Blir babydrømmen virkelighet?

Valli

Andre møte med forumet
Jeg har lenge ønsket å skrive noe inne på dette forumet, men ikke turt. Det har blitt med lesing og funnet trøst og håp i andre sine historier. Men nå har jeg bestemt meg for å skrive en dagbok om IVF prosessen vi skal i gang med. Både for min egen del, og for andre som er interessert i følge med, dele sine erfaringer, tips og råd :Heartred

:Heartred Litt om oss
Jeg er 24 år. Samboeren min er 30. Vi har vært sammen i 4 år. Prøvd å bli gravide i snart 2 år. Det hele begynte i mai 2018. Da sluttet jeg på prevensjon. Som så mange andre trodde jeg at at det skulle gå raskt å bli gravid. Jeg hadde alderen på min side, helsa var god og optimismen stor. Men den gang ei. Månedene gikk, mensen kom og ingenting skjedde. Frustrasjonen over å ikke få det til steg i takt med månedene som gikk (spesielt for min del, samboeren min var mer rolig) I mai 2019 gikk vi til fastlegen for å starte utredning for ufrivillig barnløshet. Fikk henvisning til gynekolog, og fikk time i september 19. Etter en haug med blodprøver og ultralydundersøkelse av meg, samt sædprøve av mannen var konklusjonen klar. Hos meg var alt i skjønneste orden, regelmessig syklus og fine verdier på blodprøvene. Men mannen min hadde dessverre nedsatt sædkvalitet. Gynekologen sendte derfor henvisning videre til fertilitetsklinikken i Porsgrunn i november 19, vi har time der til forsamtale 4/2-20.

Dette er vår historie så langt. Nå venter vi i spenning på å få komme til forsamtale i Porsgrunn. Vi aner lite om hva vi går til, og hva som skal skje fremover. Men vi håper jo at resultatet skal bli bebbis så fort som mulig :love2

Edit:
Ser nå at denne dagboken hører bedre hjemme under assistert befruktningstråden. Jeg kommer derfor til å starte dagbok og oppdatere den der istede.
 
Last edited:
Back
Topp