blir borte fra lillegull en hel dag...

aaashild

Flørter med forumet
på fredag reiser jeg til oslo på dagstur, og blir borte fra gullet mitt i ca 12 timer. det blir rart. har vært borte maks 2 timer til nå. spent på hvordan det blir!! fullammert, så har pumpet en del melk som står klar i fryser, men er usikker på hvor mye han spiser på 12 timer ca... noen som vet sån ca? pumper ut ca 70-90 ml på et bryst, så tenker kanskje rundt 400 ml på et halvt døgn, eller er jeg helt på jordet?

De gangene jeg har vært borte fra min, har jeg pumpet til at ho kan spise i gj.snitt 80-90 ml pr måltid, og har regna at ho spiser hver 2-3 time. Og det har alltid blitt litt til overs når jeg har regna ut i fra det.. Men alle unger er jo forskjellig på hvor mye de spiser da. Lengste jeg har vært borte fra tuppa her er 6 timer.

Jeg fikk beskjed av HS da tuppa var  3- 4 uker at ho skulle ha 4,5 dl melk i døgnet. Da  måtte jeg pumpe hver gang jeg skulle gi melk, fordi jeg måtte få ho til å legge på seg, og ho tok ikke puppen den gangen.

da høres det ut som at jeg kanskje ikke er helt på jordet.. spiser mye mer mellom kl 18-23 enn på morgen, formiddag da.. 

Det høres ikke dumt ut! Men ville ha slengt på en ekstra 100 ml i tilfellet :)

dette er jo litt sånn ut av det ble i denne tråden da, men jeg lurte på om barnet syns det smakte greit med fryst melk.. jeg har ikke hørt om noen barn enda som har likt fryst melk. derfor har jeg lett og slett ikke fryst noe selv..

Varla skrev:
dette er jo litt sånn ut av det ble i denne tråden da, men jeg lurte på om barnet syns det smakte greit med fryst melk.. jeg har ikke hørt om noen barn enda som har likt fryst melk. derfor har jeg lett og slett ikke fryst noe selv..

Vi har gitt guttungen fryst melk, det gikk bare bra :) Tok opp til tining ca ett døgn før det skulle brukes, må riste melka slik at fettet blander seg med melka igjen.

her gikk den fryste melka ned på høykant. gutten var visst blid og fornøyd med å få fryst melk fra pappan sin:) så kommer til å fortsette med å fryse ned litt en gang i blant, så man har hvis man skal bort en tur. 

godt å høre at noen liker fryst melk.. får prøve å pumpe å fryse ned litt selv. kjekt å ha som du skriver ja, tilfelle man plutslig skal være borte fra barnet litt.

det gikk fint, var en beholder igjen i kjøleskapet når jeg kom hjem.. Regnet ikke ut nøyaktig hvor mye melk vi hadde, men var en 6-7 beholdere med mellom 70-120 ml, så var nok litt mer enn 400 ml ja. Hadde også 2 200ml pakker nan i bakhånd, men det ble altså ikke nødvendig å bruke dem.

Back
Topp