Blighted ovum - tom fostersekk????

LilleFrø<3

Alle gode ting er tre
På grunn av en SA i juni ifjor, samt tom fostersekk påvist i uke 10 i desember, fikk jeg mast meg til en tidlig ultralyd. Fikk time torsdag - og etter egen utregning skulle jeg da være 5+6.
På ultralyden så gynekologen kun en liten boble - muligens en fostersekk. Men hun kunne ikke se noe embryo. Hun sa jeg kunne være kortere på vei enn antatt. Så jeg fikk ny time om 14 dager.

Nå er jeg jo livredd for at det samme har skjedd igjen - at det er en tom fostersekk! Og det er helt forferdelig å skulle vente i 14 dager.

Er det noen som har noen solskinnshistorier som har opplevd noe lignende??
 
Hei du... Ikke helt meldt meg inn i forumet her, inne og sniktitter.. Men må bare svare deg på denne da jeg har hatt tidligere liknende opplevelse!
Med nr 1 hadde vi tidlig ul, da hun var unnfanget med hormoner... Kom inn på Ahus(uke7) og var spente så klart...
På undersøkelsen, så vi to tomme fostersekker. Den ene større enn den andre... Gynekologen sa da at her er det ikke så mye, men at hun var usikker.. Kom tilbake i uke 9! Ta hcg blodprøver og sjekk stigning av hormonet i mellomtiden...
Satt oss til blodprøve takning, og jeg bestemte meg for at dette godtok jeg ikke, noe burde de ha sett, hjertet burde vært mulig og høre... Så jeg ringte ned til oslo city legene og bestillte ul samme dag!!!! Måtte ha svar, orket ikke cente i to uker, etter 5 års prøving..
Drit nervøs møtte vi opp i oslo noen timer senere, og så en pitte lite knert, samt høre de deilige hjerteslagene... Den ene "tvillingen" var gått til grunde, men har i dag en frisk og veldig rask 2.5 åring...
Håper og krysser fingrene for at alt går fint med deg... Teknologien på sykehusene kan være veldig utdatert...
Klem
 
Hei du... Ikke helt meldt meg inn i forumet her, inne og sniktitter.. Men må bare svare deg på denne da jeg har hatt tidligere liknende opplevelse!
Med nr 1 hadde vi tidlig ul, da hun var unnfanget med hormoner... Kom inn på Ahus(uke7) og var spente så klart...
På undersøkelsen, så vi to tomme fostersekker. Den ene større enn den andre... Gynekologen sa da at her er det ikke så mye, men at hun var usikker.. Kom tilbake i uke 9! Ta hcg blodprøver og sjekk stigning av hormonet i mellomtiden...
Satt oss til blodprøve takning, og jeg bestemte meg for at dette godtok jeg ikke, noe burde de ha sett, hjertet burde vært mulig og høre... Så jeg ringte ned til oslo city legene og bestillte ul samme dag!!!! Måtte ha svar, orket ikke cente i to uker, etter 5 års prøving..
Drit nervøs møtte vi opp i oslo noen timer senere, og så en pitte lite knert, samt høre de deilige hjerteslagene... Den ene "tvillingen" var gått til grunde, men har i dag en frisk og veldig rask 2.5 åring...
Håper og krysser fingrene for at alt går fint med deg... Teknologien på sykehusene kan være veldig utdatert...
Klem

Åå så godt å lese svaret ditt!! Man blir så destruktiv i tankegangen når man har hatt negative opplevelser tidligere samt får diffuse tilbakemeldinger nå. Så dette var betryggende å høre...!
Vi er som regel flinke nok til å skremme oss selv og tenke negativt - derfor er det godt med slike solskinnshistorier!:)

Jeg har fått ny time til ul om ca 2 uker - og har dessverre ikke mulighet til å få det tidligere et annet sted her jeg bor. Men tenkte å sjekke hcg-nivået neste uke. For jeg tenker at det også kanskje kan si noe om ting går som normalt der inne:)

Men igjen - tusen takk for svaret ditt! Det hjalp veldig å lese det:)

Klem
 
Så bra det hjalp ❤️ Vet hvor tøft du har det!!
Ja, sjekk hcg, er det stigende, så er der jo liten tvil!! Ventingen på svar fra prøver og ul osv, kan gjøre den mest rolige personen helt på tuppa... Det rører ved så mange følser hos oss...

Kommer til og følge deg spent... Bare si i fra om du trenger å prate mer....
God natt
Klem
 
Back
Topp