyr stappa, så går det greit. Et par knekkebrød med masse godt pålegg, te/vann og en frukt er fin frokost, det. =)

Det har jo mye å si hvilken type knekkebrød man spiser og hva slags pålegg man har på da. Mange pålegg metter mer enn andre. Rene kjøttpålegg f.eks metter ofte bra.

Jeg har enten syltetøy eller nugatti på.
Men jeg er fryktelig kresen, så jeg har minimalt med pålegg på, bare et veeeldig tynt lag..
Kanskje jeg skal prøve å lage knekkebrød selv en dag..

Trone skrev:
Nei, he he he!!! Har spist 10 knekkebrød på rappen en gang og da var jeg griselei av å tygge så orket ikke spise meg mett, he he!
Skal sies at jeg var på jobb alene og hadde ikke annet enn det å spise da :p

Under siste svangerskapet spiste jeg en dobbelpakke knekkebrød uten å bli mett :p

På en gang???

smash skrev:
Men jeg er fryktelig kresen, så jeg har minimalt med pålegg på, bare et veeeldig tynt lag..

Syltetøy og nugatti inneholder sukker, som gir rask og høy blodsukkerstigning, og krasjlanding, der blodsukkeret ofte blir lavere enn utgangspunktet etter kort tid og du vil oppleve sult eller søtsug. Bytt pålegg! Proteinrikt pålegg metter lenge. Makrell i tomat, kjøttpålegg, leverpostei (en ovnsbakt type uten mye mettet fett), laks, egg, ost (ikke brunost, det er det samme som å spise sjokolade)..

Sicily skrev:

smash skrev:

Syltetøy og nugatti inneholder sukker, som gir rask og høy blodsukkerstigning, og krasjlanding, der blodsukkeret ofte blir lavere enn utgangspunktet etter kort tid og du vil oppleve sult eller søtsug. Bytt pålegg! Proteinrikt pålegg metter lenge. Makrell i tomat, kjøttpålegg, leverpostei (en ovnsbakt type uten mye mettet fett), laks, egg, ost (ikke brunost, det er det samme som å spise sjokolade)..

Jeg høres kanskje ut som en drittunge nå, men alt det du skreiv over, jeg liker ingenting av det....
Elsker egg, men tåler det ikke..
Derfor går det i syltetøy og nugatti.
Har alltid vært kresen, og jeg hater det! Liker ikke smør heller, så maten kan bli ganske tørr..

Nei, jeg har aldri blitt mett av knekkebrød.. Jeg hater derfor å spise det.. Jeg går rundt å tenker på mat like mye etterpå som før jeg spiste det.
Kunne vel kanskje spist 10 stk og da følt meg relativt mett, men da er jo det bedre å spise et par skiver for min del og oppnå samme metthetsfølelsen..

Back
Topp