Blir dere inkludert?

Sandbakk

Juni12s Moroklump :)
VIP
Av venner... Jeg blir ikke det lenger.. Ser gang på gang på Facebook at de har vært både her og der. Men ingen har spurt om jeg vil være med! De FÅ gangene jeg er med,er de gangene jeg inviterer meg selv. Føler at skal vi ha kontakt,så er det jeg som må ta kontakten... Så nå begynner jeg oppriktig å bli lei meg! Skal vi ikke finne på ting selv om vi er gravid? Bare sitte inne å gnure?

Det høres ikke noe koselig ut..

Er vennene dine barnløse? I så fall er det kanskje vanskelig for de å sette seg inn i din situasjon? Kanskje du kunne ha pratet med noen av de, og si at du gjerne vil være med på moroa selv med mage? 

For min del har de fleste vennene mine barn, så da finner vi på ting sammen når det passer i hektisk småbarnsliv. 

Lykke til:)

Ofte tror man at de gravide ikke orker å være med på så mye, det er jo tidvis sant, men da burde man spørre, så kunne du valgt selv. 
Jeg har ikke opplevd å bli fryst ut, men jeg blir ikke invitert når de skal på byn f eks. 
Ellers har de aller fleste vennene mine barn, så da blir det jo mer av lekesamvær med ungene nå når vi treffes enn på kvelden.. 

Nå vet jeg ikke om du har barn fra før, eller om vennene dine har barn. Men husker med førstemann, da var jeg den første til å få barn, da oppdaget jeg at de fleste vennene var veldig usikker på hvordan de skulle forholde seg til at jeg var gravid. 
Tror jeg ville sagt at du vil være med på det de gjør.. :) 

Jeg er veldig heldig, har MAAANGE gravide venninner. Jeg har vært/er ganske så dårlig så har begrensa seg hvor mye jeg har fått vært med på i det siste, men føler folk har blitt flinkere til å spørre om jeg vil være med og har blitt noen jentekvelder med gravide venninner med hjemmekos og babyprat :) Har også mange venner med små barn, så har nesten følt meg mer "uttafor" før, endelig blir jeg en av "gjengen" ;)

Har det helt likt her.. Hvis det er noe som "skjer" må jeg invitere meg selv, eller så er det samboern de ringer å får sjokk av å se at jeg blir med liksom.. Har bare et par venninner igjen.. Og de fleste vennene våre har barn fra før.. Så skjønner frustrasjonen din veldig.. er ikke noe hyggelig!

Husker det innmari godt ifra første graviditet. Var drittlei til slutt, nå er ting litt annerledes, selv om jeg fortsatt er eneste med barn ;) Kan ha noe med at jeg er mer opptatt med nr.1 men føler meg fortsatt mer inkludert. er forholdsvis ofte med å finner på noe på kveldene :) 

Ja, jeg føler jeg alltid blir bedt med. Enten det er snakk om at de skal ha en real fyllefest, eller om det bare er en hyggekveld uten alkohol så blir jeg spurt. Selvfølgelig ikke alle gangene jeg orker, men jeg setter utrolig stor pris på at de husker på meg. Utrolig leit at du ikke har det på samme måten, men det kan jo være som noen sier her at de regner med at de ikke orker...Eller at de rett og slett ikke tenker over det- de gjør det nok neppe med overlegg. Men, skjønner frustrasjonen din, jeg hadde også blitt veldig lei meg!

Jeg mistet litt kontakten med de single vennene mine,
men mest fordi vi som oftest gikk ut på byen sammen, og det var jo ikke like gøy for meg lenger... 
Det er jo egentlig litt naturlig også tenker jeg...? Jeg begynte jo på et helt nytt liv med barn og familie, og andre prioriteringer. Fikk til gjengjeld mer kontakt med venner som var gravide eller allerede hadde barn. Hadde også mye glede av de jeg traff på barseltreff etter Charlotte ble født. Jeg er fremdeles gode venner med flere av de på gruppen min... 

Ja det blir jeg. Faktisk invitert i bursdagfest nå på lørdag, og jeg har tenkt å ta meg en tur også. Sier man feks nei gang på gang, så kan nok det også ha noe med at man ikke blir invitert lenger....? Folk antar vel da at man ikke kommer uansett...

Jeg har opplevd det der uten å være gravid.. Men nå skal det sies at jeg har vokst opp i et veldig dårlig miljø.. MEN jeg har funnet ut i senere tid at det jeg trodde var venner ikke var det likevel..

Så jeg tenker litt at om man har strekt ut hånden noen ganger, men ingen møter deg, så er det virkelig ikke skikkelig venner.. Venner er personer som er der og bryr seg om deg uansett hva som skjer.. Og ikke minst at man kan snakke sammen selv om det har gått litt tid.. Livet er travelt for mange, men desto viktigere at man kan snakke sammen selv om det er 3-4 mnd siden sist..

Blir inkludert hele tiden jeg, av både de med barn, de uten barn og de gravide ;p Jeg har for det meste kompiser egentlig ;p Det er dog ofte jeg må si nei fordi sånn somjeg jobber nå gjør jeg sykt trøtt. Jeg er vandt med å gå på jobb halv syv om morgenen og jobbe til fire, men nå begynner jeg enten 7,8,12,15 eller 16 og er ferdig 15, 20 eller 23...

Back
Topp