Blir alenemor..

sukkerklumpen

Flørter med forumet
Hei

Fikk den tøffe meldingen om at han hadde mistet følelsene sine for meg og virket så han mener det ikke er håp. Ingenting å jobbe for og brudd er et faktum. Jeg syns det er vanskelig og er veldig trist og har det vondt. Hvordan komme seg gjennom det? Aldri kjekt å høre at man ikke duger lenger. Vi har vært sammen i over 7 år og har en sønn på 16 mnd sammen. Jeg har flyttet til hjemstedet hans og bor og jobber her. Han har en jobb der han er borte 3 uker og tilsvarende hjemme. Han reiser i dag, dagen etter han sa det. Trenger råd og støtte på veien videre.
 
Huff, dette var jo absolutt ikke bra :(
Var jo litt teit å si det dagen før han drar og blir borte i 3 uker, så dere ikke får snakket om det.
Jeg vil bare gi deg masse masse klemmer :Heartred
Så håper jeg noen her har noen skikkelig gode råd til deg :Heartred
 
Så trist å høre. Og lusent gjort av ham å gjøre det rett før han reiser ut! Har ikke opplevd noe lignende, men kanskje det kan være en idé å snakke med noen? Psykolog, familievernkontoret eller en venninne?

Ta gjerne kontakt på pm om du vil blåse ut, kjefte, klage eller snakke med en totalt fremmed som også er alenemor. [emoji173]
 
Hei

Fikk den tøffe meldingen om at han hadde mistet følelsene sine for meg og virket så han mener det ikke er håp. Ingenting å jobbe for og brudd er et faktum. Jeg syns det er vanskelig og er veldig trist og har det vondt. Hvordan komme seg gjennom det? Aldri kjekt å høre at man ikke duger lenger. Vi har vært sammen i over 7 år og har en sønn på 16 mnd sammen. Jeg har flyttet til hjemstedet hans og bor og jobber her. Han har en jobb der han er borte 3 uker og tilsvarende hjemme. Han reiser i dag, dagen etter han sa det. Trenger råd og støtte på veien videre.

Så utrolig trist å høre, kjære deg :(
Og for en råtten ufølsom kar!!
Jeg vet du ikke tenker slik nå; men du fortjener faktisk så uendelig mye mer enn noe slikt...
Stor klem til deg,
du klarer dette!
 
Takk for fine og gode tilbakemeldinger❤️ Er veldig nysgjerrig på hva som skjer videre nå? Praktisk og fordeling. Sønnen er så liten at jeg forsatt er primærpersonen og vi har et spesielt forhold siden jeg har vært mer enn 60% av tiden alene med han.
 
Jeg er vel ikke helt rette personen til å svare på dette, siden jeg har vært alene siden start, men noe har jeg da fått med meg fra venninner.

Hvis det faktisk blir brudd, må samværsavtale på plass. Denne siden har en god oversikt over anbefalt samvær for så små barn, men det kan jo fravikes selvfølgelig. Det må mekles (tror det er hos familievernkontoret) siden dere har vært samboere.

Når bruddet er et faktum, og meklinsavtale signert, kan du få mye økonomisk støtte fra NAV som aleneforsørger. Her har de samlet opp de ulike støttene du kan søke om. Utvidet barnetrygd (eventuelt fordelt etter samvær, overgangsstønad om inntekten er lav, fastsettelse av barnebidrag om dere ikke ordner privat avtale, bidrag til barnetilsyn osv. Man kan også få støtte fra kommunen på opptil 20 timer gratis barnehage i uken, om inntekten er lav. Hva som regnes som lav inntekt varierer, men omkring 500.000 i året tror jeg. Noen støtter er dog ikke inntektsavhengig, som f.eks. utvidet barnetrygd.

Håper likevel han bruker denne jobbreisen til å tenke seg om, og at dere finner en løsning på det. [emoji173]
 
Mange klemmer til deg :Heartred
Min samboer jobber borte, men kortere tid hjemme. Sier ut avbseg blå: jeg har ikke følser, dagen etter drar han og jeg ser han aldri igjen. Dette var så grusomt . Sender deg mange klemmer, håper du har gode venner og familie som kan stille opp å bare være der for deg når du trenger snakke eller ha selskap .

Det varier veldig hvor lenge en sorg varer på en måte. Dagene er lettere for meg nå , men de var ikke. De var ikke menneskelig de 2 første mnd etter bruddet. Det er vondt. Klem
 
Jeg har også akkurat blitt alene med min lille... nå var min situasjon litt annerledes for jeg har selv kjempet en lang kamp for å få han ut, men ja.... vil bare sende deg en styrkeklem... anbefaler deg å ta kontakt med familievernkontoret jeg da.... der fikk jeg uvurderlig hjelp og støtte iallefall :)
 
Vil nok også anbefale deg å ta kontakt med familievernkontoret❤️ Nokså dårlig tidspunkt å overbringe en slik beskjed da... min kom og med de samme ordene (stefar til gutten min) for et år siden. Men etter mye arbeid og litt parterapi sitter vi fortsatt i samme sofa❤️ Heeelt sikker på at det er over og ut? Mange gode klemmer❤️
 
Back
Topp