Blighted ovum

pia74

Blir kjent med forumet
Er det noen som har erfaring med blighted ovum? Jeg gjennomgår det akkurat nå, og har blødd i snart 3 uker. Hvor lenge er det "normalt" å blø etter at man har oppdaget denne tilstanden? Hvor fort ble dere gravide etterpå?
Var hos gynekologen idag, og han så fortsatt fostersekken. Med andre ord har ikke kroppen min kvittet seg med den ennå. Noen som har gjennomgått noe av det samme??

Jeg kan bare si at jeg gjennomgikk det samme, men hadde utskrapning på sykehus.  Utskrapning 12. juli og gravid med første mens-dag 17. september.  Da tror jeg også at jeg kunne blitt gravid måneden før ( kjente EL) men da var ikke samboer og meg i samme by!  Så det vil si bare 2 måneder til det ble full klaff igjen.
Har bare lyst til å ønske deg lykke til.  Jeg syntes alt var håpløst med en gang men har egentlig ikke dvelt så mye ved det.  Naturen ville ikke at det skulle skje første gang.  Særdeles sjeldent at det skjer to ganger, så det er bare å kjøre på når du er klar for det.

[;)]

Takk for svaret! [:)]
Jeg var hos gynekologen for første gang forrige uke, og det var da jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde noe spire i magen, men at egget hadde gått til grunne...[:(] Det var en voldsom tung beskjed å få.. Nå går jeg bare og venter på at kroppen skal kvitte seg med restene. Han anbefalte ikke utskraping siden det er forbundet mye infeksjoner med slike inngrep. Jeg vet ikke.... Kommer det ikke noe ut, må det vel fjernes fysisk.. Uff, det er tungt å svelge dette.
Men jeg har fått dette litt på avstand, og ser lysere på tiden fremover. Jeg vet iallefall at jeg kan bli gravid, så jeg holder motet oppe.

Jeg opplevde dette for et år siden. Var i tiende svangerskapsuke da jeg begynte å blø. Fikk beskjed om å legge meg ned og ta det rolig. Dette gjorde jeg (i fem dager) blødningen kom og gikk, og jeg vekslet mellom håp og fortvilelse. Til slutt klarte jeg ikke mer, kjørte til sykehuset, or forlangte en ul. Det jeg fikk se var en tom fostersekk.
Fikk utskraping (hater det ordet) samme dag, Det var en lettelse å få det overstått.
I etterkant følte jeg at det nesten hadde vært bedre om de hadde sett et dødt embryo enn en tom fostersekk. Følte at kroppen hadde narret meg.
Det som er viktig å tenke på er at det er ingen grunn til at dette skal skje   en gang til, og etter litt tid til bearbeiding av sorgen kan man gå videre og glede seg til et nytt svangerskap.
Nå er jeg gravid igjen, og har fått tidlig ul. Måtte se for meg selv at det var noe der inne, og det var det. [:)]
Jeg vet at det du går gjennom nå er kjempetungt. ta tiden til hjelp, og snakk masse med de som står deg nær.
Lykke til! 

Back
Topp