blir barna straffa i bhg?

noen barnehager gjør vel det...

Men på en litt annen måte en på tv, de fjerner de vel heller fra sitvasjonen og snakker med de...skal ikke gå fra de alene på gangen f.eks...

ORIGINAL: gotherina

Men på en litt annen måte en på tv, de fjerner de vel heller fra sitvasjonen og snakker med de...skal ikke gå fra de alene på gangen f.eks...

fikk høre av min niese at de gjorde det i bhg i fjor og vi foreldre fikk ingen beskjed om det!!! trodde ikke dem kunne gjøre sånn uten at vi fikk beskjed. nå kjenner jeg ei privat som jobber i bhg og hu bekrefta at de gjorde det i fjor! men de er blitt en fleravd barnehage nå, så hun har ingenting med min datter å gjøre lenge så lurer på om jeg må høre

ORIGINAL: Tinha

fikk høre av min niese at de gjorde det i bhg i fjor og vi foreldre fikk ingen beskjed om det!!! trodde ikke dem kunne gjøre sånn uten at vi fikk beskjed. nå kjenner jeg ei privat som jobber i bhg og hu bekrefta at de gjorde det i fjor! men de er blitt en fleravd barnehage nå, så hun har ingenting med min datter å gjøre lenge så lurer på om jeg må høre

Da hadde jeg rett og slett spurt de rett ut...

De fleste barnehager praktiserer nok en eller annen form for time-out, men ikke det "brutale" måten, det er snakk om å fjerne barn fra sitvasjonen, ikke straffe de...
Ta de rolig ut å snakke med de...men holde de vekke fra leken litt sånn at de forstår at det de gjorde ikke er lov...selfølgelig skal de ha en voksen med seg hele tiden...

ORIGINAL: Lone_mor

vi brukte tilsnakk og timeout der jeg har jobbet. 

uten at foreldra var informert?

altså missforstå meg ikke for hjemme må hu sitte på stolen i ganga om hu gjør noe galt (har glass ddør inn til stua så kan se om hu har stukket av :P) men synes bare jeg som foreldre har krav på å få vite hvordan de blir håndtert i bhg..

altså missforstå meg ikke for hjemme må hu sitte på stolen i ganga om hu gjør noe galt (har glass ddør inn til stua så kan se om hu har stukket av :P) men synes bare jeg som foreldre har krav på å få vite hvordan de blir håndtert i bhg..

tror vel det er en ting som sier seg selv egentlig...

i og med at barnehagen skal være et pedagogisk opplegg, et lærested og ikke bare en oppbevaringsplass, så er det og naturlig at ungene får tilsnakk og konskvenser i barnehagen også....

Jeg hadde vel heller reagert hvis barnehagen IKKE gjorde noe, for meg er det en selvfølge at de skal lære gutten min noe...

i og med at barnehagen skal være et pedagogisk opplegg, et lærested og ikke bare en oppbevaringsplass, så er det og naturlig at ungene får tilsnakk og konskvenser i barnehagen også....

Jeg hadde vel heller reagert hvis barnehagen IKKE gjorde noe, for meg er det en selvfølge at de skal lære gutten min noe...

jo jeg forventer og det, men vet bare at ufattelig mange foreldre missliker time out, og er ikke alle unger det passer for.

Ja tilsnakk for venter jeg og, men altså har hørt om barnehager der unga må spise i garderoben når de ikke sitter fint med bordet (ikke vår barnehage.)
når jeg gikk i barnehage så ble vi aldri satt ut i gangen vi ble bare snakket til.

har hørst hun eldste snakker om en stol innimellom.så jeg spør om huin har måtte sitte på den,ja...sier hun[:D] ser litt ned når hun sier det[8D]

Så ja, jeg tror de har time out

Man bør kanskje gå ut ifra at barna blir irettesatt om de ikke oppfører seg bra i barnehagen. Da synes jeg foreldrene har vel så stort ansvar for å finne ut hvilke metoder barnehagen bruker.. Det er jo bare å spørre..

praktiserer ikke timeout i vår barnehage nei. Det hadde jeg ikke godtatt, i hvert fall ikke uten at vi var informert.
Men tilsnakk og at de fjernes fra situasjonen er jeg tilhenger av. Og at de forsøker å lære de konsekvenser uten å måtte sitte aleine og være lei seg fordi at de ikke forstår hva galt de har gjort, er jeg også tilhenger av, sånn som å prate om hva som skjedde, og forsøke å få de til å forstå at det de gjorde var galt og hvorfor..

Oiii, vanskelig å forklare hva jeg mener merker jeg..

I vår barnehage gjør barna aldri noe galt...[8D]

Neida, de blir tilsnakket. Og etter et par advarsler tar de ifra de leken de holder på med (hvis det er den som er årsaken til "bråket".)  Hvis de bare slår seg vrange tar en av de ansatte de med ut og prater med dem for å finne årsaken til problemet. Synes de er veldig flinke de som jobber i barnehagen her! [:)]

jo jeg forventer og det, men vet bare at ufattelig mange foreldre missliker time out, og er ikke alle unger det passer for.

Ja tilsnakk for venter jeg og, men altså har hørt om barnehager der unga må spise i garderoben når de ikke sitter fint med bordet (ikke vår barnehage.)
når jeg gikk i barnehage så ble vi aldri satt ut i gangen vi ble bare snakket til.

Det er ikke snakk om å sette de ut i gangen, det er snakk om å ta de med ut i gangen, snakk til de, og ta de med seg inn igjen...

Men jeg har sagt ja til at min gutt måtte spise i gangen når han ikke satt fint ved bordet, for han var virkelig vanskelig ved bordet...

Men er det noen barn de må kjøre time-out på over lengre tid, altså skikkelig time out, så har nok ped leder på avdelingen tatt det her på foreldre samtalen...

Men for all del, kjører de skikkelig time out, uten at foreldrene til noen av ungene er klar over det, så gjør de jo noe feil mener jeg også...

ORIGINAL: Pijah

praktiserer ikke timeout i vår barnehage nei. Det hadde jeg ikke godtatt, i hvert fall ikke uten at vi var informert.
Men tilsnakk og at de fjernes fra situasjonen er jeg tilhenger av. Og at de forsøker å lære de konsekvenser uten å måtte sitte aleine og være lei seg fordi at de ikke forstår hva galt de har gjort, er jeg også tilhenger av, sånn som å prate om hva som skjedde, og forsøke å få de til å forstå at det de gjorde var galt og hvorfor..

Oiii, vanskelig å forklare hva jeg mener merker jeg..

jeg forstår hva du mener. jeg mener det er litt forskjell på hjemme og i barnehagen jeg da.
Altså om hu sitter å griser med maten med bordet her eller nekter å spise fint får hun valget, sitte fint eller sitte i ganga, flere advarsler, og blir det ikke bedre løfter en av oss henne ut i ganga og sier: du kan komme inn når du vil spise fint. blir hun sittende der mer enn 1 min tid går en av oss ut til henne (er jo 1,5 m til ganga) og spør,vil du komme å spise fint. da har jeg kontroll på henne og situasjonen!!
men har ikke det i barnehagen. Ja om de tar de med ut og snakker med de eller sitter med dem der.

mamma har og tillatelse til å sette henne i trappa i ganga om hu ikke oppfører seg der. men det er og vegg i vegg med både stue og kjøkken og vi kan se henne!! men jeg forventer at hun skal forstå og få en forklaring på hennes nivå på hvorfor at hun skal sitte der.. Sambo pleir å spør henne: hvorfor må du sitte her og da får man svar: jo fordi jeg har grisa med maten!!

men barnehagen har ikke sagt noe, og har i grunnen ikke tenkt på det i det hele tatt.

Aner ikke!

Back
Topp