Blindtarmbetennelse og graviditet

Prego79

spent
Jeg har i to dager nå hatt smerter nede på høyre side av magen...blir vondere når jeg bøyer eller strekker meg.
Vet at livmoren utvider seg for tiden men syns det er rart at det kun setter seg nede på høyre side, og det er vondt, ikke bare litt strekk...
Dette er mitt 3 barn og jeg kan ikke huske å ha hatt slike vondter i de andre svangerskapene....

Noen som har hatt blindtarmbetennelse og vært gravid her?

Om du mistenker noe med blindtarmen bør du dra til lege.

sendt fra Note 3 - sengekos

Sier som hun over her, mistenker du blindtarmen så dra for all del til legen! Blir somregelt ganske akutt..

Du kjenner hvis det holder på å gå til helvette i allefall, det blir kjempe fort akutt. Jeg hadde det på ungdomskolen. Kjente det så vidt med litt kvalme i 18 tiden, klokken 21 var jeg på sykehuset med ekstreme smerter og i morfinrus.. Ble operert.

Ta en tur til legen, skader ikke å sjekke det ut. Jeg opplevde vondt i kun den ene siden, føltes som en kniv i magen, klarte ikke å gå nesten, men det viste seg faktisk å være begynnelsen på bekkenløsning.

Jeg hadde det i starten av dette svangerskapet. Var i uke 6 tror jeg, da jeg fikk det helt akutt på kvelden før jeg skulle legge meg. Ble sendt med ambulanse med engang og de opererte meg. Det er helt jæævlig vondt hvertfall :/

Blindtarmbetennelse kjenner du ikke bare som smerte på en side. Da har du diffuse smerter over hele magen.
Du kan ta en trykktest. Trykk 2 fingre ned i magen på høyre side og slipp. Gjør det gruelig vondt når du slipper, KAN det være blindtarmbetennelse.

Blindtarmbetennelse kan gjøre til at tarmen sprekker og da blir det ikke vondt mer (men da renner det ting ut i buken, og det er farlig, det blir også en mye større operasjon).
Men før den sprekker er det så vondt som et helvette.. Så du skulle ikke vært hjemme om det var så nært.

Jeg har lignende smerter i magen, men mine smerter er på venstre side.
Snakket med JM om det, og hun sa det er kynnere. Jeg venter nr 3, og hadde ikke sånne kynnere med de to første, og disse er veldig smertefulle.
Hadde det tidligere i svangerskapet også, men tror ikke så tidlig som du er.
I starten tenkte jeg at det måtte være noe alvorlig galt, men det er visst ikke det...

I tillegg til magevondt er det forresten vanlig med feber og kvalme/oppkast ved blindtarmbetennelse.
Når du har vondt på en "fremmed måte" i magen som gravid, så ville jeg ikke nølt med å kontakte lege uansett. Skader jo ikke å sjekke.

Du kan og sjekke om du har en cyste. Jeg hadde en på høyre side under svangerskapet, og fikk beskjed om at jeg skulle opplyse om det om noe skulle skje, fordi smertene kunne ligne blindtarmbetennelse.
Jeg merket aldri noe til den. Jeg merket derimot den på venstre side da jeg ikke var gravid, og det var ille. Så gikk det over av seg selv. Men det kom tilbake og cysten måtte opereres ut til slutt.

jeg kom på sykehus, trodde det var blindtarmen. kunne ikke rette meg ut =(
men var heldigvis ikke det. fant aldri ut hva det kunne være..... =/ men gikk over.

da sa legen på sykehus at noe de kalte "hamburger-testen" orket man å spise, var det ikke blindtarmen..
satser på at de har andre metoder å utelukke på også =/

bra du er bedre i dag <3

Hadde samme smerter som deg i forrige svangerskap, og ble innlagt i uke 34 pga mistanke om blindtarmbetennelse. Etter ørten blodprøver, ctger og uler, konkluderte de med betent ligamentbånd. Lillegutten lå da bretta i to med tærne mot ansiktet sitt, og hver gang han rørte på beina kom han borti båndet. Gikk sakte men sikkert over, og fikk det tilbake 3 uker senere. Da hvilte jeg mye, for var det eneste som hjalp.

Jeg fikk blindtarmbetennelse når jeg var gravid i syvende måned. Jeg satt på jobb og fikk plutselig kramper helt øverst i magen mellom ribbena. Dro til sykehuset. De sendte meg hjem etter UL da de mente at alt var bra med babyen og kramper måtte komme av noe jeg hadde spist. Iløpet av natten utvidet smertene seg nedover og bakover ryggen/ribbena. Mannen min kjenner en gastrokirurg. Så vi ringte han tidlig på morgen. Han ba meg dra til sykehuset med en gang og be dem ta blodprøver. Han mistenkte blindtarmbetennelse over telefon! Vi dro på sykehuset og tvang oss fram til blodprøver. Etter en times tid var jeg innlagt og fikk kortison da det var fare for tidlig fødsel. Heldigvis tålte både jeg og babyen morfin. Blindtarmen ble fjernet og jeg kunne dra hjem etter en ukes tid med fortsatt baby i magen :)

Huff jeg fikk vondt av å lese her. :(
Jeg håper det går bra med deg og at det ikke er noe å bekymre seg over :)

Jeg har tenkt på det samme, men innsett at det er senastrekk i høyresida, fordi babyen ligger til høyre og dermed presser hardere på de senene.

Ikke for det, Andrea Boccelli er blind fordi moren måtte fjerne blindtarmen under svangerskapet og fikk ispose på magen...så det kan komme masse godt ut av det :)

Back
Topp